Hoe bereken ik totaal ml flesvoeding

<p>Ik heb er nooit zo bij stilgestaan maar nu we de overstap naar opvolgmelk gaan maken heb ik het idee dat ik de hoeveelheid melk niet goed bereken. We zijn bezig met het afbouwen van een fles aangezien ze van opvolgmelk max 800 mag hebben als ik het goed begrepen heb. Ze eet ondertussen lekker haar fruit rond 10, papfles in de ochtend is nog even oefenen (pap met lepel vindt ze nog erg vreemd, maar gaan hopelijk snel de overstap maken) ze begint langzaamaan steeds meer brood te eten tijdens lunch en avondeten gaat ook lekker. Nu vraag ik me af hoe ik de flessen moet tellen. Ik heb nu altijd 5x180/6 geteld ipv 5x200 (totaal van fles met schepjes zoals op verpakking staat) Nu we naar 800 gaan en ik op mijn manier reken dus 4x180/6, kom ik dus niet bij 800 uit en zou ze eventueel ergens op de dag een grotere fles mogen. Maar reken ik de totale fles met schepjes dan kom ik op 800 uit. Nogal een warrig verhaal, maar wil ons meisje de juiste hoeveelheid geven. Ze laat namelijk maar heel zelden iets in de fles zitten, ze vindt het echter wel prima dat we aan het afbouwen zijn, anders meldt ze zich wel. Ik wil haar niet te weinig of te veel geven omdat ik mogelijk op de verkeerde manier reken.</p>
 
 
Zolang ze niet komt voor een fles geef je haar niet te weinig dus maak je daar in ieder geval geen zorgen over. Zoals je zelf zegt dan meld ze zich wel.
 
en het zijn richtlijnen en geen wetten :) maar ik snap dat je je ergens aan vast wilt houden. Hoeveel weegt je kindje en hoeveel flessen krijgt ze nu nog? 
 
Ze weegt tussen de 7 en 7.5. We zijn een beetje aan het stoeien met de hoeveelheid. Voorheen kreeg ze 5 van 180. Vandaag is ze uitgekomen met 4 van 180. Al weet ik nog niet wat de nacht zal brengen. 
onze dag ziet er ongeveer als volgt uit betreft voeding:
07.00/08.00 papfles van 180 met 3 schepjes pap.
09.00/10.00 fruit
12.30/13.30 iets van brood (pas begonnen met aanbieden) en fles 180
16.00/17.00 groentehap met aardappel/rijst/pasta (voorheen kreeg ze hier ook een fles van 180 bij, maar dit hapje wordt steeds groter en wacht nu met de fles totdat ze zich meldt en hoop dan stiekem dat dat net voor bedtijd is)
18.00/19.00 fles 180 (rond 19.30 bedtijd)
23.00/24.00 fles 180 (wordt ze voor wakker)
 
Je hoeft niks om te rekenen toch, maar heb je gezien dat ze maar max 800 mogen?? Volgens mij mag je gewoon het zelfde aangouden. Ze adviseren eigenlijk om de hapjes uit te bereiden als ze honger hebben dan om de flessen op te hogen. Want uiteindelijk moeten ze toch over naar gewoon eten.
Wij geven nu met 6 maanden:
7u fles 180+6
10u fruit
11u fles 180+6
15u fles 180+6
17/18u 3 ijsblokjes groenten/aardappelen
19/20u fles 180+6 
Geen papfles o.i.d. binnenkort gaan we proberen met brood en willen we de groentn/aardappelen/rijst verder uitbereiden(vindt hij nog niet altijd even lekker)
 
Terug
Bovenaan