Hoe bouw ik voeding af ?

Hey mama's en papa's



Ik heb een zoontje van 8 weken . Nu wil ik me verdiepen in voeding afbouwen . Ik wil tussen de 3 a 4 maanden beginnen met bijvoeden maar hoe begin ik ? hoeveel fles voeding krijgt die er bij ? Hoevaak geef ik die ? Moet een pap fles zo ja welke pap kan ik het beste gebruiken ? Dat soort dingen ik zou graag jullie ervaringen horen en advies krijgen :)

Groetjes en alvast bedankt
 
Ik zou niet eerder dan 4 maanden beginnen met bijvoeding. Tot die tijd zijn de darmpjes nog niet genoeg ontwikkeld voor vast voedsel. Tussen de 4 en de 6 maanden moet je de hapjes ook echt als bijvoeding zien en mogen ze de melk nog niet gaan vervangen. Pas vanaf 6 maanden hebben ze ook echt vast voedsel nodig en kun je de melk afbouwen naar 600 cc per dag.

Je kan de bijvoeding het beste als tussendoortje geven en dan slechts een paar hapjes. Kijk hoe je zoontje op het eten reageert. Als hij het lekker vindt kun je wat meer geven en als hij er niets van moet hebben kun je het beste een paar dagen dezelfde smaak geven zodat hij eraan kan wennen.

Pap hoeft trouwens niet, maar mag wel. Ze hebben van Bambix pap voor kindjes vanaf 4 maanden en daarmee kun je dus een papfles of een bordje pap klaarmaken. Dit zou dan de ochtend- of avondfles kunnen vervangen.

Onthoud  vooral dat kindjes tot 6 maanden eigenlijk geen bijvoeding nodig hebben en dat ze het prima op alleen melk doen. Ga vooral niets forceren bij je kleintje en kijk hoe hij reageert.

Ik wens je veel plezier met de eerste hapjes :) Was hier echt dolle pret met al die gekke gezichten! :p
 
Dankjewel voor je reactie . Ik denk dat ik dan een bordje pap ga geven tegen die tijd maar weet het nog niet zeker hij slaapt al door dus daar hoef ik het niet voor te doen. Maar ik wil wel dat die alles leert eten dus ook pap hihi . En ik wacht nog wel hoor maar kan echt niet wachten vind het zo leuk als ik hem kan zien eten en genieten doet die met de melk fles ook wel maar is toch heel anders. En eten is bij ons wel een belangrijk draad in ons leven ( bijde zijn we kok ) dus lijkt me zo leuk . Maar ik wil ook niet zomaar iets proberen wil wel weten dat ik het goed doe wil me kindje niet over voeden ofzo . Maar ik kan er wel wat mee heel erg bedankt :)
 
Terug
Bovenaan