Hoe bevallen?

Hebben jullie al nagedacht over evt. hoe jullie willen bevallen?

Thuis of in het zh, liggend, hurkend op de baarkruk, enz?

Ik heb ons dochtertje (nu 8 jaar) onderwater gekregen....speciaal bad gehuurd enz. Is voor iedereen aan te raden; mijn zoon (nu bijna 10 jaar) duurde 27 uur!!!! En mijn dochter was er binnen 2 eneenhalf uur!!! Verschil of niet? Het warme water verzacht de weeen en ontspand de spieren, waardoor het vlotter gaat....

Een bad huren is redelijk prijzig, waarschijnlijk mag ik van de vk nu in mijn gewone ligbad bevallen.....

gr, Suus

Hoi Suus, het lijkt me wel lekker in bad bevallen maar ook best vies ik denk dat je dan ook echt in een bad met bloed zit of niet?
Ja ik ben een leek ik heb het nooit gezien ofzo hahaahah.
En bij mij was het bij de eerste zo dat toen ik lekker in bad ging liggen dat de ontsluiting juist niet snel ging en ik dus niet opschoot toen de vlskn thuis kwam zei ze je moet gaan lopen want het gaat zo heel lang duren, en het klopte wel ik ging lopen en ik ging vrij snel toen.
Maar nu ik weet het niet wat ik ga doen ik wilde bij de eerste alleen maar liggen op me zij en bij de tweede was de inleiding dus bleef ik ook liggen want dat ging zo snel en mischien ga ik nu wel lopen ik weet het niet we zien het wel.

Hopelijk gaat het snel want pfff wel weer eng hoor!

Succes verder groetjesss Mina

Hoi Suus,
ik heb bij m'n vorige twee bevallingen tot aan de persweeen heen en weer gelopen en over stoel, aanrecht of keukentafel heengehangen.
Ik ben pas gaan liggen toen ik moest persen en dat ging toen prima.
Maar tijdens deze zw.schap heb ik ontzettend veel last van mijn bekken en kan ik al heel lang niet meer op mijn rug liggen dat doet zo'n zeer.
Dus ben wel benieuwd hoe het nu gaat. Een van de vlk zei dat ik dan msch beter op de baarkruk kan bevallen.
Nou we gaan wel zien. Hij of zij moet er toch uitkomen.
gr. Fransine

!e zwangerschap ben ik ingeleid en heb ik alleen maar op mijn rug half omhoog liggend, zodra ik proberede lopen ging het TE snel en kon ik niet meer opvangen. uiteindelijk is alles nog nsle verlopen en heb ik er iets meer dan 2 uur over gedaan. Ven 1e wee tot placenta. Nu begin ik hopelijk thuis als alles goed lbijft gaan en zal ik weer moeten zien wat het prettigst is lopen schijnt wel de boel extra op gang te houden dus denk weer liggen.

gr van Mariska

Ik ben bij de eerste bevalling meteen in een ruggenweeenstorm terecht gekomen en ik kwam pas weer bij positieven toen ik voor het zkh bij het stoplicht stond... de 3,5 uur daar tussen ben ik volledig kwijt!!! Heb de bevalling zelf op mijn rug gedaan maar vond een zijligging prettiger om de weeen op te vangen.

Nu wil ik gaan proberen om thuis te bevallen en het is maar even afwachten wat voor weeen ik deze keer krijg.

Dat bad lijkt idd ook een beetje vies... er komt ten slotte mee uit als alleen een kindje!!!

Joyce

Dat bad zou mij wel lekker lijken. Je bent toch zelf vies van de bevalling met al het zweet en dat bloed krijg je toch ook wel op je.

Voor mij een zh-bevalling. Eerste een keizersnee dus geen keus. Ik vind het ook wel prima: alle rotzooi daar en met de 2e had ik anders ook wel naar het zh gemoeten.
1e hele nacht + ochtend met weeënopwekkers (lees: weeënstorm) naast bed gestaan. Op een gegeven moment milde pijnstilling gehad (wat niet echt hielp), maar toen moest ik in bed gaan liggen i.vm. mogelijke duizeligheid.
2e keer alleen op bed geweest. Mijn man vertelde me laatst dat ik veel op mijn zij heb gelegen toen. Blijkbaar ben ik dat echt kwijt. Ook weer dezelfde pijnstilling gehad, waardoor ik in bed moest blijven, de ontsluiting sneller ging, maar de pijn dus ook alleen maar heftiger werd.
Eindigde in vacuumverlossing.

Nu i.i.g. in het zh. Ik wil graag groeiecho en goed bespreken i.v.m. 2 kruinliggingen die tegelijkertijd ook sterrenkijkers waren. Als dat weer zo is, dan wel een grote kans + een kind met groot hoofd, dan kan het wel eens verstandig zijn om het niet meer natuurlijk te proberen. Aan de andere kant wil ik liever niet van een operatie hoeven herstellen terwijl ik nog 2 andere kleine kindjes heb die stiekem toch al dik 11 en 14,5 kg wegen.
Volgende week voor het eerst weer naar de gyn en wil ik e.e.a. bespreken.

Sterkte allemaal.

Groetjes,
Tamar

Ik ga uit gemakzucht naar het ziekenhuis. Zou persoonlijk niet weten waarom ik me prettiger thuis zou voelen als in het ziekenhuis. Maakt mij echt niet uit. En als alles goed gaat ben je zo binnen enkele uurtjes weer thuis.
Maar als het spontaan thuis moet gebeuren zou het ook wel leuk zijn.

Ik wil wel graag proberen om op een baarkruk te bevallen. Natuurlijke manier, kind hoeft alleen maar naar benee hihihi!

In bad lijkt mij ook vies.... En ik geloof dat de verloskundige er soms bij in moet, nou bah.... maar ieder voor zich natuurlijk!!

Bij onze vk praktijk mag je niet in bad bevallen omdat ze vinden dat ze dan alles niet goed genoeg in de gaten kunnen houden. Hoe dan ook: voor mij maakt het niet uit want ik heb afgelopen week te horen gekregen dat ik in het ziekenhuis moet bevallen omdat ons kind te hard groeit en er mogelijk complicaties kunnen optreden tijdens de bevalling ivm de grootte van het kind... jammer want ik had het graag deze x thuis gedaan...

Terug
Bovenaan