Hoe bijvoeding geven.

Mijn zoontje is bijna 6 maanden en we gaan starten met bijvoeding, maar hij zit nog niet in een kinderstoel. Mag dit al wel? Vanaf welke leeftijd zitten jullie kinderen in een kinderstoel. Hij vindt zitten geweldig, maar kan dat uiteraard alleen nog maar met steun van ons. En met hem op schoot en dan eten geven, lijkt me niet echt handig..

 
Hoi,

Mijn dochtertje is inmiddels ook 6 maanden en ik geef haar groenten en fruit als ze in haar wipstoeltje zit, dit gaat prima, wel een beetje geklieder natuurlijk, maar ze vindt het prachtig.
 
Mijn dochtertje zat toen al wel in de kinderstoel. Op zich kan een wipstoeltje ook hoor, liever zo recht mogelijk ivm verslikken (zelf vind je zittend eten waarschijnlijk ook lekkerder en makkelijker dan liggend)

Tenzij je gaat bijvoeding volgens Rapley (stukjes). Dan is het (ivm veiligheid) een vereiste dat je kindje rechtop zit, ofwel in een kinderstoel, ofwel op schoot.

Als hij met wat extra ondersteuning wel in de kinderstoel kan, dan kan dat ook hoor. Ik hield hier in het begin max 10 min. aan. De bijvoeding is de eerste keren toch niet zoveel en duurt dus ook niet zo lang.
 
Er wordt in principe aangeraden om je kindje pas in de kinderstoel te zetten zodra hij zelf kan zitten. Voor die tijd zou je een wipstoeltje moeten gebruiken. Niet in ligstand natuurlijk, dan verslikt je kindje zich.
Ik heb geen wipstoeltje en gebruik daarom vaak het autostoeltje of ik zet mijn zoontje op de bank. In de hoek tegen de arm- en rugleuning kan hij al best recht blijven zitten (klein beetje achterover).
Soms zet ik hem even in de kinderstoel om te kijken of hij al recht kan blijven zitten, maar dan zakt ie vrij snel onderuit en dat eet toch ook niet lekker.

 
Ons zoontje Jens nu ruim 6,5 maanden krijgt sinds twee weken bijvoeding. Ik neem hem gewoon lekker bij mij op schoot aan de eettafel. Gaat prima. Grote theedoek om zijn nek voor het kledderen en huppatee.....Het is toch ook nog veel gezelliger om het zo te doen ze kunnen nog lang genoeg in de kinderstoel.

Groetjes en succes
Patty
 
Terug
Bovenaan