hoe betrouwbaar is de ovulatie test na een miskraam????

A

Anoniem

Guest
hoihoi allemaal

Ik heb even een vraagje.
De verloskundige had me verteld dat je cyclus weer kan beginnen vanaf de dag dat je je vruchtje verloren bent, dat was bij mij de 23ste oktober. als dat klopt zou ik vandaag of deze week vruchtbaar zijn. Ik heb een cyclus van 30 dagen.
Ik gebruik de maybebaby (microscopische speekseltest) en had vandaag een gemengde struktuur dus stippen met varenstruktuur. ik had dus ook voor de zekerheid een ovulatietest gedaan en die gaf een smily..
nu las ik in de bijsluiter dat het resultaat beinvloed kan worden waneer je zwanger bent of pas geweest bent.

weet iemand of de uitslag die ik had wel betrouwbaar is of niet???
ik weet het even niet meer..

liefs silvia

Hoi Silvia,

Ik zou echt niet weten of ze dan misschien minder betrouwbaar zijn na een miskraam. Zelf heb ik ongeveer gelijktijdig met jou een miskraam gehad en ook ik heb nu de ovulatietesten gebruikt. Natuurlijk weet ik nu nog niet of het betrouwbaar was, maar als ik heel eerlijk ben, ik heb het zelfde gevoel in mijn buik als toen ik de vorige keer zwanger was. (misschien omdat ik al met al dan twee weken niet zwanger ben geweest, als ik nu inderdaad weer zwanger ben)
Maar ja...........misschien wil ik wel te graag en is het straks een enorme teleurstelling.

Veel liefs karin

hoi karin
ik dacht al dat jij het was.... Jij had toch ook bloedverlies en geen buikpijn?? en je ging toen naar de huisarts en ik ging die dag naar de gyn ... toch??
wel leuk dat ik je hier weer tegen kom..
Ik hoop voor je dat je weer zwanger bent. Dat zou wel heel leuk zijn..

wij gaan maar gewoon klussen en ik hoop dat de test klopt en dat ik ook snel weer zwanger word.

liefs silvia

Hoi Silvia,

Ja, inderdaad dat was ik. Ik ben inderdaad nog een echo laten maken, daar bleek uit dat alles schoon was.

Ik hoop voor jou dat de ovulatietesten werken, laat je het me weten?

Liefs Karin

Hoi,

Zolang je nog hcg in je lichaam hebt, is een ovulatietest onbetrouwbaar. Het is nl. zo dat Hcg en het hormoon dat gemeten wordt door de ovulatietest (ben de naam kwijt, lcg ofzo??), dezelfde chemische waarden hebben. Dus als je nog hcg in je bloed hebt, meet de ovulatietest automatisch ook positief terwijl dit dus niet op een eisprong hoeft te wijzen. Het kan natuurlijk wel zijn dat je nu echt je eisprong hebt dus voor de zekerheid zou ik maar klussen!

Groetjes F.

hoi
Ik had gisteren weer een ovutest gedaan en nu geen smily ... dus mischien toch echt een eisprong gehad..
Ik ben erg benieuwd rond de 23ste. maar ik hoop niet te veel..

liefs silvia

Terug
Bovenaan