Hoe doen jullie dan? Rust en Regelmaat... en uitstapjes

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik probeer zoveel mogelijk alles in een ritme te laten verlopen over de dag. Dat wil zeggen eten, spelen en slapen. Maar ik merk dat wanneer ik hier vanaf wijk omdat we op visite gaan of andere langere uitstapjes dat onze meid de volgende dag erg huilerig is.
Is dit normaal of komt dit doordat ik te veel aan de regelmaat wil vasthouden? Zo dat wanneer we afwijken en/of het anders is onze meid hiervan slag is.
Ik vind dit best lastig.
Eigenlijk kom IK in gevecht met mijn verstand en gevoel. Ik vind namelijk dat rust en regelmaat erg belangrijk, maar aan de andere kant vind ik ook dat onze meid moet leren dat dingen soms anders gaan dan anders.

Marit is nu 3 maanden.
Hoe doen jullie dan? Hebben jullie tips en/of ervaringen op gedaan?

Liefs, Juffy

Hoi,
Ook onze meid is nu 3 maanden. Net als jullie proberen we zoveel mogelijk een vast schema aan te houden (voor zover ze dat zelf niet compleet overhoop gooit en dat doet ze bijna dagelijks,haha).
Maar om nu continu aan hius gekluisterd te zijn,gaat ons wat ver.
Wij merken,dat Erinn best met uitstapjes e.d. om kan gaan zolang wij ons verder maar aan ons schema houden. Dan zit de regelmaat er vrijwel direct in.
Kost wel even tijd,want inderdaad; in het begin kan het wat probleempjes opleveren met slapen of etenstijden.
Maar het is de moeite van het wachten wel waard,want Erinn kan nu overal mee naartoe zonder,dat het een drama wordt bij thuiskomst.

Groetjes

Heeeeeeeeel herkenbaar hoor. Ik heb ook dat gevoel om erg vast te zitten aan het dagritme en ik merk aan mezelf dat als we een keer op visite gaan of iets dergelijks dat ik zelf ook behoorlijk gespannen ben. En ik denk dat dat ook wel zijn weerslag heeft op de kids. Herken jij dat ook???

Hoi Tam03,

Ik loop er tegen aan dat Marit dan de dag erna zoveel huilt. Ik heb eerder het gevoel dat zij dan nog indrukken van de dag ervoor aan het verwerken is.
Want het is dan toch dat mensen boven haar wagen gaan hangen, tegen haar praten en soms laat ik haar door mensen vast houden. Dit laatste  heb ik zeker de laatste keren erg tegengehouden omdat ik merk dat zij de dag erna niet lekker in haar vel zit.
Ik vind het gewoon lastig. Wat is wijsheid?
Kwestie van wennen of zo min mogelijk uitstapjes voorlopig?!
Zelf zou ik kiezen voor het eerste. Maar aan de andere kant moet ik in het belang van Marit denken. Ik zit in een twee strijd hierover.

Ik probeer de uitstapjes al te beperken. Daarnaast probeer ik het ritme inderdaad wel aan te houden wanneer we weg gaan. Eten, spelen en slapen. Blijf het lastig vinden.

Soms denk ik, dat ik te veel nadenk over zulke dingen....

Liefs, Juffy

Hallo allemaal.

Ook ik ben een voorstander van de rust en regelmaat maar wil niet heel mijn leven aan mijn kleintje aanpassen
Ik ga wel weg en laat hem eten spelen en gewoon bij een ander slapen. Ik zorg met de tijden ervoor dat ik rond etens tijd op bestemming ben (als ik hem uit bed haalt en hem in de maxi cosi slaapt hij in de auto gewoon vedder) Zo kan je gewoon weg het is wel plannen. Ik merk dat hij wel meer indrukken krijgt en de volgende dag toch van slag is dus mijn motto gewoon je leven door laten gaan maar wel met mate dus niet heel het weekend zeulen maar gewoon 1 dagje weg! Is ook voor jezelf goed een beetje meer rust

hoi,
ik merk ook dat elroy wel regelmaat en rust nodig heeft. als we op visite gaan is hij snel van slag. maar om helemaal niet meer weg te gaan is ook niet leuk.

groetjes, dineke

Lotte is morgen 5 maanden en heeft ook erg veel last van uitstapjes. Zelf ben ik een enorme huismus en heb er dus niet veel moeite mee om thuis te blijven. Alleen met verjaardagen o.i.d. gaan we er op uit met haar.

Ik ga wel overdag met haar weg, tussen haar slaapjes in. Ik geef bv op verzoek, dus na een voeding leg ik haar in de wagen en gaan we lekker weg. Hier heeft ze helemaal geen moeite mee. Maar dan wel weer terug voor haar volgende slaapje.

Toen Lotte 5 weken was is ze een week in het ziekenhuis opgenomen geweest omdat ze alleen nog maar huilde. Ze bleek snel overprikkeld te raken. Zij hebben ons toen gezegd dat je een kind niet kunt dwingen om flexibel te zijn. Natuurlijk kun je ze aan dingen laten wennen en het is ook niet erg als je een keer over hun grens gaat (kan soms niet anders). Maar hun advies was om bij dit soort kinderen de prikkels zoveel mogelijk te reduceren. Anders krijg je hele opgefokte kids, ook later in hun leven.

Groetjes, Marisa

hoi juffy!

Sarah had in het begin ook moeite met uitstapjes. Veel huilen, en van slag zijn.
Nu ga ik bijna dagelijks met haar weg, of ergens even op visite,of even naar de winkel of gewoon een eindje wandelen. Ik hou me daarin aan het dagelijkse ritme. Al ik weg ga, dan doe ik dat direct nadat ze wakker is geworden, of als ik een eind moet rijden, dan ga ik rijden als ze moet slapen. Ook met voeden e.d hou ik het zelfde ritme en tijden aan als thuis. Daarnaast laat ik sarah door bijna niemand vasthouden, daar wordt ze erg onrustig van.... Ik krijg soms wel overdreven reacties van mensen, dat sarah er maar aan moet wennen dat ze veel bij andere mensen op schoot zit, en dat ze vaak weggaat, maar nu is ze erg makkelijk. Als ze maar in het zelfde ritme blijft, van elke dag op dezelde tijd slapen-eten en spelen! Succes ermee.

Groeten liset,mama van sarah 20-04-07

Terug
Bovenaan