Hoe doen jullie dat nou??

Hoi,

Hier ben ik weer eens...
Ik vraag me zomaar af hoe jullie dat doen als je ergens naartoe gaat.
Wij zijn gister bv naar de dierentuin geweest.Het probleem is zodra we binnen komen
Fleur eigenlijk al gelijk roept dat ze wil lopen!Op zich geen probleem maar Fleur die rent heel de tijd een eind vooruit,met een lach op haar gezicht,om vervolgens weg te lopen..Dan pak ik haar op en zeg,als je dat nog 1 keer doet ga je weer in de wagen,wat natuurlijk niet leuk is,want dan kan ze niets zien. Ze luisterd 9 van de 10 keer dus niet.Dan maar in de wagen. Op dat moment lopen we met een hard krijsend en boos kind door de dierentuin...Waardoor de sfeer nou niet echt gezellig word...
Dus maar weer proberen,en het verhaaltje begint opnieuw.Ik vind het erg vervelend,en ook wel sneu..Want het is gewoon een hartstikke enthousiast kind wat alles wil ontdekken.
Een handje geven werkt 5 minuten,maar dat is ze ook snel zat..
Dus hoe doen jullie dat??Mag jullie kindje al veel zelf lopen??Zijn alle kinderen nou zo???
Groetjes Elma,mama van Fleur 25 mnd.

Hoi Elma.

Lastig he deze leeftijd.
Ik herken het helemaal.
Anne-Sophie wil ook het liefst lopen en lopen. Maar ben ook veel te bang om haar kwijt te raken.
Dus moet ze van ons gewoon in de wagen.
Maar stoppen we dus soms even (speeltuintje, of gewoon even zitten) daar mag ze er dan uit.
Na een tijdje moet ze er natuurlijk weer in en dat vindt ze meestal niet zo grappig.
Ik beloof haar dan dat ze eerst even lief moet zitten en dat ze er dan straks weer even uit mag. Vaak helpt dit wel en blijft ze gewoon lief zitten.
Nu scheelt het wel dat wij een dubbelewagen hebben (naast elkaar)
Dus ik zeg ook regelmatig: Kijk maar naar Roderick, die zit ook lief in de wagen. En Ja, als grote zus wil je natuurlijk niet onder doen voor je kleine broer en ga je dus ook lief zitten. haha.
We hebben nu wel als we bv naar een dierentuin gaan een polsbandje met de naam en telefoonnummer erop. Als ze dan toch eens ongemerkt wegzijn kunnen ze ons bereiken. Ik hoop maar dat dit NOOIT gebeurd.
Veel sterkte met je ondernemende meid.

Groetjes Marianne

Hoi Elma,

Misschien is een loopkoord een idee. Wij binden zelf 1 kant vast aan een lus van zijn broek (aan de achterkant) en de andere kant houden wij vast of maken wij vast aan de kinderwagen. Dan kan hij nl. wel lopen maar niet weglopen! En je hoeft  
niet de hele tijd achter ze aan te rennen.... En let niet op opmerkingen van andere mensen, ik heb dat liever dan dat ik mijn zoontje kwijt ben!

Groetjes Chris

Hoi,
nou hier nog zo een draak hoor! Als we ergens heen gaan en ze zit in de buggy dan wilt ze er ook graag uit en als ze er eenmaal uit is loopt ze ook meestal de andere kant op. Ik heb dan ook geen tips. Ik probeer Daniëlle meestal zolang mogelijk in de buggy te laten zitten door er drinken te geven en een koekje of een krentenbol, dan is ze weer even afgeleidt.
Succes,
groetjes van Sonja

Eline is net als ik liever lui dan moe. Dus Eline die loopt nog net de straat uit, en roept dan IN IN. Dus dan wil mevrouw zitten.....

Maar ik vind zon loopkoortje echt zon slecht idee niet. En wat zouden andere mensen daar nou voor commentaar op geven????

misschien ipv zitten in de buggy, de buggy vasthouden.. Soms wil Jennifer geen hand geven maar wel de buggy vasthouden.. zo kan ze lopen en ben jij ook tevreden.
Vaak helpt het om een keuze te geven.. of in de buggy of de buggy vasthouden.
En dan niet teveel keuzes, 2 is meestal wel genoeg.

Succes laat je nog weten wat je heb gedaan....

gr. Ilone

Hoi,

Een herkenbaar 'probleem'. Bas blijft gelukkig meestal wel lekker in de buggy zitten, maar zodra hij los mag lopen, loopt hij vaak weg. Hij mag dan ook meestal alleen los lopen als we met z'n tweetjes zijn. Dan kan er één bij de buggy en Eva blijven en één achter Bas aan als het nodig is. Een hand vasthouden is hier geen oplossing, want dat wil meneertje absoluut niet!
Zo'n loopkoord zal hier waarschijnlijk ook nog wel een keer aangeschaft worden. Ik kan de opmerkingen die je erover krijgt wel een beetje voorspellen: 'Het is toch geen hond die je uit aan het laten bent????' Maar ik zie dat toch echt anders. Met zo'n koord heeft ze 1,5 meter meer bewegingsvrijheid dan wanneer ze aan de hand moet lopen of wanneer ze in de buggy moet.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan