Hoe bewegelijk is je kindje?

He meiden

Hoe gaat het met de bewegelijkheid van jullie kindjes?
Merken jullie al dat ze minder ruimte krijgen, of danst de buik nog vrolijk heen en weer?

Hier is het erg wisselend, vannacht had ik zelfs een onrustig gevoel of alles wel goed was binnenin mijn buik.
Ik moet er 's nachts standaard rond een uur of 3 uit bed om te plassen, daarna voel ik het ukkie altijd eventjes door mijn buik heen dansen, maar vannacht dus NIET!!!!!!
Ja en dan ga je er echt op letten, had al eventjes een beetje zitten duwen, maar geen reactie.
Kreeg het echt eventjes benauwd!!!! MAAAAAAAAR na ongeveer een half uurtje voelde ik dan eindelijk weer beweging. PFFFFFF wat een opluchting.
Misschien krijgt ukkie echt minder ruimte nu en is daarom niet meer zo heeeel actief.
Bij mijn dochtertje had ik dit dus niet en als ik haar dan eventjes niet voelde maakte ik me er lang niet zo druk om.
Stom he!!!

Nou heel verhaal, sorry daarvoor......... ben benieuwd hoe jullie dit ervaren?

Groetjes Naomi

Dit kindje is een stuk beweeglijker dan mijn zoontje destijds  was.. die liet zich alleen in de avond/nacht "horen".

Maar deze kleine is bijna heel de dag druk  in de weer.. Een druk en vooral sterk kind!! Schopt zo hard dat ik er vaak van verschiet! Alleen sinds enkele dagen merk ik dat het niet echt meer schopjes zijn, maar meer draai en wrijfbewegingen. Ik voel dus een compleet armpje/beentje/schoudertje langs mijn buikwand schuiven. Door die enorme druk die je dan net van tevoren voelt zet ik me soms wat schrap (verwacht dan een onaangenaam gevoel ), maar het voelt telkens heerlijk.. hihi.. Wat zal ik dit straks weer gaan missen zeg,.. zucht...

De kleine heeft duidelijk minder plek aan de "uitpuilingen" die op mijn buik verschijnen (na een draai poging). Dus over 2 weekjes zal het wel een stuk rustiger gaan worden..

Ik zie daar dan wel een beetje tegenop. Ik heb nu telkens de bevestiging dat de kleine het nog goed maakt, en dat stukje geruststelling heb ik wel nodig na twee eerdere miskramen.. Maar garantie hebben we nooit,.. ook zelfs straks na de geboorte niet.
Niet te diep over nadenken, maar tis helaas wel de harde werkelijkheid..

Voor nu dus nog  vollop genieten van het met z'n tweetjes zijn..

Esmé mv Kay en ???
(30,1 wk zwanger)

Hoi allemaal,
Hier is het nogal wisselend. De ene dag veel meer dan de andere maar als ik het voel ik het ook goed hoor. Heftig geschop! En als het draait zie ik heel mijn buik heen en weer gaan. Ook ik zie op tegen de periode dat je het minder gaat voelen door het ruimte gebrek. Nu idd steeds bevestiging, ik heb er een vreselijke hekel aan om het een paar uur niet te voelen! Gelukkig mag ik nog enkele keren voor een groei echo. En over 2 weken weer naar de verloskundige.

Groetjes Macka
31,1 weken zwanger.

Hier is het heel wisselend. Ik voel hem ook het meest 's avonds, maar door de dag heen ook wel regelmatig. Echter nooit zo hard dat het vervelend voelt, zoals ik bij veel mensen wel hoor en lees. Of hij echt nog draait weet ik ook niet, voel soms wel meer schuif dan schop bewegingen zeg maar, maar of het dan draait ik kan het echt niet zeggen.
Ik ga er maar vanuit dat we een rustige baby krijgen hahahaahah, maar het tegenovergestelde kan natuurlijk net zo goed.

lfs Mickey, 32 weken

Hello allemaal,

Ik heb een beetje veel vruchtwater en hierdoor heeft ons mannetje de ruimte om de hele dag te bewegen. Er gaat bijna geen 2 uur voorbij dat ik m niet voel. Als ik in bed lig kan ie soms echt tekeer gaan alsof ie oorlogje aan het spelen is. Voelt meestal fijn maar soms schrik ik er ook enorm van en voel dan echt een been voorbij komen. Heel apart maar vooral erg bijzonder.
Heb soms wel harde buiken 's avonds in bed, maar soms gaat ie ook wel beetje asociaal liggen haha! Ben benieuwd of ie straks minder ruimte heeft, moet haast wel. Maar tis er nu al eentje die zn plekkie opeist en die lekker druk is. Ben ZOOO benieuwd wat voor kereltje er straks uit komt!

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan