Hoe bevalt de combinatie kindje en werken?

Hoi meiden,

Een aantal van jullie zijn volgens mij al weer aan de slag, en  ik ben erg benieuwd hoe jullie dit bevalt!
Ik heb 2 maanden ouderschapsverlof achter mijn verlof geplakt, dus ik moet per 1 juni weer aan de slag. Ik ga dan 3 dagen werken. (mijn man heeft ook een dag 'papa dag', dus Noah gaat 2 dagen naar de creche)
De ene dag lijkt het me lekker om weer aan de slag te gaan, maar de volgende dag lijkt het me weer zó moeilijk om mijn kleine kanjer 3 dagen niet te zien! Ik ben al zo verslaafd aan hem nu

Ik ben vooral bang dat we een soort 'fabriek' gaan worden met een hoop geplan en gestress. Met name in de ochtenden en avonden (spitstijd). Hoe hebben jullie dit ervaren? Ik ben echt benieuwd!

Groetjes, 10e

Ik ben nu al weer een maand aan het werk en het bevalt me goed. Toen ik begon was ik echt weer toe aan werken, even 2,5 dag per week wat anders. 's Ochtends vraagt het een goede samenwerking tussen mij en mijn man. Eerst opstaan en zelf aankleden en eten, dan pas Thomas aankleden en voeden. Ondertussen maakt mijn man de tassen klaar. Op het kinderdagverblijf neem ik altijd ruim de tijd om Thomas op zijn gemak te stellen en afscheid te nemen, hij heeft het altijd prima op het kinderdagverblijf en slaapt er goed. Ze houden zoveel mogelijk rekening met jou wensen. Tussen 7 en 18 uur zijn ze heel flexibel. Wanneer ik Thomas weer ophaal zorg mijn man dat er warm water voor een flesje klaarstaat en het eten op staat. Als dat goed gaat dan houd je genoeg tijd over om ook die dag nog van je kleintje en je werk te genieten.

Hoi
Ook mij bevalt het goed om weer te werken. De beide opa's en oma's passen op. Doordat ik in de zorg werk, en daardoor ook de avonden en de weekeinden werk, heb ik verhoudinggewijs weinig oppas nodig. Daardoor heb ik ook niet vaak te maken met een ochtendspits. Als ik een vroege dienst heb zorg ik dat ik alles de avond er voor klaar heb staan.
Groetjes Nurse

Hoi,

Ik ben sinds 1 mei weer gelijk fulltime aan het werk en moet zeggen dat ik het heerlijk vindt. Ik werk  continu diensten en daarom ben ik overdag vaak gewoon thuis en hoef ik pas de deur uit als pappa de zorg over kan nemen. Voor de dagdiensten heb ik een lieve oppas die gewoon bij mij thuis voor de kleine prins komt zorgen dus in dat opzicht heb ik het wel ideaal kunnen regelen. Was de eerste dag wel vreemd, maar weer onder de grote mensen zijn was ook wel fijn. Ik ben blij dat ik de eerste 3 maanden thuis heb kunnen blijven, maar de muren begonnen nu toch wel op me af te komen. Ik heb een drukke baan en merk dat ik nog wel snel moe ben. Voordeel is dat  ik de extra pondjes nu ook wel snel weer kwijt zal zijn.

groetjes Lou.

Hai meiden,

Voor mij is de situatie als volgt. Ik heb inmiddels weer een werkweek achter de rug, maar nu is het weer vakantie. Ik werk 2 dagen (Do en vrij). Het was even 2 dagen lekker in komen. De kinderen op school hadden me erg gemist en hadden allemaal tekeningen gemaakt met teksten als "welkom terug juf, we hebben u gemist! " En dat doet je wel heel goed en heb je ook zin om weer aan de slag te gaan!
Na de vakantie weer een week werken en dan de week erna weer vrij ivm hemelvaart. Dus ach.. van dat werken zal ik niet moe worden....

Ik had overwogen om ouderschapsverlof op te nemen, zodat ik dit schooljaar niet meer zou hoeven te werken. Ik heb ook nog een peuter rond lopen en na zijn geboorte wilde ik zo graag weer aan de slag!! Ik was er thuis helemaal klaar mee!! Alleen maar voeden en verschonen...pfff.... het was anders dan dat ik mij had voorgesteld. Inmiddels ben ik helemaal gewend aan het moederschap en geniet ik zo van mijn kids!! Bij een tweede gaat het toch allemaal veel makkelijker.
De behoefte om te gaan werken is nu veel minder groot als toen, maar leuk vind ik het wel!

Als ik ga werken heb ik geen zorgen om mijn kids. Op donderdag zorgt oma voor de kleine meid en gaat de oudste naar de opvang en op vrijdag is papa thuis!!

Wat ik wel heel spannend vond was het afkolven op mn werk en of de kleine meid haar flesjes goed zou gaan drinken, maar dat ging allemaal prima!
Jammer dat ik er 's nachts nog uit moet (volledig BV) en ik als ik werk niet een uurtje plat op de bank kan.... Maar dan gaan we er 's avonds maar wat eerder in.

Ik had graag een "thuis-blijf-moeder willen zijn, maar ik weet dat dit beter bij mij past! En ik geniet ervan met volle teugen!!!
Gr Antoi

Terug
Bovenaan