Hoe borstvoeding bewaren?

Hoe bewaren jullie de borstvoeding?
Ingevroren en hoe vries je het in?
Hoe gaat het met ontdooien en opwarmen?
Mag dit opwarmen in een flesverwarmer?

Bedankt
Visjes

Hoi,

Ik doe de gekolfde melk altijd in een zakje voor ijsklontjes, en zo vries ik het in. Zo kun je er precies uit halen wat je nodig hebt. Ik werk 2.5 dag maar kolf op de dagen dat ik werk nooit genoeg. Ik kolf de dagen dat ik thuis ben altijd een keertje extra tussendoor.

Groetjes Lucielle

Hoi,

ik vries de melk in in de vriezer in de Via-potjes van Avent. Ook zorg ik dat ik altijd ijsblokzakjes heb. Daar vries ik ook melk in in en dat gebruik ik om de flesjes aan te vullen tot de juiste hoeveelheid. (In de Via-potjes kan 180 ml. en op een gegeven moment gaat je kind meer dan 180 ml. drinken.) Als ik weet dat ik de gekolfde melk de volgende dag (of de dag daarna) weer nodig heb laat ik het gewoon in de koelkast staan. Ontdooien inderdaad de avond van tevoren in de koelkast zetten wat je de volgende dag nodig hebt.
Opwarmen in de flessenwarmer of au bain marie. Wij warmen nooit melk op in de magnetron.

Groetjes,
Margrethe

ik doe de melk in 125 ml kruidvatflesjes.

Ik kolf ma t/m wo. Dus wat ik kolf op maandag, gaat mee op dinsdag. Dinsdag voor woensdag. Dat van woensdag gaat in de vriezer. En zondagavond haal ik uit de vriezer de melk voor maandag.

Ik heb eerst ook aventbakjes gebruikt, maar die gingen lekken. Moet er erg goed op letten als je ze dicht draait. En ze nemen veel ruimte in in de vriezer. In de kruidvat flesjes doe ik zo'n 140-160 ml per flesje, dat is wel boven het maatstreepje maar past wel.

Terug
Bovenaan