hoe bescherm ik mijn kleine tegen mijn griep?

hallo,ik heb sinds gisteren de griep.Nou was mijn kleine,Jordi,,ennog nooit ziek.Ik heb gehoord dat  babies tot hun 6.maand nog de afweerstoffen  van de moeder hebben.Hij is nu 7 maanden jong  ,en ik wil voorkomen,dat hij ook de griep krijgt,maar ik kan toch niet met een mondkapje lopen,straks schrikt hij von mij...Wat kan ik doen?         Groetjes,roze wolk
 
hoi,

is het nodig om te voorkomen dat je kind de griep krijgt?
is het een zwakke babby of geen goede afweer?
als een gewone gezonde baby de griep krijgt van 7mnd komt ie er echt wel overheen ziek zijn (griep) hoort er bij en zal het in zijn leven nog vaak genoeg krijgen.
maak je geen zorgen en als hijhoge koorts mocht krijgen kun je altijdt naaar de dokter maar dat kan ook gebeuren na een inenting.
sterkte
groetjes moni
 
helaas er is weinig tegen te doen, bovendien, is het ook niet heel erg als hij ziek wordt (normaal gesproken dan he, als hij niet heel erg zwak is ofzo). Van ziek worden bouw je ook antistoffen aan. Het eerste jaar kunnen ze zo wie zo erg vaak verkouden zijn, vooral als ze op de creche zitten.

Als hij toch ziek wordt, je kan baby luuf kopen, op zijn borst smeren, onder zijn matras een matras leggen zodat zijn hoofd iets hoger ligt, en ui naast zijn bed leggen, baby paracetemol (zetpillen), en in de gaten houden natuurlijk.

Beterschap!!
Lia
 
Hoi,
Wanneer je een echte griep hebt en niet een onschuldige verkoudheid, kan ik me voorstellen dat je jouw zoontje daar tegen wil beschermen. baby's zijn,lijkt mij,  nog te kwetsbaar voor een griep.
Het lijkt me in ieder geval wel verstandig om je handen vaak te wassen omdat besmetting vaak via handcontact plaats vindt. Verder natuurlijk niet in zijn richting hoesten/ niezen.
hoop dat het je hiermee lukt. Succes en beterschap !!
 
Hoi roze wolk,
Ik snap je bezorgdheid heel erg goed, maar het is niet nodig.
Griep hoort er een beetje bij in Nederland en het is goed voor haar weerstand.
Tuurlijk moet je het wel in de gaten houden en als je het niet vertrouwd even naar de ha.
Maar het is op zich niet erg als zij het krijgt. Wordt zij sterker van. Maar het is gewoon
niet leuk als je kleintje ziek is. Dat snap ik wel.
Maar het is gewoon een minimensje die de griep wel kan hebben als ze verder
gezond is.
Beterschap voor jezelf en niet teveel piekeren he?
Groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan