Hoe beschermen jullie je matras (tegen vruchtwater)?

Hoi!

Maandag is het dan zo ver: 37 wkn zwanger. Ik kreeg afgelopen week bij de vk een briefje dat ik een aantal dingen nu toch echt geregeld moest hebben waaronder het beschermen van de matras.
Bij onze dochter was ik in de winter hoogzwanger (en eerlijk gezegd weet ik ook niet meer hoe ik de matras toen beschermd heb), maar nu zie ik wel tegen het zweten op. Ik heb het 's nachts al zoooo warm, terwijl ik alleen in een singlet onder een laken lig met het raam en de deur wijd open. Als er nu van onder zo'n lekker zweetmatje moet...
Ik had bedacht om op de molton dat waterdichte matje te leggen, er bovenop een oude dubbelgevouwen molton en daar overheen de matrashoes. In de hoop dat het niet zo zweterig wordt.

Iemand nog lumineuze ideeën?

Groetjes, Kaskes

hoi kaskas
ik ben eigenlijk van het augustus forum maar kijk ook hier mee aangezien ik voorin aug uitgerekend ben.
ik heb een dochtertje van 5 en nu 34 weken zwanger van de tweede en ik heb van mijn dochtertje zo'n matras beschermer die heb ik toen gekocht voor zindelijk en die zweet ook niet zo
is 1 persoons en met elastiek om het matras te maken.
hoop dat je er wat aan hebt succes ermee en nog een fijne zwangerschap gewenst.

Hoi,

Ik heb een matrasbeschermer uit het kraampakket op de matras gelegd. Daarover heen de molton en dan het laken. Lijkt me voldoende. Ik heb niet het idee dat ik er meer van aan het zweten ben. Dat doe ik net als jij ook heel erg. Normaal een koukleum en nu lig ik de hele nacht zonder deken of kleding. En nog zweet ik me suf.

Succes

hoi,

ik heb net als mijn voorganger melde het matrasje uit het kraampakket daarover de molton en daarover je hoeslaken. ach het kraakt wat en het zweet wat, maar het is warm weer, dus zweten doen we zoiezo wel. hahah. Wel heeft me man dat matrasje vast gezet met duck tape hahah op het matras, want wij hebben een 2 persoons en dat hoesje is maar 1 pers. dus ff vast geplakt en voila het blijft zowaar zitten.
is maar voor een paar weken toch?

succes ermee.

xx bambi

Hoi hoi,

hier nog iemand die s'nachts zo ontzettend zweet!!
Ik heb een bedzeil bij de welzorg winkel gekocht. Deze is speciaal voor een 2persoonsmatras, met elastiek erin en je kan deze wassen. En het meest lekkere vind ik dat het absoluut niet kraakt! Het is wel iets warmer, maar op zich is dat verschil niet zo heel groot.
Misschien heb je er wat aan?

Groetjes Nathasja

Hoi,

Ik heb van mijn zus een waterdichte matrasbeschermer gekregen.
Het is wel een zweterig ding, maar volgens mij zweet het minder dan het zeiltje uit het kraampakket.
Dat zeiltje leg ik wel op bed als de bevalling echt begonnen is.
ik moet er niet aan denken om deze week als het zo warm wordt op een zeiltje te liggen.
Dan drijf ik echt mijn bed uit.

Bedankt voor alle tips. Ik ga morgen eens even wat uitproberen. Even flink ronddraaien om mijn matrasje en kijken hoe erg het al dan niet kraakt. Gelukkig hebben wij 2 éénpersoonsmatrassen, dat scheelt weer een rol ducktape, haha! Slimme oplossing hoor, daar zou ik nooit aan denken!

Welterusten allemaal!

Kaskes

Ik heb wel zo'n lekker zweetmatrasbeschermertje...

Nou ja... zweten doe ik over het algemeen toch wel veel, dus het is zo...
En ik vind het zonde om ons best nieuwe matras met vruchtwater aan gort te helpen...
achteraf zeiden mijn man en ik al.... We hadden beter kunnen wachten met nieuwe matrassen... Maar dat is achteraf geklets...

Ik hoop dat we het er gauw weer af kunnen halen en we gewoon weer lekker op bed kunnen gaan liggen...

Liefs,
mama Peet

Terug
Bovenaan