Hoe doen jullie dat (vers eten!)??

A

Anoniem

Guest
Nou, de potjes gingen eerst super hier(vers niet!), maar nu eet ze 1 hapje en dan hoeft ze niet meer. Uiteindelijk krijg ik toch ongeveer een half potje "naar binnen gewerkt", maar nu wilde ik nog eens gaan proberen om haar vers (warm) eten te geven.
Hoe doen jullie dat?? Koken jullie gewoon en krijgen jullie kleintjes wat jullie ook eten (dus met zout enzo?? , Ik gebruik namelijk altijd best veel zout) of koken jullie alles apart?

Ben benieuwd!

Eten gaat zowiezo SLECHT hier! Pfffff, alleen flessen melk gaan zo leeg (210cc!!) maar pap, brood en warm eten is helemaal niks op dit moment
Fruit weer wel, maakt ook niet uit of dat een potje is (op het kdv) of vers (als we thuis zijn).

Ik kook apart, ik wilde dit blijven doen tot ze een jaar is ong. of misschien wel langer, want wij eten ook met best veel zout.
Je kan ook zoutloos koken en dan op je bord er zout op doen, maar persoonlijk vind ik dat niet lekker.
Ik heb een klein pannetje voor haar waar ik een aardappel en groente samen in kook. Ik prak het gewoon en smullen maar.
Vlees ligt eraan wat het is wat we zelf eten.
Meestal eet ze wat wij eten, maar anders heb ik bijv. porties stoofpeertjes in de vriezer die ik ze dan geef.
En als wij een keer patat eten, dan krijgt ze wel een potje.
Succes

Ik kook niet apart, maar ik kookte altijd al zoutloos.
en... niemand die het merkt bij mij.

Ik kook meestal ook appart in een pannetje voor Efraim.
Dan gooi ik gewoon de groente en aardappels bij elkaar.
Vlees hangt er van af wat we eten.
Ander heb ik altijd wat kip in de vriezer liggen. Dit is dan al gekookt.
Maar ik doe er ook rustig een stukje rundersuacijs bij hoor.
Dat kleine beetje zout kan volgens mij niet zoveel kwaad.

Als ze vlees eet, eet ze het van ons mee, dus ook gewoon met zout.
Ik kijk alleen wel even of het niet te gekruid is.
Sil

bij ons eet hij gewoon met de pot mee
ik kook wel met zout maar niet te veel
zelf kreeg ik vroeger ook gewoon eten wat de pot schaft en ik ben er ook groot mee geworden
en vlees krijgt hij ook gewoon wat wij eten ligt eraan natuurlijk hoe gekruid het is
groetjes

Ik kook vaak grote porties en vries dan 3 of 4 bakjes in zodat ik altijd wat achter de hand heb voor als wij iets eten wat zij niet mag.
Wij kregen vroeger zout maar er zijn een hoop onderzoeken naar gedaan en het is duidelijk naar voren gekomen dat zout erg slecht is voor de nieren van je kindje, kruiden zijn niet goed voor de darmen en als een kindje teveel suiker eet krijgt hij door de gistende werking hiervan ook last van de darmen.
Uiteraard heb ik het hier over dagelijkse hoeveelheden en niet over een keertje!
Van nature zit in de meeste voedingsmiddelen zout (natriumchoride). Iedere dag heb je vanuit de voeding een beetje zout nodig, maar voor een goede natriumvoorziening is het dus niet nodig om bij de bereiding zout toe te voegen.
Vanaf een jaar wordt de nierfunctie wel minder beperkt en kan je wat meer zout gaan geven!
Hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes

Terug
Bovenaan