Hoe doen jullie dat smorgens?

<p>Hoihoi,</p><p>Vanaf volgende week zit mijn zwangerschapsverlof erop en moet ik weer aan het werk! Aan de ene kant moeilijk aan de andere kant ook wel weer fijn.</p><p>Nu is mijn vraag hoe jullie ochtendroutine eruit ziet voordat jullie de kleine naar de oppas/kdv brengen..</p><p>Moeten jullie hem/haar wakker maken? Geven jullie thuis de eerste voeding en daarna op pad of word de voeding op “locatie” gegeven?</p><p>Onze kleine jongen van 11 weken krijgt nu om 23:00 zijn laatste fles en de ene keer slaapt hij daarna door tot 6:00 dan tot 7:00 en vanmorgen heb ik hem zelf maar om 7:30 wakker gemaakt! Er is dus nog niet echt een pijl op te trekken.. Nu is hij gewend na zijn eerste voeding even knuffelen in bed en daarna weer lekker verder slapen in zijn Co-sleeper. Nu moet hij dus aangekleed worden/mee in de auto/ en daarna bij Oma naar bed. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan en lees dus ook graag jullie ervaringen :) </p><p>Alvast bedankt voor het reageren.</p><p>X Beccie</p>

Dat zal wel weer even wennen zijn om straks weer aan het werk te moeten, maar ook wel weer fijn (vond ik tenminste ?).
Ik moet je zeggen dat je snel genoeg een ritme ontwikkeld. Een flesje op locatie zal niet lukken denk ik. Tenminste, bij ons op het kdv is het s ochtends zo druk met ouders die hub kindje brengen dat die geen tijd hebben om mijn zoontje dan een fles te geven. Wij gaven hem thuis altijd de fles en dan aankleden en hop de auto in. De ene x was dit flesje al om 6uur en ging hij voor een hlfuurtje nog naar bed als we merkte dat hij het niet zou redden tot het kdv open gaat en soms moeten we hem wakker maken voor de voeding. Wat vooral belangrijk is om goede overdrachten te doen met de leidsters, dus vertellen hoe jullie te werk gaan en hoe lang hij bijv. s ochtends al op is. Bij ons hielden ze daar dan ook echt rekening mee. Nu is mijn zoontje 8,5 maand en komt hij de ochtenden weer vroeg en leg ik hem soms alsnog voor een kwartiertje bij mij te slapen als hij moe is. Zo blijf je toch een beetje zoeken, maar het gaat eigenlijk allemaal wel vanzelf. Ik vond het lastigste nog om een goed ritme thuis te vinden met eten ed.

Hier gaat  die 1 dag naar het kdv en 1 dag oma.
Wij maken hem allebei de dagen rond 7 uur wakker. En geven de fles
Alleen als oma oppast gaat die rond half 8 weer terug naar bed en komt oma hier zitten  tot die weer wakker word en neemt hem daarna mee naar haar.
Bij het kdv geven we hem dus om.7 uur de fles. Dam breng ik hem om 8 uur naar het kdv. En doet daar dan zn ochtend slaapje.  Dat is daar korter als thuis maja dat is maar voor 1 dagje dus vind dat niet  zo erg .
?

Mijn ouders passen op en wij brengen onze zoon de avond ervoor en de andere dag gaat hij naar mijn schoonmoeder en dan kleed ik eerst mezelf aan en maak hem om 6.15 uur wakker en kleed hem aan. Om 7 uur brengen wij hem weg en krijgt hij eten van oma. 
Routine zit er zo in. Daar zou ik me geen zorgen over maken.

Hoi 
Mijn zoontje breng ik bij mijn moeder. Omdat hij nog geen vast ritme heeft is het verschillend wanneer hij komt. Als ik zelf genoeg tijd heb geef ik hem zelf nog de fles zoniet dan geeft oma de fles. Ik zet hem met slaapzak en al in maxicosi en dik dekentje en een muts op zijn hoofd en zo breng ik hem dan. Ik zorg dat alle spullen qua kleertjes en badschuim de avond ervoor al in de tas zit en het is zo gedaan. Maar ik snap dat als je kindje naar kdv gaat dat zo niet kan
Veel plezier voor je eerste werk dag(je)!

Mijn man doet de ochtenden aangezien ik om half 7 weg moet en de opvang vanaf 7 open is. Hij gaf een flesje voor die hem wegbracht en deed savonds al z'n kleren aan voor de volgende dag. Als ie naar oma gaat die 2 straten verderop woont. Ging ie vaak is z'n pyjama der heen en fles was klaargemaakt en werd gegeven door oma en dan ging ie weer verder slapen bij oma ?. Nu zorgt ie dat ie om half 8 beneden aan het ontbijt zit en 8 uur naar opvang of oma gaat.
Volgende maand verwachtten we ons 2e kindje en dan mag ie weer uitvogelen hoe die dat gaat doen ?

Daar ben ik zelf ook heel benieuwd naar. Ik ga het ook een keertje zonder stress uitproberen alsof het een echte werkdag is... bij ons ook nog totaal geen ritme. We zullen zien hoe het loopt! 

[quote quote=10170519]Daar ben ik zelf ook heel benieuwd naar. Ik ga het ook een keertje zonder stress uitproberen alsof het een echte werkdag is… bij ons ook nog totaal geen ritme. We zullen zien hoe het loopt![/quote]
Dit heb ik ook 2 keer gedaan voordat ik weer ging werken en dan ook alvast 2 dagen KDV. Ik ben zo blij dat ik dat gedaan heb. Ik vond het namelijk best moeilijk om hem de hele dag naar het kdv te brengen en liep me best wel zorgen te maken. Was nergens voor nodig gelukkig. 

Terug
Bovenaan