Hoe besluiten hoeveel dagen te werken na bevalling

<p>Hallo dames,</p><p>Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik nu 12 weken zwanger ben en toch rondloop met wat vragen waarbij wat inzichten van anderen prettig zouden zijn.</p><p>Ik ben erg bezig met nadenken hoeveel dagen ik wil gaan werken als ons kindje er is en kom daar eigenlijk niet uit.</p><p>Mijn man (eigen bedrijf) gaat zichzelf 2 dagen vrijplannen en is dan thuis. Diep in mijn hart zou ik het liefst ook max 3 dagen werken, maar mijn werk kan ik denk ik niet in 3 dagen uitvoeren. Het zou dan betekenen dat ik waarschijnlijk iets anders zal moeten gaan zoeken. Mijn contract loopt volgend jaar af en ik acht de kans reëel dat het niet verlengd zal worden wanneer ik maar 3 dagen werk.</p><p>4 dagen werken vind ik eigenlijk teveel. Wat zouden jullie in deze situatie doen? Wellicht nog kijken naar de tussen weg van 3 om 4 dagen?</p><p>Het is niet dat we perse de financiën nodig hebben, maar ik vind het zelf wel lekker om mijn eigen inkomsten te hebben. Ook om te voorkomen dat er teveel druk komt te liggen op de werkzaamheden van mijn man.</p><p>Thanks alvast voor het meedenken!</p>

Ik werk 3 dagen, maar veel andere mamas op het werk doen 4 dagen. Je zou ook 28 uur kunnen werken, dat je de ene week 4 dagen werkt en de andere week 3 dagen. Dan heb je en goeie mix! 

Hoi 
Ik zit in de zelfde situatie als jouw alleen verder in het proces. Alleen mijn man gaat 4 dagen werken
En ik heb besloten om 28 a 32 uur te gaan werken. Ik ga wel op zoek na een nieuwe baan aangezien ik in mijn vorige baan ploegen draaide.
Ik vind de zekerheid dat we alles op mijn loon kunnen draaien wel een fijne gedachten. Juist omdat mijn man een eigen bedrijf heeft. In de afgelopen crisis heeft hij het super gered maar het blijft grillig. En dan vind ik bepaalde zekerheid wel fijn 

Hoi 
Ik zit in de zelfde situatie als jouw alleen verder in het proces. Alleen mijn man gaat 4 dagen werken
En ik heb besloten om 28 a 32 uur te gaan werken. Ik ga wel op zoek na een nieuwe baan aangezien ik in mijn vorige baan ploegen draaide.
Ik vind de zekerheid dat we alles op mijn loon kunnen draaien wel een fijne gedachten. Juist omdat mijn man een eigen bedrijf heeft. In de afgelopen crisis heeft hij het super gered maar het blijft grillig. En dan vind ik bepaalde zekerheid wel fijn 

Mijn vriend blijft eerst 5 dagen werken en ik zal nu vaste dagen krijgen. Heb een 16-32 uur contract waarbij ik nu per week veel verschil heb in uren. Straks zal ik 3 vaste dagen hebben en af en toe in weekend. 

Mijn vriend blijft eerst 5 dagen werken en ik zal nu vaste dagen krijgen. Heb een 16-32 uur contract waarbij ik nu per week veel verschil heb in uren. Straks zal ik 3 vaste dagen hebben en af en toe in weekend. 

hoi!
Ik weet niet hoe lang je al bij je werkgever werkt, maar als dat lang genoeg is, zou je ook ouderschapsverlof kunnen opnemen. Dit hoeft niet in 1x. Je kan dit ook spreiden. Als oplossing zou ik ook zeggen 3.5 dag. Het kan elke week 3.5 dag, of 3 om 4 dagen. Ouderschapsverlof zorgt ervoor dat je contractueel dezelfde uren blijft houden, maar je onbetaald verlof neemt. Na afloop van dit verlof, heb je recht om voor de volledige tijd terug te kome  of alsnog minder uren te gaan werken. In die tijd kun je uitproberen wat voor jullie/jou werkt. 
Als je bang bent dat je contract hierdoor niet verlengd zou worden, zou ik je adviseren om i gesprek te gaan met je werkgever.
Succes!
Liefs, Maaike 

Mijn vriend blijft 40 uur werken, maar is altijd op een doordeweekse dag vrij. Ik ga 3.5 dag werken, maar neem voor die 0.5 dag eerst ouderschapsverlof!

Terug
Bovenaan