Hoe berekenen jullie je ovulatiedag?

A

Anoniem

Guest
Ik kan er vaak geen wijs uit worden en dacht... misschien door wat reactie's van anderen te krijgen dat ik het dan beter snap.

Gebruikte zelf wel eens de biologische klok op internet van predictor.nl maar of dit goed is???

Mijn cyclus schommelt tot nu toe tussen de 33 tot 35 dagen.

Kunnen jullie me wat op weg helpen???

Liefs Leah

Hallo Leah,

Ik heb een cyclus van 28 dagen. Dan ga ik op de helft zitten en ga ervan uit dat het dan is. Dan starten we met klussen een flink aantal  dagen eerder dan die datum (sperma blijft immers iets van 2 dagen in leven) (we klussen om de twee dagen) en dan nog een aantal dagen erna.

Verder heb ik het zelf ook wel in de gaten.  M'n afscheiding is anders en ik  heb door een of andere hormonale verandering echt zin in het klussen.  Tijdens het klussen voelt het ook vochtiger allemaal. Dat dat allemaal gebeurt komt  overeen met mijn eigen berekening.

Ik weet niet precies hoe het zit met een langere cyclus.

Succes.

Annie

hoi

gemiddeld tel je idd 14 dagen terug, rond die tijd heb je normaal een eisprong, je kunt ook een ovulatietest doen dan weet je wanneer je een eisprong krijgt.

succes ermee!!

x sweety76

Temperatuur jij nou Leah? Of was er bij jou geen verhoging te zien. Bij mij zie je duidelijk de verhoging, dus das een pluspunt, maar snap dan niet waarom het dan niet raak is......
Ik doe ook wel eens op babybrabbel laten berekenen. Het zijn maar richtlijnen.
Verder doen we na mijn ongi altijd om de dag klussen als het leuk blijft, soms iets meer soms iets minder. Je weet dus nooit wanneer je vruchtbaar bent.........

hoi Deez,

ik weet niet of je dit weet maar reageer toch maar voor de zekerheid...
Als je temperatuur omhoog is, dan is je ei al geweest he.
Ik gebruik zelf ovulatietesten. Als de test positief is, dan kun je ong binnen 24 uur je ei verwachten.
Maar bij mij heeft dit tot nu toe helaas ook nog niet geholpen...

Groetjes Janu (ronde 12)

Ik heb ook zo zitten kloten de eerste maanden! Inmiddels weet ik:
De laatste 14 dagen van de cyclus zijn constant. Dus als je cyclus 32 dagen is, is je ovulatie ongeveer dag 18. Om het zeker te weten, kan je ovulatietesten gebruiken (goedkoper op internet), dan weet je wanneer je ovulatie er aan komt. Met temperaturen weet je inderdaad pas iets al 'ie al geweest is....

Veel succes!

Hai hai!
Ik heb ook geregeld veel meer zin in klussen zo tussen twee ongi's door. Maar omdat ik varieer tussen 30 en ruim 40 dagen kan ik me er niet geheel op verlaten. Ik ben zojuist een tabel begonnen met alle gegevens, zodat ik er hopelijk wat meer van ga begrijpen.

Weet iemand hoe het werkt met letten op je afscheiding? Ik bedoel, er op letten klinkt zo gemakkelijk, maar hoe doe je dat in de praktijk? En op welk moment van de dag enzo? Ik heb weleens gelezen dat je dan wat afscheiding tussen je vingers moet doen ofzo, maar zie me niet dagelijk ff graven zogezegd.
Any idea?

En ik heb inderdaad ook begrepen dat je vanaf de eerste ongidag 14 dagen terugtelt (plus of min 1 dag) om te weten wanneer je ovulatiedag is geweest. Lijkt me vooral handig voor de regelmatigen onder ons!

Groetjes, Tess

ja tempen doe ik al een half jaar. kan er niet veel wijs uit worden. Het bepalen van m'n eisprong is vooral ook belangrijk om te bepalen voor mij hubbie wanneer ie week 's avonds thuis moet zijn ivm zijn vrachtwagenleven. Het om de dag klussen is dus bij ons bijna niet mogelijk.

Terug
Bovenaan