hoe bereken je het eigenlijk?

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,
vroeg me ineens iets af.
8 juni had ik een positieve ovutest.
nu lees ik overal dat na 2 weken je menstruatie komt,maar is dat vanaf de dag dat je een positieve ovu hebt. of als je eisprong komt +/- 2 dagen later als hij springt.
heb al vanaf zondag ongi krampjes en veel afscheiding met ietsje bruin.
zou morgen of overmorgen ongi moeten worden.
heb al een aantal testen gedaan maar negatief.
zondag en maandag wel ineens heftige buikkramp met diarree maar daarna alles weer normaal maar geen ongi te zien.'
is er nog hoop deze maand wat denken jullie?

lang verhaal hoop dat jullie het nog snappen haha

liefs

je menstruatie komt 2 weken na de eisprong zelf. Ik zou vrijdag een test doen als je dan nog niet ongi bent. Dus 9 juni eisprong (volgens mij is het 24 tot 36 uur na positieve test) dan zou je de 23e NOD hebben. Dus nog wel hoop. Die vroege testen zijn toch niet zo betrouwbaar. Maar zelfs voor die heb je erg vroeg getest. Nog even afwachten en vooral blijven hopen!

Hoihoi!

Mijn ei wil nog wel eens op verschillende dagen van mijn cyclus komen, terwijl mijn cyclus altijd even lang is.
Als je echt wilt weten hoe het bij jou zit, zou je ovulatietesten moet doen gedurende een aantal cycli of je kunt temperaturen. Dit laatste moet je wel heel precies doen: zodra je wakker wordt en nog in bed ligt en dan rectaal. Temperaturen is wel een erg gevoelige methode.

Als je een aantal cycli hebt bijgehouden zie je vanzelf een patroon ontstaan en een verband tussen je ei en je ongi.

De 14 dagen die er tussen zit is alleen geldig voor een ideale cyclus. Je kunt daar dus niet zomaar vanuit gaan.

Ik tel zelf altijd gewoon verder vanaf cyclusdag 1. Maar zoals ik al zei, ben ik altijd erg regelmatig ongi.

Liefs Daisy

Op verschillende sites kan je berekeningen maken, kijk maar eens op:
babybrabbel.nl
babybytes.nl

Geen garantie, maar wie weet.

Terug
Bovenaan