Hoe doen jullie dat straks?

Hallo Dames,
Ik vroeg me af hoe jullie het straks gaan doen met werk als de kleine er is. Wij denken aan een gastouder, maar een goed gast ouder vinden is moeilijker als dat het lijkt.

Het zit zo: Ik werk ik de zorg en moet dus af en toe om 7 uur smorgens beginnen dat betekent kwart over zes in de auto zitten, dan zijn alle kinderdagverblijven dicht. Ook als ik avond dienst heb dan begin ik pas om half 4 te beginnen dus kwart voor drie weg, en wil ik mn kindje ook dan pas naar de oppas brengen dit kan niet bij een kinderdagverblijf. Mijn vriend is in de avonduren altijd thuis dus dan hebben we gelukkig geen oppas nodig.
Mijn vriend werkt van smorgens half 6 tot s avonds half 6.

Onze ouders zijn helaas beiden niet meer in ons midden dus die kunnen ons ook af en toe niet bijstaan.

Ik werk twee weekeinden in de week en ga in overleg met mn werk nog een extra weekeinde werken. Ook heb ik nog heel veel vakantie dagen staan. Daarvan neem ik in overleg iedere week 1 dag op. Dan blijft er 24 uur over waarvan ik er 16 maak in het weekeinde. Zo blijft er nog 1 dag over door de weeks..
Hoop alleen wel dat er tussen door genoeg tijd overblijft voor mij en mn vriend om de relatie lekker te laten verlopen.. Ik vind het moeilijk om zover in de toekomst te kijken.. maar voor de dames met al een kindje hoe doen jullie dit? wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes

ik werk ook in de zorg en heb er na de geboorte van mijn dochter bewust voor gekozen om 's avonds te gaan werken. Ik werk gelukkig maar 1 tot 3 avonden in de week dus overdag heb ik geen oppas nodig. Als het echt nodig is en we hebben oppas nodig dan kunnen de kinderen (straks) bij opa en oma terrecht.

Heb je geen goeie vriendinnen die eventueel kunnen oppassen of een broer/zus?

Toen wij nog in Noord Holland woonde werkte ik van half 9 tot 6 uur. Ik had opvang nodig van 7 uur/half 8 tot 7 uur in de avond. Dat zijn lange dagen en inderdaad niet mogelijk bij een kinderdagverblijf.
Wij hadden een gastouder waar onze zoon naar toe ging. Wij hebben een gastouderbureau ingeschakeld en zo zijn wij uiteindelijk bij een goede gastouder terecht gekomen. Je maakt kennis met verschillende gastouders en kunt hiermee het beste op je gevoel afgaan.

Vanaf juli als onze dochter ongeveer 12 weken is ga ik zelf gastouderopvang bieden. Wij zijn verhuist naar Gelderland en ik zit nu zonder werk. Het is voor ons financieel niet haalbaar voor mij om voor een baas te gaan werken ( Het gaat om tientallen euro's in de maand, ik zou dan niet meer dan een paar tientjes overhouden als je alle kosten die je maakt eraf trekt).

De keuze om zelf opvang te bieden was voor mij heel makkelijk, voordeel ik kan alle dagen bij mijn kindjes zijn, ik verdien toch een centje bij, mijn zoontje (en dochter als ze groot genoeg is) kan toch leren om met andere kindjes om te gaan en te spelen, en het lijkt mij ontzettend leuk.
Ik heb inmiddels mezelf ingeschreven bij een gastouderbureau, en zij hebben mij opgegeven voor de benodigde opleiding. Hiermee kan ik binnenkort beginnen, en hopelijk afronden voor de bevalling.

Maar goed ff terug naar je vraag. Wij hadden gastouderopvang voor ons zoontje en wij waren hierover zeer tevreden.

Succes!

Hoi, werk ook in de zorg en bij onze eerste werkte mijn man en ik allebei onregelmatig dus was het erg afstemmen.
We hebben het geluk dat we een 24-uurs flexibel kinderdagverblijf hebben. Ik breng de kleine wanneer ik wil en haal hem/ haar op wanneer we klaar zijn. Soms is dat een hele dag en soms maar 2 uurtjes (bij een avonddienst). We betalen erveel voor maar het is de enige optie voor ons. We hebben ook gekeken naar gastouders maar flexibel niet te vinden hier!
Dus ken je gevoel helemaal dat het lastig is om wat te vinden!
Blijf zoeken naar een flexibele gastouder, is denk ik voor jou de enige optie! Schrijf bureaus aan die gaan zoeken voor jou!
Succes!!!!

Hoi,

Ik werkte sinds augustus verleden jaar al minder omdat mijn zoontje naar school is gegaan. En straks ga ik nog een ochtend minder werken en ga straks de ma en di werken van 8:30 tot 14:45 en de woensdag van 8:30 tot 12 uur. De kleine gaat naar een KDV vlakbij de school van mijn zoontje. Het is wel duur maar ik wil wel een paar dagen blijven werken mijn man vindt het eigenlijk niks maar ik moet ook aan mezelf denken vindt ik hij werkt 6 dagen in de week ik wil ook wel iets anders om handen hebben ondanks de toenemende kosten van het KDV.

Een gastouder is wel moeilijk te vinden maa net wat er al gezegd wordt, probeer zoveel mogelijk bureaus in te schakelen en kijken wat ze voor jullie kunnen doen.

Succes ermee liefs RH

Hoi,

ik werk maandags en dinsdags van 8-17 en woensdags van 8-12. Mijn andere 2 kinderen gaan dan naar een kinderdagverblijf bij ons om de hoek, lekker dicht bij huis. Onze kleine zal vanaf juni ook naar dat kdv gaan en bij de 2e in de groep komen.

Hoi esara, ik werk nu op de tijden van mijn dochter haar school en werk maximaal maar 2 avonden per week, op die avonden heb ik maar 1 uurtje oppas nodig dus heb gelukkig genoeg mensen om me heen de dat opvangen. Straks als de 2e geboren is heb ik een vriendin die zelf niet werkt vanwege haar gehandicapte dochter die al aangeboden heeft die ene dag vast te willen oppassen voor een leuk vriendinnen prijsje dus ik heb er echt geluk mee. Overigens zijn mijn buren ook gastouder gezin van hen weet ik ook dat er 2 kinderen om zes uur 's ochtends al gebracht worden ivm hun baan in de zorg, dus ik zou aanraden ga naar een gastouder gezin kijken dat ook in de vroege uurtjes opvangt ;)

xxx

Ik heb een " kantoortijden-baan" 3 dagen per week, mijn vriend 4 dagen per week. Onze zoon gaat 2 dagen per week naar een kdv
Voor oppas in de avond of soms in het weekend een middag, om iets leuks samen te doen, hebben we een lieve oppas die het naast haar studie doet. Overigens vroegen we het eerste jaar vaak de opa's en oma's, die luxe hadden/hebben wij, maar investeren in een lieve oppas om 's avonds af en toe weg te kunnen is echt een aanrader!

Terug
Bovenaan