Hoe bevalt het alle moeders in opleiding?

A

Anoniem

Guest
Voor alle verse moeders hier, die voor de eerste keer een kindje hebben gekregen, hoe bevalt het en lukt het allemaal een beetje.

Ik vind het best zwaar maar met genoeg hulp en geduld, heel goed te doen..ook al vind ik de voedingen e.d. nog het moeilijkste, maar het is goed naar je gevoel luisteren dan gaat de rest vanzelf :)

Waar zitten jullie onzekerheden of dingen die je "lastig" vind?

En vooral hoe gaat het met jullie....

Zoiezo nog allemaal gefeliciteerd natuurlijk!

Ik ben nu   voor de tweede keer moeder, maar dit is weer een heel ander kindje dan de eerste. Ze drinkt een stuk langzamer dan Max en ik heb allerlei technieken moeten leren in het ziekenhuis om haar te laten drinken. Bij Max stak je de fles erin en met een minuut of 5 tot max 10 was het echt leeg. Bij haar zit ik wel eens 45 minuten...

OOk het badderen was weer even wennen, ik ben natuurlijk een flink kind gewend en dan nu weer met zo'n kleintje is toch weer even aanpassen.

Zo zie je maar dat je altijd nog blijft leren :)

ja inderdaad het blijft leren :)

Bij Dean verschilt het de ene keer is het een orkaan in een fles de andere keer zit je een dik half uur...ik vind het heerlijk om met hem te tutten, elke dag ander pakje aan en dan modeshow houden voor de papa als ie thuiskomt.. badderen vind ik nog moeilijk vanwege mijn slechte rug dat kan ik slecht alleen (mijn rug zal maar opeens vastzitten en me niet meer kunnen bewegen haha, van de kraamzorg mocht ik geen verkleiner gebruiken maareh die gaat er nu wel in dus he want dat vind ik 10 keer makkelijker en een veiliger idee voor mezelf...

Ik heb al een zoon van zes, maar das al zo lang geleden dat hij een babietje was, dus alles is eigenlijk weer nieuw voor me.

Eline is nu 10 dagen oud. Kraamhulp is dus al een paar dagen weg. Gelukkig is mijn man nog thuis zodat hij mij kan helpen. Maar as maandag moet ook hij weer aan het werk, en moet ik het de hele dag zien te rooien met Eline en het huishouden en pffffffffffffffffffffff de veeeeeeeeeeeeeeeeeele wasjes.

Borstvoeding gaat op zich nu wel redelijk. We hebben de afgelopen dagen veel moeten fingerfeeden, omdat ze de borst niet goed pakte. Dat kost gewoon een hoop tijd. Eerst kolven, vervolgens met een spuitje geven. Iedere voeding waren we anderhalf uur bezig. Nu pakt ze de borst wel, en dat scheelt enorm veel in tijd. En het is een stuk gezellig, en ik voel me er veel beter bij. Soms zat ik gewoon te huilen omdat het niet lukte. Maar ik ben echt blij dat ik heb doorgezet.

Ik ben ook al weer goed op de been, al ga ik tussen de middag wel twee uurtjes slapen. Maar vanmorgen zijn we naar het dorp gewandeld, wat leuke kleertjes gekocht, de foto ´s laten afdrukken en weer terug gewandeld. Dit duurde toch ruim een uur maar ging helemaal goed. Wel was ik helemaal kapot toen ik thuis kwam, maar goed.......

Ik heb vannacht zo heerlijk geslapen, de kleine heeft 7 uur aan 1 stuk geslapen JAMMIE!
Wel ga ik na het vroege flesje nog even terug (zo'n anderhalf uur) dan ga ik in bad (voor mijn hechtingen), eten en daarna weer flesje voor dean..., als ik zin heb nog even uurtje slapen... lekker even naar buiten vanmiddag!

Ik ga morgen voor het eerst met allebei de kinderen naar buiten. Ga ik even naar de winkel, nog geen 5 minuten lopen maarja haha. Overmorgen is hier in de wijk braderie en een parkfeest (we hebben een heel groot park hier) als het niet regent ga ik dan met kinderen en mijn ouders even kijken. Zal ik wel lang weg zijn want er komen veel bekenden en die willen allemaal de baby zien natuurlijk. Maar is wel leuk. Ik ben van de week naar de peuterspeelzaal gelopen om mijn oudste op te halen. Ik had wel de kraamhulp meegenomen voor het geval het niet lukt, maar het ging prima.

doe je rustig aan met je buik meis...het is niet niets hoor zo'n operatie...

Ik doe ook lekker relax vooral voor mijn rug en hechtingen die nog steeds pijn doen..maar naar buiten is wel weer effe lekker he?

Ik heb totaal geen last   meer van mijn buik, slik ook al een week geen pijnstiller meer. Dan heb je inderdaad wel eens de neiging om teveel te doen. Ik kijk wel uit met tillen enzo maar lopen was geen probleem zei de gyn.

Ik ben zostraks met de kinderen even naar de winkel geweest en dat ging prima, was wel lekker om even in de buitenlucht te zijn :)

Terug
Bovenaan