Hoe doe je dat 'er minder mee bezig zijn????

Hoi allemaal,

Ik kon wel eens last hebben van hormonen, de ene keer ben ik er 90% van overtuigd dat ik zwanger ben, het volgende moment 90% zeker van niet. Het ene moment kan ik het 'makkelijk' van me afzetten maar dan breekt de vruchtbare periode aan'en volt er veel sex (niet zoveel problemen mee!). Wanneer dat afgelopen is is er een weekje 'rust', en beginnen de 1e symptomen. Weer een aantal dagen daarna beginnen de 1e symptomen van ongesteld worden en begint alles weer van voren af aan en is het weer niet gelukt.
Dan hoor je vaak dat je het van je af moet zetten, 'de natuur zijn gang moet laten gaan', en je dan 'opeens', wel zwanger wordt! oke, klinkt geweldig maar hoe doe je dat dan? Ik weet dat de 1e dag van de ongesteldheid weer de 1e dag van de cyclus is en zo weet ik het elke dag. Dus vooral wanneer het weer rond dabg 14 is, hoe kun je dan zeggen dat het spontaan moet?? Bewust niet klussen rond die dag zodat je weet dat je de kans drastisch verkleind om zwanger te raken?
Zo een heel verhaal maar ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen hoe je dat doet, het loslaten. Ik wil tenslotte erg graag zwanger worden (en blijven), ik wil gewoon een baby, een kindje van ons samen....zucht.

haai,

alsof ik dit schrijf....je verwoord precies mijn gedachte....
vooral het ene moment denken dat je zwanger bent.....het andere moment dat je ongi wordt....het blijft spannend en ik vraag me dus ook af hoe je er minder aan kan denken...
het gaat niet om zo maar iets maar om een klein mensje en dat is nogal wat...
mijn mk is nog maar 4 weken geleden en ik ben al vreselijk ogeduldig....laat staan als je er al langer mee bezig bent...
heb jij dat ook dat je na de mk er meer mee bezig bent dan daarvoor?weet nu wat voor geweldig gevoel het is en daar verlang je dan weer naar...
wat bij mij wel helpt is wat afleiding, dus op mijn  werk enzo ben ik er niet mee bezig en dat is ook wel even prettig vind ik.
want het is toch best vermoeiend om aldoor te hopen...en terleurgesteld te worden.
ik wacht nu nog vol spanning af, was vorige week bijna overtuigd van zwanger zijn en nu absoluut niet meer...wacht nog tot zaterdag en dan ga ik testen

nou meid ik hoop dat je wel op een leuke manier er veel mee bezig kan zijn en dat het voor jezelf niet een belemmering is

liefs leetje

Hoi Ineke,

Moeilijk he, er niet mee bezig zijn. Voor mij was dat ook een reden om een tijdje niet op het forum te komen omdat ik er ook veel te veel mee bezig was. Ik moet je helaas vertellen dat ik zwanger geworden ben (nu 6 weken) toen ik er inderdaad even nauwelijks mee bezig was. Niet wat je wilde horen, maar misschien toch een tipje.

Heb jij ovuylatietests geprobeerd? Misschien doordat je dan beter weet wanneer je precies vruchtbaar bent, je de rest van de maand 'gewoon' kunt genieten van het leven?

Ik had een cyclus varierend tussen de  30 en 35 dagen, dus voor mij was het knap lastig mikken. Ik had mezelf beloofd dat als het na de vakantie nog niet raak zou zijn, ik dat eens zou proberen. De vakantie was erg leuk en druk ,maar leverde niet het gewenste resultaat. Dus ovulatietests besteld op internet (veel goedkoper dan in de winkel!). Ik wist dat door omstandigheden die maand weinig geklust zou worden, dus dat leek me een  goeie testmaand. Volgens de verpakking moest ik op dag 15 beginnen met testen. Op dag 12 of 13 hebben we gewoon voor de pret geklust. En ik braaf vanaf dag 15 getest, maar het resultaat werd per dag steeds vager. Bleek daarna dus dat ik zwanger was!

Joepie voor ons, maar helaas nog niet voor jou. Clou van dit verhaal: misschien helpen ovulatietest een beetje om er de rest van de maand niet zo mee bezig te  zijn, en misschien wijzen die wel uit dat je op een heel ander moment vruchtbaar bent dan jij denkt (dag 14 is maar een gemiddelde). Daarnaast vond ik het prettig omdat het mij het gevoel gaf, hoe vals misschien dan ook, dat ik er nog iets anders aan kon doen behalve klussen!

Laat je niet gek maken hoe moeilijk dat ook is, vergeet niet van de rest van je leven te genieten. Veel sterkte!

Em

Hi Meid
Gelukkig weet jij je door je beroep heel goed je gevoelens te verwoorden. Heb ik gelijk?? Haha...
En.....dat is een voordeel voor heeeel veel vrouwen hier want het is zo verdraaide herkenbaar. Dat ken ik ook allemaal wat je schrijft. De 1e 3 weken gaan zonder problemen en je denkt heel stoer; zie je, ik ben er helemaal niet zo mee bezig. (neeeee, waarom denk je dat op dat moment dan he???) Afijn, ik zit nu ook in die laatste week en ben er ook mee bezig. Ik voel dit, ik voel dat, zou het, zou het niet..???
Ik ga er sinds een maand of 4 wel anders mee om. En daar zit t hem een beetje. Er niet mee bezig zijn bestáát niet. Kán gewoon niet!!!!
Maar ook dat heeft mij de afgelopen maanden niet geholpen hoor dus ik blijf hoe ik ben, wie ik ben, hoe ik denk en als ik iets wil voelen dan voel ik het lekker!! Dus, gewoon lekker jezelf blijven lijkt mij gewoon de beste optie!!! Meiden, dit  hebben we  al-le-maal!!!!
Dus diegenen die zeggen dat ze er niet of minder mee bezig zijn, mmm ik zet er grote vraagtekens bij.....

liefs Costa

Hoi Em,
Gefelciteerd!!! Helaas is het zeker niet voor jou en ik gun het iedereen om gewoon zwanger te worden hoor!!

Hoi costa,

Ja, vanuit mijn beroep zou ik zeggen tegen een client met hetzelfde verhaal:

"Meid, ik weet dat je erg graag zwanger wilt worden en het is logisch dat je er veel mee bezig bent. Maar wat schiet je ermee op om er steeds over na te denken? Je kunt het toch niet beinvloeden. Je klust vanaf dag 10 tot en met dag 17 om de dag en daarnaast bedrijf je de liefde. Verder moet je proberen om wat afstand te nemen, afleiding te zoeken in andere dingen. Stop tegen jezelf zeggen wanneer je weer aan het piekeren slaat...."

Hahaha, logisch dat een client dan zegt dat dat heel mooi klinkt maar dat dit in de praktijk nogal lastig is... Maar ik doe mijn best.
Zal morgen niet meer 4x de tampontest doen maar proberen af te wachten....

Van ovulatietesten wordt ik denk ik nog gestrester omdat het dan echt moet op dat moment.
Maar het doet me goed te weten dat er meerdere dames worstelen met dit dilemma.... (wist ik ook wel eigenlijk).

Doei
Ineke

Hallo meiden,

Ook ik weet precies hoe dat voelt wat jullie allemaal beschrijven. Het is verdomde moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Bij mij is de mk nu 3 weken geleden en volgens mij heb ik mijn eisprong alweer gehad dus als het goed is wordt ik volgende week weer ongesteld! Bahhhh. Ik hoop natuurlijk gewoon zwanger maar daar reken ik maar niet op. Reken ik natuurlijk nooit op maar nu helemaal niet na een mk.
Ik vind het ook ontzettend moeilijk allemaal. Maar goed we zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje. Maar goed dat we elkaar hier op kunnen beuren en elkaar kunnen steunen zoveel als dat kan. Het is hartstikke fijn hier een forum te hebben en onze ervaringen kunnen uitwisselen en gevoelens te delen.

Meisjes, allemaal heel veel succes weer en hopelijk worden er weer gauw heel veel zwanger!!

Dikke knuffel voor allemaal
Natasja

Terug
Bovenaan