Hoe denken jullie over start bijvoeden met 4 of 6 maanden ?

A

Anoniem

Guest
Hi   moeders,

Vraagje over bijvoeding, Mila is nu bijna 19 weken en ik heb haar met 16 weken eens op een dag rijstebloem en op twee andere dagen twee lepeltjes fruit laten proeven. Het smaakt haar en wonderlijk vond ik dat ze meteen in de gaten had hoe ze van het lepeltje moest happen. Nu wil ik de melk niet vervangen door vast voedsel, maar ik wil haar langzaam laten wennen. Het liefst zelf maken dus heb ik het boek Opperdepop aangeschaft met lekker recepjes

Hoe denken jullie over bijvoeden?
Nu al langzaam beginnen of echt wachten tot ze 6 maanden is?

Ik heb wel het gevoel dat ze er klaar voor is....................

Groetjes Mo

Hallo Meike is nu 6 maanden drinkt nog 3 flessen en krijgt fruithapje,warm potje en danoontje toetje
Toen zij ongeveer 4,5 maand was hebben wij haar af en toe danoontje start en fruithapje gegeven om er aan te wennen daarna warm en toen ze dat goed at haar flessen laten vallen gr monique

Hoi monique

Langzaam opbouwen dus.
Ik twijfelde of ik nu beter eerst met warme hap kan beginnen en daarna met iets zoets zoals fruit of yoghurtje. Ik zie om me heen zo veel kinderen die niets lusten dan alleen maar zoetigheid. Mila heeft wel 6 weken borstvoeding gehad. In het ziekenhuis zeiden ze me dat  dit goed was zodat Mila wel al verschillende smaken heeft geproefd. Is Meike een goede eetster of geeft zij de voorkeur aan zoet?

Gr Mo  

Hallo mo
ik heb inderdaad rustig op gebouwd zij moest er eerst wel aan wennen
Ben dus eerst begonnen met danoontje start na 2a3 keer vond ze dit al lekker toen een paar hapjes fruit dit vond ze eigelijk meteen wel lekker en toen warm de eerste keer vond ze dat niet echt lekker maar zo,n 5 keer later wel
Ik merk wel dat ze iets een voorkeur heeft voor danoontje maar tussen fruit en warm merk ik eigelijk geen verschil
Groetjes Monique

Dat is mooi Monique. Met hoeveel lepeltjes per dag ben jij gestart? Men gaf mij het advies twee lepeltjes. Heb je ook rijstebloem gegeven? Ze gaven me het advies om daar eerst mee te beginnen. Kan me wel voorstellen dat danoontje de voorkeur heeft  

Bye Mo

Ik heb inderdaad eerst rijstebloem gegeven en toen een danoontje start die at ze voor de helft op
Fruitpotje vanaf 4 maanden ook ongeveer de helft en warm ook maar zijn kleine potjes hoor nu eet zij een half potje a driekwart fruit en warm vanaf 6 maanden die potjes zijn wat groter

Groetjes Monique

Bedankt Monique, ben weer wat wijzer geworden
Ik ga morgen ermee starten en dan langzaam opbouwen.

Lijkt me dat pap en fruit in de ochtend beter is en in de namiddag/avond warm, doe jij dat ook zo?

(zometeen naar bed, begin in te kakken............................)

Ik geef haar smorgens een fles dan rond 13.oo uur weer een fles om 15.oo a15.30 fruit
Rond half zes a zes uur warm en toetje er achter aan en dan rond kwart voor acht nog een fles maarre ik beging ook een beetje vreemd te typen met letters en daarna weer cijfers dus het word ook tijd voor mijn bedje
Groetjes en succes monique

Terug
Bovenaan