Hoe de 2-week wait doorkomen???

<p>Hi dames,</p><p>De eerste keer was ik binnen 5 maanden zwanger, dus vol vertrouwen gestart aan een 2e. Op de een of andere manier dacht ik zelfs: het zal nu vast nog sneller gaan! Geen idee waarom... Helaas is dat niet het geval en ben 2 maanden geleden bij de gynaecoloog geweest. Bij het vervolgbezoek zelfs een gesprek gehad met de fertiliteitsarts. Alles zag er goed uit, alle mogelijke tests gehad (ook uitstrijkje om soa’s en kanker te checken), alleen mijn FSH was verhoogd. Mijn menstruatie is alleen heel gek. Ik heb al ongeveer een week vtv spotting, dan ben ik 1-2 dagen vol ongesteld en heb nog wat dagen spotting. Al met al 2 weken onderweg. Maar goed, daarna weer proberen om zwanger te raken! Wat tot nu toe mislukt is. En die 1e week wachten gaat nog, maar die 2e... vreselijk! Vooral ook omdat ik telkens als ik naar de wc ga bang ben dat de spotting begint en het dus wéér mislukt is. En toch ook de twijfel heb of het misschien innestelingsbloeding is. Wie heeft er tips om dat afwachten goed door te komen? Want die stress is natuurlijk ook absoluut niet goed voor de ontwikkeling van een mogelijke zwangerschap...</p>

Ik wou dat ik een goed antwoord voor je had, ik hoopte hier eigenlijk zelf antwoorden te vinden. Iedere maand is het wachten weer super moeilijk. (ik heb PCOS, dus erg onregelmatige cyclus)Als ik een keer weet dat ik ongesteld ben gaat het wel voor een week of 2. Dan is het eerste wachten op een goede positieve ovulatie test, wat soms 12 an soms 30 dagen duurt... En daarna nog eens 16 of 17 dagen wachten voor ik mijn NOD heb en dus of ongesteld ben of mag testen.
Super frustrerend en bij tijd en wijle neemt het veel energie en concentratie in beslag. Ik wou dat ik het uit kan zetten. Voor eventjes lukt dat wel door een boek te lezen of een film te kijken, maar daarna staat het weer aan. Zucht.

[quote quote=10360431]Ik wou dat ik een goed antwoord voor je had, ik hoopte hier eigenlijk zelf antwoorden te vinden. Iedere maand is het wachten weer super moeilijk. (ik heb PCOS, dus erg onregelmatige cyclus)Als ik een keer weet dat ik ongesteld ben gaat het wel voor een week of 2. Dan is het eerste wachten op een goede positieve ovulatie test, wat soms 12 an soms 30 dagen duurt… En daarna nog eens 16 of 17 dagen wachten voor ik mijn NOD heb en dus of ongesteld ben of mag testen. Super frustrerend en bij tijd en wijle neemt het veel energie en concentratie in beslag. Ik wou dat ik het uit kan zetten. Voor eventjes lukt dat wel door een boek te lezen of een film te kijken, maar daarna staat het weer aan. Zucht.[/quote]
Heel herkenbaar wat je zegt Veerbeer! En jeetje dan ook nog eens PCOS, maakt het extra heftig lijkt me. Wat dat betreft mag ik eigenlijk niet klagen, ik ben redelijk consequent qua cyclus. Ik hoop voor ons allebei dat de tijd omvliegt en we beiden snel een positieve test hebben. Sterkte ermee! 

Dankjewel! Jij ook veel sterkte.
Ik heb al een keer in de malle molen gezeten en uiteindelijk door puur toeval toch zwanger geworden zonder hulp. Dus ik ben nu ook bezig voor nummer 2 en wil nog niet de molen in omdat ik bang bent dan echt geen leuke moeder meer te zijn. Dus die PCOS neem ik maar voor wat het is. Ik ben al lang blij dat ik met ovulatie testen ondertussen weet wanneer we aan de slag moeten zodat we niet een poging mislopen. (En dat ik begin te herkennen wanneer een ovulatietest vals positief is, wat vaak voorkomt bij PCOS) En daar ben je soort van bezig met elke dag testen. De wacht daarna, die is veel lastiger. Moet nu nog 6 dagen... Hoeveel moet jij nog?

[quote quote=10360564]Dankjewel! Jij ook veel sterkte. Ik heb al een keer in de malle molen gezeten en uiteindelijk door puur toeval toch zwanger geworden zonder hulp. Dus ik ben nu ook bezig voor nummer 2 en wil nog niet de molen in omdat ik bang bent dan echt geen leuke moeder meer te zijn. Dus die PCOS neem ik maar voor wat het is. Ik ben al lang blij dat ik met ovulatie testen ondertussen weet wanneer we aan de slag moeten zodat we niet een poging mislopen. (En dat ik begin te herkennen wanneer een ovulatietest vals positief is, wat vaak voorkomt bij PCOS) En daar ben je soort van bezig met elke dag testen. De wacht daarna, die is veel lastiger. Moet nu nog 6 dagen… Hoeveel moet jij nog?[/quote]
Wat goed en fijn dat het uiteindelijk op de natuurlijke manier gelukt is! Hopelijk gaat het de 2e keer ook lukken! Vandaag is dag 25 en zou (volgens een app) deze maand een cyclus hebben van 29 dagen. Nog 5 dagen dus! Maar helaas zag ik net al een beetje roze afscheiding na het plassen... vaak begint spotting bij mij op dag 25 dus ben bang dat dat weer het geval is :( 

wat grappig dat we vrijwel tegelijk lopen. Ook heel spannend voor jou, succes met deze zenuwslopende dagen! 

[quote quote=10360564]Dankjewel! Jij ook veel sterkte. Ik heb al een keer in de malle molen gezeten en uiteindelijk door puur toeval toch zwanger geworden zonder hulp. Dus ik ben nu ook bezig voor nummer 2 en wil nog niet de molen in omdat ik bang bent dan echt geen leuke moeder meer te zijn. Dus die PCOS neem ik maar voor wat het is. Ik ben al lang blij dat ik met ovulatie testen ondertussen weet wanneer we aan de slag moeten zodat we niet een poging mislopen. (En dat ik begin te herkennen wanneer een ovulatietest vals positief is, wat vaak voorkomt bij PCOS) En daar ben je soort van bezig met elke dag testen. De wacht daarna, die is veel lastiger. Moet nu nog 6 dagen… Hoeveel moet jij nog?[/quote]
Helaas Veerbeer, hier inmiddels spotting begonnen dus weer mislukt :’( Ik duim voor jou!

[quote quote=10360869]Oh nee, dikke knuffel! Hopenlijk is het volgende maand wel raak![/quote]
Oh ik dacht dat ik een paar dagen geleden al gevraagd had hier, maar mijn bericht is niet opgeslagen... hoe was het bij jou @veerbeer?

Terug
Bovenaan