Hoe doen jullie dat: griep en kind?

Nou, de titel zegt het eigenlijk al. Ik heb een griepje onder de leden. Ik heb het ijskoud, krijg geen hap door m'n keel en m'n energiepeil is tot ver onder nul gedaald. Mijn hoofd bonst, mijn spieren doen pijn, enfin jullie kennen het wel. Niks ernstigs, maar hoe doe je dat eigenlijk als je kinderen hebt?
Vanmiddag trok ik het echt niet meer en had ik graag gewild dat iemand de zorg voor Esther even van me over nam. Maar ik kon echt níemand bedenken die vrij was (en dat is dan nog afgezien van de vraag of ik alle beschikbare mensen voor mijn dochter wil laten zorgen).
Esther was nog overprikkeld van het te drukke paasweekend en uiteindelijk ben ik gewoon met haar voor de tv gaan zitten (is voor het eerst dat ik Oprah heb gekeken sinds mijn zwangerschap...) en na een kwartier brullen viel ze in slaap en kon ik ook een beetje wegdutten. Maar hoe doe je dat in vredesnaam met meer dan één kind? Of als ze niet gaan slapen? Ze is bepaald nog niet uit genoeg om haar uit te leggen dat mama een beetje ziek is...
Ik heb er een hard hoofd in dat ik morgen helemaal beter ben, dus iedere tip is welkom!

Groetjes,

Eveline

Nou Eveline, daar zeg je me zo wat. Echt de griep ofzo heb ik nog niet gehad met de kinderen erbij. Wel ben ik erg misselijk geweest in de zwangerschap. Dat was heftig met Marielle erbij, die toen net 3 was. Daarna kwam de vermoeidheid in de zwangerschap. Al met al heb ik 8 maanden op de bank of in bed gelegen en heeft Marielle bijna de hele dag altijd tv gekeken. Ik kon niet anders. Als juf weet ik best dat dat niet zo hoort, maar slapen deed ze niet meer overdag. Dus ik sliep op de bank of op bed en Marielle zat of lag naast me. Nu wordt ze over 2 weken 4 en ik keek vorige week naar video-opnames van toen ze 2 en een half was. Een heel vriendelijk en vrolijk kind. En nu..... ik vind haar soms (meestal..) helemaal niet leuk meer. En ja, het is mijn eigen schuld. Nu ik me sinds vorige week weer beter voel ben ik weer gaan opvoeden met rust en regelmaat ( en weinig tv, dat is afkicken voor haar...) en nu na een week zie ik soms alweer het meisje van voor de zwangerschap terug gelukkig. Zo, een heel verhaal en het sloeg weinig op jouw verhaal, sorry maar ik moest er wel meteen aan denken

Hey mama van Mariëlle,

Wat ontzettend vervelend, zeg! Lijkt me heel moeilijk als je kleine meisje zo verandert. Dat gaat ook zo snel, he? Terugveranderen is altijd veel moeilijker. En rust en regelmaat zal met een peuter en baby ook wel lastig zijn.
Ik me idd ook al afgevraagd hoe ik dat in vredesnaam moet gaan doen als ik bij een tweede zwangerschap net zo ziek ben als bij de eerste. Misschien dan toch maar naar het kdv?
Maar eerst maar even uitzieken (hopelijk ben ik misselijk van de griep en niet omdat ik zwanger ben ) en dan ga ik daar wel over piekeren. Ik moet maar eens een beetje gaan netwerken of zo...maar hoe en waar????

Groetjes,

Eveline

Hoi Evelien.
Wat balen zeg de griep!
Ik heb ook weinig tips,naar opa en oma zou mijn optie zijn maar daar moet ik nu nog even niet aan denken,misschien als Teun wat groter is. Mijn moeder woont te ver weg en mijn zus werkt ook overdag. Ik had daar nog niet over nagedacht,maar iid het is wel moeilijk. Nu ben je afhankelijk van de hazeslaapjes.
Heel veel beterschap en hopelijk ben je vlug weer beter!!
Groetjes Mikkie.

Hoi!

Op momenten van ziekte kan het soms heeel lastig zijn als je ook de zorgen draagt voor (een) kind(eren). Ik heb er nu twee en inmiddels een beetje ervaring. Ik kan je zeggen dat ik ontzettend blij ben met a) een partner die indien nodig wel een dag vrij kan nemen op zijn werk b) een flexibel kinderdagverblijf c) (schoon)ouders die als ze zelf niet hoeven te werken willen en kunnen bijspringen d) goede, meedenkende en behulpzame vrienden die in de buurt wonen.

Tijdens de zwangerschap (moe en misselijk) en zeker tijdens de laatste loodjes (een gestrande walvis met veel bekkenklachten) is Ivar veel op het kdv geweest en heeft hij veel bij zijn grootouders gelogeerd. Toen ik 3 weken geleden een heftige borstontsteking had (d.w.z. 40 graden koorts en overal spierpijn en hoofdpijn en misselijk en alles), toen heeft Ivar ook weer veel bij opa en oma gelogeerd, extra dagen naar het kdv, manlief  ging later naar zijn werk en kwam  eerder thuis  en overdag had ik dan alleen Bjarne en dat ging dan net.

Alleen red je het dan gewoon niet. Ik heb dan ook oneindig veel respect voor alleenstaande ouders of stellen die geen vrienden/familie (in de buurt) hebben waar ze in dit soort gevallen op terug kunnen vallen. Dat is gewoon heeeel zwaar!

Groetjes Dionne;/vis78

ik heb gelukkig nooit de griep.ben weleens beroerd door migraine of mn prikkelbare darm,maar meestal hobbel ik daar gewoon mee door.en met kinderen moet idd ook alles gewoon doorgaan.
als t echt niet gaat kan je ff lekker samen met esther op de bank of bed gaan liggen,of zoals je zelf al zei een hulplijn inschakelen.mijn schoonmoeder bood het in het begin steeds aan,zodat we konden bijslapen.maar ik heb het nooit gedaan.ik lig toch niet lekker als mn mannetje niet thuis is.
beterschap!
groetjes kari

Hoi Evelien,

Ja het is zwaar dan. Moeders kunnen niet ziek worden he. Toen Wesley 6 wk was ben ik ook ziek geworden, zwaar verkouden...... met koorts erbij. Nog een kind thuis van drie die alle aandacht op eist en nog een man die toen geopereerd was. Tja ik leefde toen op 6 paracetamol met coffeine per dag. Je moet gewoon door hoe zwaar het ook is. Ik heb eigenlijk geen tip voor je, maar het is heel pittig. Ik weet niet of de kleine al doorslaapt anders zou je event. je partner de nachtvoeding kunnen laten geven.

Ik ben na de geboorte van de oudste ook veel ziek geweest, weinig slaap gehad en weinig weerstand. Die werd iedere ochtend om zes uur wakker pfffff. Nu begint de dag hier ook al om zes uur. Erg vermoeiend dat wel.

Nou ik hoop dat je gauw weer opknapt. En de kleine lekker op je buik leggen, slapen ze snel en kan je zelf ook effe dutten.

Gr. Jeannette

Mama van Thomas 29-02-2004 en Wesley 19-01-2007

Is inderdaad beroerd! Toen ik baarmoederontsteking had ging Tijmen een paar keer extra naar het kdv. En er ook gelijk een logeerpartijtje bij oma en opa aan vast geknoopt. Toen ging het nog wel redelijk, ik moest Floor toch zelf voeden dus die bleef lekker bij me. Maar het blijft puzzelen met een of meer kindjes. Tja, zoals hierboven ook al staat: mama's kunnen eigenlijk nooit ziek worden....
Beterschap!

Terug
Bovenaan