Hoe doen jullie dat, naar het zwembad?

Waar kleden jullie je kleintje om? In het zwembad zelf of in zo'n gesamelijk kleedhok? Na het zwemmen lijkt het me erg koud om eerst naar de kleedhokjes te lopen. Dan weer omkleden bij het zwembad? En hoe nemen jullie de kleine mee, in de maxicosi? En dan moet je jezelf ook nog omkleden???

Ha, ha, ha. Of zie ik teveel problemen? Hoe doen jullie dat?

Lien.

P.s. het is maar voor een uurtje.

Mijn ervaring is dat ieder zwembad anders is. Soms zijn er aankleedkussens bij het bad, soms zijn er aparte kleedhokjes voor mama en baby. Soms mag de maxi-cosi het zwembad in, soms ook weer niet.

Wij doen het altijd zo: Ik kleed mij om, Rogier Anne. Dan neem ik Anne en kleed Rogier zich om. Dan gaan we zwemmen. Rogier gaat douchen en omkleden. Ik ga dan met Anne douchen en geef daarna Anne aan Rogier en ga mezelf aankleden. Soms leg ik Anne even in de maxi-cosi in een handdoek gewikkeld. Dat vind ze heerlijk.

Als ik alleen ben: Anne omkleden, dan ik. Anne ligt dan nog even in de maxi-cosi. Hierna gaan we zwemmen. Samen douchen. Ik leg dan Anne even in de maxi-cosi en in een handdoek zodat ik mijn haar kan wassen. Daarna kleed ik of mezelf of Anne eerst aan. Dat ligt eraan hoe warm het is. In zwembaden kan het echt bloedverziekend heet zijn en dan laat ik Anne nog effe in haar badpakje liggen.

Ow ja, hier in het zwembad hebben ze helemaal geen aankleedkussens. Wij kleden Anne aan en uit op een smal plankje voor de spiegel. Tis een raar zwembad wat dat betreft.

Ow ja 2, ik gebruik altijd zwemluiers onder haar badpak, want als ze poepen in het water dan krijg je de zwemkleding niet meer schoon en ik vind het ook wel zo hygienisch.

uhmm ik denk niet dat je op mijn antwoord zit te wachten... maar ik doe het gewoon niet. Ik ga met dochterlief van 4 jaar te zwemmen als mijn man bij de kleine thuis is.  

wij gaan ook steeds vaker met boas zwemmen.hier hebben ze wel verschoontafels langs de wand.ik doe een zwemluier en een paar hydrofiele luiers in de luiertas.we nemen boas in de maxicosi eerst mee naar de kleedhokjes en kleden ons zelf om.daarna gaan we naar de zwemruimte (met maxicosi en luiertas) en daar kleden we boas om.dan gaan we om beurten met boas spelen en de ander gaat baantjes trekken.dan nog ff samen.daarna gaan we lekker douchen en kleden we boas aan.dan weer onszelf en dan gaan we weer naar huis en slaapt boas vervolgens 2 uur

heb het eerlijk gezegd nog nooit zonder mijn man gedaan, met twee is het makkelijk. Misschien staat er een bay bedje , bij ons wel, dan kan je eerst de baby aankleden, dan in bedje leggen en snel zelf aankleden.......ofzoiets, vind het ook wel hoop gedoe, maar de beloning is groot! geweldig samen zwemmen

ik ga altijs alleen met de kleine, rond om het zwembad staan aankleedkussen ik kleed eerst mijzelf om pas als ik helemaal klaar ben om te gaan zwemmen kleed ik hem om, na het zwemmen is dit hetzelfde, ik wikkel hem in een handdoek douch hem, wikkel hem in de handdoek loop naar het aankleedkussen en kleed hem aan, daarna kleed ik mijzelf aan.

ik douch zelf thuis zodat hij niet op mij hoeft te wachten, hij is altijd zo bekaf van het zwemmen dat ik alle tijd heb om te douchen

oja, ik zwem max een half uurtje!! en neem de maxicosi altijd mee naar het water/aankleedkussen,

zelf kleed ik me om het het grote hok, zodat ik hem neer kan zetten zodta hij me kan zien

ik doe het hetzelfde als annefien. Bij ons in het zwembad staat ook een box waar je de kleine ff in kan zetten. De maxi cosi mag mee naar de aankleedkussens. Lekker makkelijk dus!

Terug
Bovenaan