hoe de kleertjes wassen

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

ff een kort vraagje wie weet of je babykleertjes met was verzachter mag uitwassen of met een speciaal wasmiddel. lijkt me handig om te weten voordat ik het er fout ingooi.

liefs wendy

ZE ZEGGEN hypoallergeen wasmiddel, zonder toegevoegde, geur, kleur en weet ik veel wat voor middelen en al helemaal geen wasverzachter, ik ga gewoon mijn normale wasmiddel gebruiken (2 in 1) en als ik merk dat hij daar niet tegenkan DAN PAS over op een ander middel, ik ben ook groot gebracht met normaal waspoeder in de was :p

Hoi Wendy,

een babyhuid is vaak nogal gevoelig, dus je kunt beter geen wasverzachter gebruiken. Als je met je eigen wasmiddel wast kan je beter wat keukenazijn in het wasverzachterbakje doen, zodat de parfum uit het wasmiddel gaat. Dan is de kans op een allergie het kleinst. het is ook zonde als je twee dagen aan het wassen en strijken bent en je moet na de bevalling alles weer over doen omdat je baby er niet tegen kan.

groetjes van Marloes

bij ons in de familie wassen ze nooit kleertjes van te voren (alleen washandjes, handdoeken , hydrofielluiers e.d.) nog nooit iemand last van gehad, maar het ligt helemaal aan je kindje, sommige mensen vinden het vies omdat iedereen er aan heeft gezeten (maar knuffels e.d. was je toch ook niet van te voren?)

Hoi Ponyville,

ik was mijn eigen kleding ook na aanschaf voordat ik het aantrek. En knuffels was ik juist wel van te voren. Zo verschilt iedereen. Als ik bijvoorbeeld een nieuw dekbed koop gaat het ook echt eerst in de wasmachine.

Groetjes van Marloes

was idd ook de kleren die ik voor mezelf heb gekocht eerst....en nieuwe kleren voor de jongens nu ze groter zijn ook.
Het is niet alleen dat iedereen er aan zou hebben gezeten, maar ook dat stofje wat ze gebruiken om het er in de winkel zo mooi kreukvrij uit te laten zien. Zelf heb ik ook een erg gevoelige huid en was het voor de zekerheid gewoon, zoveel moeite is dat nou ook weer niet :)

Toen de oudste geboren werd lag alles ook netjes gewassen in de kast en toen de jongste er was??? Toen was ook alles wat van mijn eigen zolder kwam en in vaccumzakken had gezeten weer gewassen.... gewoon even lekker fris.

En knuffels vliegen hier ook even een rondje door de machine en de favo knuffels gaan elke week.

Terug
Bovenaan