Hoe doen jullie dat? Liga en stukjes in het eten?

Mijn dochter is nu net acht maanden en ze mag groentepotjes met stukjes erin. Eerst was het zo gepureerd maar nu kokhalst en spuugt ze steeds. Ze stikt erin en gooit alles er weer uit. Ze word rood en gromt bij het eten, ik krijgt het er niet zo in. Dus nu ben ik zelf thuis bezig met na pureren.....een liga koekje durf ik ook niet te geven daar verslikt ze zich ook in en het is best hard zo'n stukje. Maar zelf kan ik ook zo'n koekje niet stuk maken en uren bezig zijn met piepkleine hapjes voeren. Hoe hebben jullie dat nou gedaan? Mijn dochter heeft nog geen tanden, ligt het daaraan of hebben jullie gewoon hup, het koekje in hun handjes gestopt?
Groeten
 
ene liga is heel zacht en idd gewoon gegeven ze sabbelen het vanzelf tot het wel naar binnengaat, dat ze nog geen tanden heeft maakt dacht ik niet zovel uit, het tandvlees is heel hard en daar kunnen ze me kauwen,als ze iets hel erg lekker vinden zal het makkelijker gaan, probeer eens een ijsje, daar happn ze van en dat smelt ook, bij die van ons ging dat heel goed
 
Hoi, lastig he dat eten met stukjes erin. Onze dochter is nu ook net 8 maanden en krijgt nu ook soms een potje met stukjes. Ze krijgt overigens al een paar weken brood. Heb je dat al geprobeerd??ze moeten dan ook meer kauwen!Dat was ook enorm eng vond ik...brr...maar nu gaat dat heel goed. Geef nu de fruitpotjes met stukjes erin.Dit is wat zachter en gaat ook prima. Vanavond gaan we weer eens groente met stukjes proberen. Zie wel hoe het gaat. Het is volgens mij niet zo dat ze nu persee met stukjes moeten eten hoor (misschien ook wel, maar ze bepaald haar eigen tempo).
SUcces ermee.
 
mijn zoon is 6 maanden en ik geef het af en toe ligakoek verkruimeld (die voor 4 maanden oud), door de fruithap, heb je dus ook stukjes maar wel zacht. hoop dat hij doordat hij dit gewend is beter met stukjes kan omgaan. Misschien is dat iets om mee te beginnen?
 
Hoi Esther,
Ik sluit me helemaal aan bij de vorige reacties. Niet zo druk maken over de stukjes hoor; uiteindelijk komt het vanzelf goed. Brood proberen te geven is inderdaad ook een goed idee dan kan ze oefenen met kauwen. Voor dat koekje heb ik nog een tip: ik heb Nijntje babybiscuit van Bolletje in huis. Die koekjes worden lekker snel zacht, smaken tenminste ergens naar (onze zoon, 9,5 maand, vond de liga's niet lekker...) en ze zijn niet zo groot als een liga dus niet zo zonde als ze het niet helemaal op eet.

Succes!
 
Hoi,

het ligt niet aan de tandjes hoor. Ons meisje had tot ruim tien maanden geen tanden maar at alles stukjes liga, rijstwafel (wat snel zacht word) soepstengel, rozijnen.

Maar sommige kinderen hebben het wat moeilijker met stukjes omdat de structuur heel anders is.

Misschien is het een idee om haar eens een roosje gekookte bloemkool in haar hand te geven of een stuk banaan of gekookte aardappel een gekookt worteltje. Op die manier kan ze het voelen zien en zelf afhappen.
wie weet vind ze dat wel wat

groetjes
 
ik gaf mijn dochter als eerst om te leren langevinegre in de handen en liga liet ik klein beetje leggen in judrange dan prakte ik het met een banaan er door en dan at ze het ook op zij had met 8 maanden ook last van die stukjes maar met 9 maanden at ze van alles groetjes
 
hoi
mijn dochter had ook in het begin moeite met die stukjes. Het is zo'n groot verschil een potje van 6 of 8 maand. Ik deed gewoon een half potje 8 maand mengen met een half potje 6 maand. Zo kon mijn dochter het goed eten. De andere helften kon ze dan de volgende dag op eten. na een paar weken at ze de potjes wel zonder kokhalzen en verslikken
 
Terug
Bovenaan