Hoe doen jullie dat en hoe reageren de kids hierop??

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Ff een vraagje over eten:
Mijn vent lust graag spruitjes en mijn dochter vindt het wel ok, is er niet super dol op...,maarrr ik vindt het echt geen vreten !!!

Dus gisteren aten we weer spruitjes op verzoek van  vriendlief.
Nu heb ik gisteren tijdens het koken de lasagna van eergisteren opgepeuzeld, zodat Jennifer dit niet zag!!!!! Ik weet dat Jennifer de lasagna ook erg lekker vindt, dus ik dacht als zij die lasagne ziet hoeft ze echt geen spruitjes meer...haha...

Hoe doen jullie dat als een van de volwassene wat anders eet en heel belangrijk hoe reageren de kids hierop???????

gr. Ilone

Hoi,
ik doe het vast niet goed (volgens de opvoedpolitie, haha) maar als wij of ik iets eten wat niet voor Daniëlle is, bijv. als wij op zondag patat eten, dan geef ik haar eerst eten (wel een gezonde maaltijd!). Zo eet ze in ieder geval dr bordje leeg. Daarna gaan wij dan eten en dan snoept ze natuurlijk wel een patatje mee maar niet heel veel.
Als ik haar tegelijk met ons haar groente voorschotel wilt ze natuurlijk ook liever patat en eet dan geen groente op.

Groetjes van Sonja

Hoi

Hier wil ik toch even op reageren als een "ervaren" moeder.
Boven Joyce heb ik nog 2 jongens van 6,5 en 9 jaar oud en een ontzettend lastige vader(deze lust namelijk bijna geen groente).
Hier heb ik altijd de regel dat de jongens ( en Joyce nu ook)met mij mee eten.Voor papa maak ik dan andere groente klaar.Als ze hun bord leeg hebben en meer willen eten dan mogen ze ook uit de andere pannen kiezen.We zitten dus gewoon met z'n allen aan tafel en eten tegelijk.Het voordeel is nu wel dat mijn kinderen eigenlijk alles lusten en ook alles willen proeven.

Groetjes Jessica

Terug
Bovenaan