Hoe denk ik ergens anders aan en belemmer ik mijn eigen zwangerschap?

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Ik ben blij dat ik even mijn hart kan luchten. Mijn vriend en ik hebben besloten om geen anticonceptie meer te gebruiken. Uiteraard ga je dat niet aan de grote klok hangen, dus ik moet braaf mijn mond houden. Ik ben heel erg zenuwachtig. Ik houd alles bij. Hij is heel nuchter en gaf me laatst een standje (gewoon een opmerking dat ik het lost moest laten) dat ik mij niet zo druk moest maken en dat ik het langs me af moet laten gaan. Ik leef van de periode van wanneer ik ongesteld wordt tot mijn eisprong enzovoort. Ik kan aan niets anders meer denken. Ik lees alles over zwanger worden, leef gezonder (wat toch niet vereerd is), en ik kan het dus niet van me af zetten. Ik kan gewoon niet wachten tot het zover is!! Kan me iemand vertellen hoe ik het van me af kan zetten en of ik misschien mijn eigen zwangerschap belemmer?

Groetjes Wendy

Hallo,

Ik snap je reactie volkomen hoor! Toen mijn vriend en ik besloten om voor een kindje te gaan, was ik er ook meteen mee bezig.
Wel heb ik ondervonden dat hoe meer je er mee bezig bent, hoe verdrietiger je je voelt als het die maand niet "raak" is. Gelukkig was ik in ronde 2 al zwanger en heb ik niet lang hoeven te wachten, maar toch!
Als ik jou was zou ik er niet teveel aan proberen te denken en ook nog niet bij gaan houden wanneer je eisprong is enz. Ik weet dat dit moeilijk is, maar het is vaak beter. Hoe meer je in de stress zit hoe meer je lichaam er op reageert.
Geniet gewoon van elkaar en je zal zien dat het vanzelf goed komt.

Succes ermee Linda (39,3 weken zwanger 1e kindje)

Hoi,
Ik herken je probleem. We zijn al sinds januari vorig jaar bezig en helaas is je gevoel in deze periode de baas over je verstand. Iedere maand ben je er toch weer mee bezig, ook al weet je dat je dit niet moet doen. Helaas is er nog geen medicijn voor gevonden om dit gevoel uit te zetten.... Sinds de eerste bezoek aan het ziekenhuis heb ik het naast mij neer kunnen leggen.
Veel sterkte ermee!

Terug
Bovenaan