Hoe besmettelijk zijn de waterpokken?

Mijn nichtje is afgelopen maandag met haar dochtertje bij ons geweest.
Nu heeft haar dochtertje sinds donderdag de pokken.
Hoe groot is de kans dat Delano ze nu ook krijgt?
En zijn kindjes daar vóór de uitbraak ook al vervelend van?
Delano is de hele week al niet zo goed te spreken en dat zijn we niet van hem gewend,ik dacht aan een kies maar begin nu te twijfelen....
Wie weet dit van die pokken???
Groetje Tanja.

Voor zover ik weet is de incubatietijd van de waterpokken 2-3 weken, dus in dat geval  kon jouw nichtje hem nog niet besmetten. Het heerst echter wel, dus hij kan het goed ergens anders vandaan hebben. Een kindje dat wat onder de leden heeft, is altijd anders dan anders, dus even afwachten maar. Je weet het snel genoeg wanneer er blaasjes ontstaan. En troost je met de gedachte dat ieder kind het toch moet krijgen, dus dan beter nu, nu hij nog zo jong is. Hoe ouder, hoe bewuster ze het meemaken.

Succes ermee.

Groetjes Fonske.

Hoi hoi
Ik hoorde vanochtend van mijn vriendin dat haar zoontje ook de pokjes had. Het virus is besmettelijk 2 weken voor uitbraak en 3 weken na uitbraak. Ik geloofde dit niet en heb vanmiddag de huisartsenpost gebeld omdat ik toch wel even zeker wilde weten en deze bevestigden dit. Dus in aller waarschijnlijkheid is Delano de pisang en Milan dus nu ook... Milan is ook al de hele dag een beetje van de leg af....

Veel sterkte alvast';)

Groetjes Jolanda

hey hoi,

Yoëll heeft het destijds waarschijnlijk opgelopen na een daggie ballorig....

vijf dagen na ballorig werd ie hangerig, jengelig en was gewoon niet zichzelf......paar dagen daarna kwamen er dus ineens vlekjes bij zn plassertje en weer een dag later kwamen er blaasjes op.....en drie dagen daarna zat ie er helemaal onder....

tis wel erg vervelend als ze het zouden krijgen...dus haal in ieder geval mochten ze het hebben de calendulan emulsie van vsm en mentho10 poeder voor kids in huis......

maar....ze kunnen het beter nu krijgen dan als ze wat groter zijn hoor.....

hebben giovanni en jorick de pokken al gehad???

liefs denise

Terug
Bovenaan