hoe doen jullie dat met die groente?

Ik geef Enzo nog 4 flessen per dag en hij krijgt tussendoor een fruithapje en rond 5 uur 's middags groente. Uiteraard is hij geen liefhebber van groente en na 6 hapjes houdt hij het voor gezien. Het CB vertelde me dat ik de groente langzaam mag opvoeren en dan 1 fles kan laten vallen.
Leuk maar als hij maar een paar hapjes eet dan eet hij dus veel te weinig....toch....
Hoe hebben jullie dat gedaan of zijn jullie van plan het te doen ??

liefs
di silva

Hoi di Silva,
Toen Tygo nog zo weinig van de groente at, gaven wij hem ernaast gewoon de volle hoeveelheid flesvoeding. Op een gegeven moment wennen ze aan de smaak van de groente en fruit en eten ze steeds meer. Dan kun je een fles laten vallen, maar dat hoeft ècht niet van de één op andere dag hoor.
Nu Tygo een heel potje van  6 maanden opeet + zijn toetje krijgt hij 3 flessen.
Één om 07.30
één om 11.30
en één voor het slapen gaan om ongeveer 20.00 uur.
Hiertussen krijgt hij thee en diksap zodat hij niet "droog" komt te staan.
Succes ermee,
groetjes happyM.

Yoëll wilde eerst ook alleen zijn fles en dan groente, gaf je het andersom dan was het gillen geblazen, met gevolg.... geen hap meer eten.
We zijn z'n fles toen gaan minderen, tot op een dag dat hij 90cc kreeg en daarna zijn groente. De volgende dag heb ik eerst zijn groente gegeven (met de fles achter me in de aanslag mocht hij het niet pikken). Zonder iets at hij heerlijk zijn groente en toetje erna op. Weg fles.

Het is even uit proberen en ik vond zolang Yoëll die fles nog wilde kreeg hij hem. Heb hem wel elke keer wat minder gegeven van zijn fles en dat accepteerde hij.

Dus gewoon die fles blijven geven tot de groente goed gaat hoor. Het is niet zo dat de vierde fles eraf moet, het mag.

Groetjes Pauline

Terug
Bovenaan