Hoe bereken je je eisprong???

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

ik lees hier vanalles over eitjes en de sprong ervan.

Hoe berekenen jullie dat dan?

Ben nog een groentje op dit gebied nl

Liefs Maenca

Hoi !!

Volgens allerlei sites zou je 14 dagen voor je ongesteldheid je eisprong moeten hebben. Regulier is 28 dagen....... dus zou je op dag 14 je eisprong hebben. Is je cyclus 31 dagen zou je dus op dag 17 je ei hebben. Maar het is bij een eiederverschillend........ de een voelt het wel de ander niet. Je kan ook ( oeps ) jebaarmoeder zelf onderzoeken. Wanneer je dit doet voelt je baarmoeder net na de ongi aan als het topje van de neus.... wanneer je de vruchtbare dagen nadert wordt dit steeds zachter en voelt het bijna aan als een oorlel. Ik heb het eens onderzocht een paar dagen en het is nog waar ook ! Wat maakt het nou uit........... beetje je eigen lichaam verkennen en wanneer je toch onder de douche staat waarom niet ?

Succes !!

Bianca

Oh dat zou me ook niks uitmaken hoor haha.
Maar misschien domme vraag maar wanneer weet je nu of je cyclus 28 of 31 dagen is?
IK had met de pil altijd een vast ritueel. Donderdag  laatste pil, maandag middag stipt 12uur ongi t/m vrijdag ong. En diezelfde vrijdag begon ik weer met slikken.
Ik heb me hier nooit mee bezig gehouden

Hoi !!

Geen stomme vraag hoor !! Er bestaan geen stomme vragen alleen domme antwoorden !

Oke, wanneer je de pil slikt heb je altijd standaard een cyclus van 28 dagen ( 3 weken spil slikken en een stopweek ) . Wanneer je stopt met de pil moet je lichaam er eerst even aan wennen om zelf hormonen aan te maken en de eisprong op gang te helpen. hiervoor geldt ook dat elk lichaam anders is. De een heeft meteen een regelmatige cyclus en de ander kan er wel een paar maanden over doen voordat ze weet hoeland haar cyclus is.
Je begint de cyclus op de eerste dag van je ongestelheid ( Dag 1 ) en je telt door tot de dag dat je weer ongesteld wordt. De dag voor je ongesteldheid is dan de laatste dag van je cyclus. en dat is per vrouw weer verschillend. Wanneer je een paar maanden   de cyclus heb bijgehouden is het makkelijker je eisprong te bepalen.

Vragen staat vrij he !! We zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje !!

groetjes,

Bianca

Hoi,

Nog even een aanvulling over het cervixslijm. Ik zie er zelf niet echt verschil in maar sommige vrouwen wel. Tijdens je ovulatie is je afscheiding dikker', meer een 'rekbaarder', wanneer je het tussen je vingers hebt zou je er draden van kunnen trekken.....
Misschien dat jij dit bij jezelf waar kunt nemen.

Suc6 en wens je veel klusplezier en natuurlijk gauw een positieve zwangerschapstest!!

Groetjes Ineke

Terug
Bovenaan