<p>Hi dames,</p><p>De eerste keer was ik binnen 5 maanden zwanger, dus vol vertrouwen gestart aan een 2e. Op de een of andere manier dacht ik zelfs: het zal nu vast nog sneller gaan! Geen idee waarom... Helaas is dat niet het geval en ben 2 maanden geleden bij de gynaecoloog geweest. Bij het vervolgbezoek zelfs een gesprek gehad met de fertiliteitsarts. Alles zag er goed uit, alle mogelijke tests gehad (ook uitstrijkje om soa’s en kanker te checken), alleen mijn FSH was verhoogd. Mijn menstruatie is alleen heel gek. Ik heb al ongeveer een week vtv spotting, dan ben ik 1-2 dagen vol ongesteld en heb nog wat dagen spotting. Al met al 2 weken onderweg. Maar goed, daarna weer proberen om zwanger te raken! Wat tot nu toe mislukt is. En die 1e week wachten gaat nog, maar die 2e... vreselijk! Vooral ook omdat ik telkens als ik naar de wc ga bang ben dat de spotting begint en het dus wéér mislukt is. En toch ook de twijfel heb of het misschien innestelingsbloeding is. Wie heeft er tips om dat afwachten goed door te komen? Want die stress is natuurlijk ook absoluut niet goed voor de ontwikkeling van een mogelijke zwangerschap...</p>