hoe doen jullie dat? graag voorbeelden.

hoi,

ik zou graag willen weten wanneer jullie de laatste voeding laten vallen (of hebben laten vallen) zodat je kindje nog maar 4 flesvoedingen heeft.
ik wil over 1,5 a 2 weken (marly is dan 3,5 maand) gaan proberen om om 21.00 uur de laatste voeding (papfles) te geven.
en dan wil ik ook graag met fruit/groentehapje beginnen.

wanneer zijn jullie dit gaan doen (hoe oud was jullie kindje en hoe ziet de dag er dan uit).

alvast bedankt.

mejon (marly is 3 maanden en 3 dagen)

Hoi mejon,

Ik vroeg dit een poosje geleden ook, omdat ik Mare steeds voor de laatste fles wakker moest maken, en omdat ze toen bijna 6 kilo was. Na adviezen van hier.....heb ik he gewoon laten vallen. ik was bang dat ze dan weer 's nachts zou komen, maar dat gebeurde niet. Ik houd niet een strak schema ofzo aan,  ga uit van haar behoefte  en van de eerste fles. Dus als zij om8 uur wakker wordt, krijgt zij dan de eerste fles. (Of als ik moet gaan werken en vroeger op moet) en tel er dan 5 uur bij op. Meestal wil ze de tweede fles na 4 uur, die krijgt ze dan. Dan tel ik er weer 5 uur bij op en zo gaan we de dag door. De laatste fles heeft ze meestal ergens om 22:00, behalve als ze "uitslaapt" dan krijgt ze hem later.

Succes ermee!

Hoi hoi,

Ruben is nu ruim 3 maanden en krijgt nu 4 flessen van 160 cc water met 5 schepjes voeding. Voorheen kreeg hij 5 flessen van 130 cc water met 4 schepjes voeding.
Hij dronk daarvan de avondfles slecht en de ochtendfles of niet of hij spuugde hem eruit.
Dus heb ik meer in een flesje gedaan en er 5 uur tussen laten zitten.
Met fruit en diksap heb ik soms kunnen rekken tot 5 uur ertussen.
Zijn dagritme is nu ong.
6.00u fles

slapen

10.00u fruit en diksap

spelen/slapen

11.00u/11.30u fles

spelen/slapen

Tussendoordiksap/groente

spelen/slapen

17.00u fles

spelen/slapen

tussen 22.00u en 23.00u fles

De   groente varieert nog wel eens want ik kom niet altijd, maar dit is meer om te proberen en langzaam toe te voegen.....is geen vervanging van nog.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Hoi hoi
Ik geef julen nog steeds 5 flessen per dag (180 water 6 schepjes)
7 uur
11 uur
15 uur
19 uur
en de laatste om 23 uur
verder nog niks want hij is nog geen 4 maanden
dus mag nog geen fruit of groente of sap
tenminste het mag misschien wel maar overal staat op vanaf 4 maanden
dus hou me er ook aan met de twee andere jongens was ik iets eerder begonnen
maar die schreeuwde allebei van de krampjes dus wacht ik deze keer wel even!
het Cb adviseerde zelfs pas vanaf 6 maanden met fruit enzo te beginnen
dat vind ik zelf wel erg laat maarja...
groetjess anika

nina is nu 11,5 week en ik geef ook nog 5 voedingen van 180cc+6 schepjes.
de tijden zijn ong. 8.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 22.30u.

zag op het pak van de voeding dat als ze 6kg zijn dat dan 4 voedingen van 180cc+schepjes genoeg is...dan krijgen ze dus een hele fles minder per dag..
nina weegt nu wel 6 kg maar is nog geen 3 mnd dus voor fruit vind ik het nog een beetje vroeg, maar ik denk niet dat ze met een fles minder kan, ze drinkt ze bijna altijd voor een groot gedeelte leeg..
blijf voorlopig nog maar ff zo doorgaan, moet over 2 weken naar het CB dus misschien dat ze daar nog goede adviezen hebben...hahahahaha.......

groetjes marleen

Hi,

Mare krijgt 4 flessen van 180cc + 6schepjes (zoals op het pak staat)Ze krijgt er (nog) niets bij. Ik heb niet   het idee dat ze te weinig krijgt of dat ze iets anders wil.  Ze was 24 maart 3 maanden oud. Maandag op het CB woog ze 6800 gram en was 64 cm. Ze was bijna 4 cm gegroeid in 1 maand en een kilo in gewicht. Ik wacht dus nog even met hapjes. Ze drinkt achter elkaar de fles leeg (ons vreetzakje). Waarom beginnen jullie al met hapjes voor de 4 maanden (gewoon nieuwsgierig hoor)?? Ik ga haar maar even wakker maken voor de fles. Ze is naar het KDV geweest en is helemaal uitgeteld....
groetjes

Terug
Bovenaan