hoe doen jullie dat met vakantie naar een Zika land?

<p>Mijn vriend en ik willen samen op vakantie, maar ik vraag me af op het slim is om naar een land te gaan waar het zika virus heers. Ook verbaasde het me dat is sommige gebieden zoals new york het zika virus voorkomt?</p><p>Welke landen/gebieden zijn echt af te raden. Ik weet dat het beter is om niet naar z'n land te gaan, maar ik verwacht dat bv in New York de kans op besmetting klein is (ik kan het natuurlijk mis hebben). Afrika, Azië en de landen in en rond de Indische Oceaan. In Midden- en Zuid-Amerika, het zuidelijke deel van Noord-Amerika en het Caribisch gebied.</p><p>Wat zouden jullie doen?</p><p>Liefs ltls</p><p> </p>

Ik zou persoonlijk niet naar een land gaan waar het voorkomt, ook niet als besmetting mogelijk klein is. Ik denk namelijk dat ik t mezelf niet zou kunnen vergeven als er toch een besmetting op zou lopen. Als je wel zou willen gaan dan zou ik informatie op gaan vragen hij bijvoorbeeld reisbureaus of ggd.l, zodat je de risico's kan afwegen 

Ik ben gewoon gegaan maar was niet zwanger. Heb me goed ingesmeerd en stil water vermeden. Gelukkig maar want ben nog steeds niet zwanger en had die landen toch niet willen missen.. 
Kan me voorstellen dat als je zwanger bent het een ander verhaal is, anders zou ik gewoon lekker gaan.

Ik ben vorig jaar naar een zika land gegaan maar we hebben toen het proberen 3 maanden on hold gezet. Eerste maand zodat ik niet zwanger weg zou gaan, 2e maand was ik daar, 3e maand zodat het niet meer in mijn lijf zou zijn. 
Wij waren toen al ruim een jaar bezig dus een pauze was heel welkom. Maar als mn partner mee zou zijn gegaan zou ik wel twijfelen. Volgensmij blijft het langer in sperma aanwezig en hij wordt hier al kapotgestoken zodra er ook maar 1 mug in t land is. 
Ik zou het persoonlijk zoveel mogelijk willen vermijden. De kans dat je het krijgt is klein maar de gevolgen zijn verschrikkelijk. Zou het mezelf niet vergeven als je er toch mee besmet blijkt en je een kindje de gevolgen draagt.

Ik.ben wel gewoon naar Azie geweest maar heb de poging om zwanger te worden toen tijdelijk gestopt. 
Je kan het virus nog maanden meedragen zonder dat je zelf ziek wordt. Volgens mij was het vooral de man die het langst drager was. Ik zou jezelf gewoon laten informeren door een ggd. Zij kunnen je advies geven welke landen/ gebieden wel of niet. 

Ik.ben wel gewoon naar Azie geweest maar heb de poging om zwanger te worden toen tijdelijk gestopt. 
Je kan het virus nog maanden meedragen zonder dat je zelf ziek wordt. Volgens mij was het vooral de man die het langst drager was. Ik zou jezelf gewoon laten informeren door een ggd. Zij kunnen je advies geven welke landen/ gebieden wel of niet. 

Wij hadden een reis naar Cuba geboekt maar toen ik zwanger bleek ook meteen geannuleerd. 
De gynaecoloog zei ook, zeker niet doen. Waarom zou je onnodig risico nemen. Dat vergeef je jezelf nooit.

Als ik zwanger was geweest, zouden we geannuleerd hebben. Nu is dat niet het geval, dus hebben we een pauze ingelast van een paar maanden. Ik ga niet mijn leven al on hold zetten, terwijl het misschien nog wel heel lang duurt.
Ik weet alleen ook niet precies hoe lang je erna nog moet wachten, vooral i.v.m. risico op zika bij de man. Weet iemand daar meer over?
Ik lees overal wat anders en ook verschillende experts zeggen niet hetzelfde. Wat ik ervan begrijp is het risico momenteel klein, maar het zal je maar gebeuren...

Terug
Bovenaan