hoe berekenen ze dit nou?

Hallo meiden,

Vandaag is mijn nod, maar niks te bekennen. Gisteren had ik een mega ongesteldheid gevoel en "krampen" dus ik dacht echt ik ga ongesteld worden. Vannacht was ik ineens klaar wakker, kon niet meer slapen. Nu denk ik dat ik weer zwanger ben, maar we wachten nog even met testen. Vandaag 2wk geleden een postieve ovu test gehad en op goede dagen geklusd, dus het kan heel goed. Ik heb 10-5 een curretage ondergaan, netjes na 6wk ongesteld geworden dit was op 22-6 en nu dus (nog) niet. De artsen rekenen altijd vanaf de 1e dag van laatste menstruatie, maar omdat ik een cyclus heb van 35 dg klopt die telling toch niet? Ik zou nu 4wk zijn toch, of 5 dat snap ik nooit zo goed. Wie kan mij helpen. Do 11-8 moeten we weer naar de gyn voor uitslag chromosomen, schilklier en stollinglab. Mocht ik zwanger zijn dan zou ik 11-8 ook al voor echo kunnen. Hij zij met 7/8 wk oh wat spannend, maar desondanks kan ik nog niet erg blij zijn, want er speelt altijd in je achterhoofd dat het weer mis kan gaan. Ik weet dat ik me daar niet te druk om moet maken, maar toch doe je het. Wie van jullie heeft 2 miskramen gehad en ging de 3e wel goed???
Nou een lang verhaal, maar ik hoop dat iemand mij antwoordt kan geven op mijn vragen.

Groetjes Mayke

Hoi Mayke, wat spannend joh!
Volgens mij word je 12 tot 16 dagen na je eisprong ongesteld (als je niet zwanger bent dus) en op het moment van je nod ben je volgens de artsen 4 weken zwanger, want ze tellen altijd met een cyclus van 28 dagen. En als je vier weken zwanger bent, zit je dus in de vijfde week.

En wat je laatste vraag betreft: ik ben voor de derde keer zwanger na een miskraam in augustus (12 w) en in februari 10 w).  De eerste twee keren had ik al ruim voor mijn nod in de gaten dat er 'iets vreemds' aan de hand was, de derde keer helemaal niet. Ik was stomverbaasd dat ik niet ongi werd en nog verbaasder een tweede streep te zien. Het gaat nu met 19 weken nog steeds goed. Ook ik was alweer zwanger voordat we de (overigens goede) uitslagen kregen van alle onderzoeken.

Nou meis, ik duim voor je, sterkte de komende dagen!
Liefs, el.

Hallo!

Op www.babybrabbel.com  kun je heel makkelijk je zwangerschapsduur en je vruchtbare dagen etc. berekenen (kijk bij interactief en dan datumcalculator). Misschien dat je daar iets aan hebt? Ze geven in ieder geval veel informatie m.b.t. belangrijke data.  Ook op 9maand.com kun je een handige berekening laten maken.
Knap trouwens dat je nog niet hebt getest !!!
Liefs Solleke

Hoi Mayke,

als je weet wanneer je eisprong was, dan reken je gewoon vanaf 14 dagen voor je eisprong. Ik heb altijd een korte cyclus en een vroege eisprong. Ik geef altijd als eerste dag van laatste menstruatie 14 dagen voor die eisprong door, terwijl dat dus helemaal niet zo is. Het klopt tot nu toe altijd met de echo's die daarop volgen.

Ik heb ook nog geen uitslag terug van de onderzoeken van ons kindje, maar ben dus wel al weer zwanger.
Ik moest voor een uitgebreid stollingsonderzoek komen ca. 4,5 maand na de bevalling. Dit omdat ik echt moest ontzwangeren voordat het onderzoek gedaan moest worden. Ik vond dat best lang, maar dat had te maken met de duur van de zwnagerschap (18 weken).

Ik heb een trombose verleden en omdat het onderzoek dus niet kan plaatsvinden, zal ik waarschijnlijk uit voorzorg behandeld worden met anti-stollingsmiddelen. 23 augustus heb ik mijn eerste afspraak.

Nou meid duimen maar en een echo zal straks vertellen hoe lang je precies zwnager bent.

Kus
Miep

Hoi Mayke,

Dat klinkt allemaal super spannend, joh!! Ik heb net toevallig gelezen op een informatie site van een verloskundigen praktijk, dat wanneer je  je eisprong weet je 10-14 dagen na je eisprong al zou kunnen testen.

Zeker als je weet wanneer je eisprong was (je had tenslotte een postieve test), dan kun je dat door rekenen. En zoals je zelf al zegt dat het 14 dagen geleden is dat je de eisprong had, zou ik maar gauw een test ertegen aan gooien als ik jou was .

Ik zal heel hard voor je  want je allemaal vertelt, klinkt heel hoopvol!!!!!

groetjes Nanda

Terug
Bovenaan