Hoe doe je dat? Bijvoeding?

Hallo,
Misschien is deze vraag tig x langs gekomen maar wil het toch weer vragen!

Mijn zoontje is over 2,5 weekjes 4 maanden oud.
Dus tijd om te beginnen met bijvoeding.

Oke, ik weet dat er mensen zijn die er tegen zijn en zeggen dat je pas moet beginnen met 6 maanden, maar het CB zei dat ik met 4 maanden mocht beginnen. Alleen doet CB wel eens raar dus wil gewoon weten hoe jullie dat doen met bijvoeding.

Beginnen jullie eerst met groente of fruit? Hoelaat doen jullie dat dan? s Morgens of s avonds? Ik weet het echt even niet meer, ik lees zoveel verschillende dingen pff ..

Dit is onze schema 7-11-15-19-23 en dan 180+6 en hy is ruim 7 kilo.



 
Je moet helemaal niks, kijk maar wat je kindje zelf aan geeft. Ik heb ons meisje met 4 maanden tijdens het avondeten (dat was voor ons een makkelijke tijd) laten oefenen met een paar hapjes rijstebloempap of fruit. Nou daar moest ze nog helemaal niets van weten, ik heb het wel elke keer geprobeerd maar ze werkte het weer met haar tong naar buiten. Heb het maar een paar weken laten rusten. Tot een week of 3 geleden toen ze bijna 6 maanden was, toen in ene gingen de hapjes er goed in, ze at het toen zelf goed van het lepeltje. Dat was voor mij het moment om te beginnen met bijvoeding. Dat krijgt ze nu tussen de ochtendvoedingen en avondvoedingen in (07:00 borsvoeding, 9:00 fruithapje, 11:00 flesje, 15:00 flesje, 18:00 groentehapje, 20:00 borstvoeding)
En het is maar bijvoeding he, melk is nog steeds het belangrijkste. Als DL geen trek heeft in haar hapje, nou ja dan niet. Je kan ze niet dwingen om te eten. Succes ermee, zoals ik al zei, kijk wat je kindje zelf aangeeft.
 
Ik ben met groente en fruit begonnen toen ze 6 maanden was. Ze kreeg HA voeding vandaar.

Van te voren wel 's ochtends rijstebloem in de fles, dat ging goed. Nu nog steeds een papfles, maar dan voor 8+ maanden. Ze is nu 8,5 maanden en eet alles goed.

Ons schema :

07.00 papfles (200cc en 2 eetl. lichtvolkoren pap)
10.00 fruit
12.00 1 snee brood (zonder korstjes) met jam/smeerkaas/fruitstroop
12.30 fles (100cc)
16.30 groente
17.00 fles (100cc)
21.30 fles (200cc)

Tussendoor wat te drinken.

Succes!

 
Hoi,

ik ben met 4 maanden begonnen met bijvoeding. Quinn was er toen ook echt aan toe. Ben begonnen met fruit, alles vers en gepureerd. Begonnen met een paar lepeltjes en dat steeds verder opgebouwd tot hij een heel potje at. Wel meteen verschillende soorten fruit door elkaar. Daarvan zeggen ze ook dat het niet goed is maar hij deed het er prima op.Toen hij daar aan gewend was ben ik ook begonnen met de groente. Dit krijgt hij deels vers en deels uit een potje ivm werk. Ook begonnen met een paar lepels en hij eet nu ook een potje. Zijn schema is nu:
6.30 fles 210+7
9.30-10.00 fruithap
12.00 fles 210+7
16.00 fles 210+7
18.00 groentehap
21.00 fles 210+7 en 3 scheppen rijstebloem.
Kijk gewoon lekker hoe je kind er op reageert en of hij er aan toe is. Ze geven het echt heel goed aan.
Succes ermee.
Liefs
 
Wij zijn bij 3,5 maand al begonnen met bijvoeden. Onze dochter had continu honger en probeerde ons eten te pakken. Volgens CB niet goed maar ze deed het prima: eet alles en nooit last van krampjes gehad. Ze kreeg dit meestal rond 10 uur (zat 4 uur tussen de fles, halverwege fruithapje) Wij gaven alles uit een potje en zijn begonnen met peer. 3 dagen achter elkaar en toen een andere smaak. Met banaan hebben we gewacht tot ze echt 4 a 5 maanden was.
Toen het fruit paar weken goed ging zijn we begonnen met groente (was ze 5 maanden). Ook dit hebben we uit potje gedaan. vanaf 7,5 maand is ze overgestapt op verse groente en eet ze met de pot mee (alleen aparte gerechten en patat niet).

 
Zal die laatste fles eraf halen als ik jou was ;-)
Toen wij met vier maanden met bijvoeding begonnen hebben we eerst rond 10 uur een fruithap gegeven. 's avonds kreeg hij toen een papfles en sliep van 19 tot 8.

Toen dat allemaal fantastisch ging, hebben we rond 17 de groente erbij gedaan.

Alles eerst in kleine beetjes en dan langzaamaan opbouwen. En als ze niet willen, moeten ze niks (het moet wel leuk blijven ;-) )
 
Hey,

Sterre krijgt ook vanaf 4 mnd al bijvoeding, ook zij kreeg HA voeding maar vanwege veel problemen met eerst borst en later flesvoeding zijn wij toch op advies van de kinderarts gestart met bijvoeding.
Ik ben begonnen met fruit tussen de flessen in de ochtend dus rond 09:00 en groente in de avond tussen die twee flessen. Gewoon beetje proeven, hapjes, zelf laten kliederen en gaan de weg zie je dat het kliederen stopt en ze alleen maar wacht op die volgende hap.
Sterre vond het wel echt geweldig vanaf het begin hoor, die stopte alles in haar mond, en afhankelijk van het gezicht dat ze trok at ze verder of niet haha.
Nu is ons schema zo (ze is nu5,5 mnd)

07:00 fles 180+6 en pap
10:00 fruit
12:00 fles 180+6
14:30 soepstengel en thee
17:00 groente en fles 120+4
21:00 bordje pap (ze is dan vaak weer wakker namelijk) of anders papfles 210+7 rond 22:30 ipv 21:00

Ben benieuwd! Hoe gaat het verder met je ventje?

Liefs
 
Hey Arentmaas!

Wat leuk om je weer te spreken! Vroeg me af hoe het met je ging, maar wist niet waar ik je moest zoeken. Ben niet meer zo heel vaak online hier. Ben lekker druk met m'n ventje. Hy doet het supergoed! Hy is tevreden en is lekker vrolijk. Hoe is het met Sterre en met jou?

Bedankt voor je reactie. Ik ga morgen beginnen met proeven van wortels. Ik ga alles zelf bereiden. Lekker vers.

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan