Hoe bouw ik het kolven af??

Ik wil het kolven gaan afbouwen. Ik zat om de 3 uur te kolven, nu sinds vandaag om de 4 uur (ook s nachts) Ik kolf mn beide borsten goed leeg elke keer (met elektrische pomp). Maar hoe bouw ik af?
Moet ik soms de borsten niet helemaal leeg kolven?
Of moet ik over n dag of 2 naar de 5 uur gaan?
Wat ik niet snap is elke keer als ik kolf word er weer nieuw aangemaakt? Hoe stopt t dan n keer??

Gr. Ing
 
hallo

ik heb zelf nooit gekolft maar wel 6 weken bv gegeven,
ik ben heel snel gestopt met bv, alleen als ik veel druk voelde moest ik mijn kind eventjes 5 min laten drinken dat de druk eraf was, maar na 2 dagen was ik al helemaal gestopt,
ik heb weinig last gehad en na een week was alles weg en lekte ik ook niet meer
 
Hoi,

Ik heb een voeding per week afgebouwd. Dan gewoon helemaal niet aanleggen of kolven. Ja dat doet even pijn, maar na een paar dagen heb je er geen last meer van. Dan ging ik de volgende voeding eraf halen. Net zo lang totdat ik kon stoppen. Ik deed ook geen 2 voedingen na elkaar. Dus begon met bijv de 2e voeding, volgende week de 4e en de week daarop de 6e. Daarna de andere 3. Alleen bij hele erge stuwing kolfde ik de druk eraf. Anders was het niet te houden.

Veel succes ermee.
 
Ik geef inmiddels 17 maanden bv, maar nu nog maar 1 keer per dag. Telkens ging er 1 voeding af en dat is goed te doen. In mijn geval zat er natuurlijk meer tijd tussen, maar volgens mij kun je 1 voeding per week afbouwen. Ik heb nooit de druk eraf hoeven kolven, want daar had ik gewoon geen last van. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
 
hallo

ik heb 2 maanden fullltime gekolfd. ik zat er toen ook mee hoe ik moest afbouwen. je kan er eigenlijk niets over vinden op internet, jael bv maar alleen kolven niet. ik ben in 2 weken gestopt. s'nachts deed ik al helemaal niet kolven. mijn dochtertje heeft delaatste fles altijd al flesvoeding gehad. daarna ging ik steeds meer kv geven. en boude ik het kolven met 2 dagen af. (dus 1 keer minder kolven per 2 dagen) ipv 5 x naar 4 x dus eerst om 7- 11-15-19-23 uur dan eerst stoppen met die van 11 en dan met die van 18 uur en zo door. maar dat moet je zelf even kijken hoe dat het fijnste is voor jou!

gr joke
 
Terug
Bovenaan