Hoe bereken je je cycli?

A

Anoniem

Guest
Even een vraagje:

Hoe bereken je het aantal dagen van je cyclus? Volgens mij is dit: vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie tot en met de dag VOOR de volgende menstruatie? Ik begin een beetje te twijfelen.. Ook varieert het bij mij wel eens tussen 29 en 31 dagen, dus dan heb ik toch ook verschillende eisprong- en noddagen? De meeste geven aan wanneer hun nod is dmv 1 dag te noemen, maar dat kan toch alleen maar als je regelmatig dwz elke keer dezelfde dagen tussen de cycli hebt? Heb al veel gekeken op babybrabbel en andere sites maar kom er nog niet echt uit! Graag jullie advies.

Groetjes!

hoi kira

als je kijkt op 9maand.com dan kun je via het kopje vruchtbaarheid je cyclus laten berekenen.
ook kun je op babybrabbel dmv drie of vier data je cyclus "precies" uit laten rekenen
ik voel verder precies wanneer ik mijn eisprong heb, dat in combinatie met de berekening dan weet ik wanneer ik moet klussen en wanneer ik ongi moet worden.
hopelijk kun je hier iets mee.
groetjes mayo

Hallo mayo, bedankt voor je reactie.

Had ook al op die sites gekeken en waar ik dus mee zit is dat mijn gemiddelde cyclus op 30 dagen zit. Ik kan dus -in mijn geval-

bij 29 dagen mijn nod hebben op 24 maart
bij 30 dagen mijn nod hebben op 25 maart
bij 31 dagen mijn nod hebben op 26 maart

met de bijbehorende verschillende ei-sprong dagen!

Ik snap dus niet zo goed waarom anderen meiden 1 nod datum noemen (tenzij ze allemaal heel regelmatig zijn natuurlijk!), of gaan jullie van gemiddelden uit en kan ik dan noemen dat mijn NOD 25 maart is???

Hoi Kira

Nou ben ik toevallig wel regelmatig 28 dagen
En nou dacht ik dat je dus idd het gemiddelde moet nemen dus in jouw geval nod 25 maart.. maar voor testen zou ik er dan wel een dag extra bij pakken...
en wat je eisprong betreft..op tijd beginnen met klussen.
zaadjes leven zoiezo 2dagen dus als je om de 2 dagen klust moet het toch echt een keer lukken:)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

succes Jazzie

hoi kira

ik ga zelf uit van het gemiddelde en verder wacht ik een week met testen dan weet je zeker dat je nod is geweest.
ik had de mijne afgelopen donderdag en ben nog niet ongi, ik heb me voorgenomen pas as woensdag te testen, spannend dus!
heel veel succes
oh ja het beste rond je eisprong-dagen is regelmatig klussen maar dat wist je natuurlijk al!!!
groetjes mayo

Oh mayo, spannend! Ik duim voor je! De spannende tijd is bij mij dus over 2 weken.
Tel ik trouwens wel goed? Zie eerste berichtje  
groetjes kira

ja volgens mij reken je goed want op de dag dat je ongi wordt begint je nieuwe periode, dag 1 dus.
spannend jullie zitten dus in de klusdagen? als ik het goed begrijp?
is dit jullie 1e kindje en in welke ronde zit je
wij zitten in ronde 2 1e kindje (tot nu toe gaat het goed!!)
groetjes mayo

Oh ja, dat is een goeie: cyclus dag 1 is natuurlijk je menstruatie, dus dan tel ik wel goed.

Wij zitten inderdaad in de klusdagen. Volgens mijn berekeningen (waar ik dol van word: ik struin elke site af die er te bedenken is om mijn vruchtbare dagen te berekenen) hebben we wel goed geklust.

Wij zitten ook in ronde 2 voor 1e kindje,  hetzelfde als jij dus. Ik had niet verwacht dat ik al zo vroeg op die sites en hierop (dit forum) ga kijken, maar het is verslavend. Heb wel met mezelf afgesproken dat ik me niet gek moet laten maken omdat we nog maar in ronde 2 zitten.

Spannende week heb je hoor! Laat je het nog wel weten?

groetjes kira

Terug
Bovenaan