hoe doen jullie dat?

Hallo Allemaal,

Ik zit me af te vragen hoe jullie ht doen met bijvoorbeeld oud & nieuw. Gaan jullie dan wel of niet een drankje drinken? Mijn miskraam is nu bijna twee maanden geleden en wij zijn sinds een paar weken weer aan het oefenen. Nu denk ik vaak: ik drink niet en ik rook niet etc, terwijl ik totaal niet weet of ik uberhaupt wel zwanger ben/wordt. Eigenlijk wil ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen, wil mijn kindje niks aandoen, maar aan de andere kant denk ik: ben ik er dan niet teveel mee bezig?? Hoe denken jullie hierover?

Liefs Sammy

Hoi Sammy,

Dat had ik ook hoor, ik werd helemaal gek van mezelf, at ook helemaal geen filet americain meer, terwijl ik ook niet eens zeker wist of ik wel zwanger was. Je moet denk ik gewoon verder gaan met wat je altijd doet, zolang je het niet te gek maakt. Totdat je echt zeker weet dat je zwanger bent. Met roken is het denk ik wel verstandig om tijdig te stoppen, maar daar kan ik niet veel over zeggen omdat ik zelf niet rook. Succes!

Liefs Anna

Hoi Sammy,

Ik drink gewoon lekker mijn whisky, hoor. In de allereerste weken van je zwangerschap is er sowieso geen bloedcontact met je kindje, dat is pas ongeveer vanaf de tijd dat je ongesteld had moeten worden. Dus je kind merkt helemaal niks van de alcohol die in je bloed heeft gezeten.
Volgens mij is het enige wat je kunt doen om je kind gezond te maken: foliumzuur slikken. En als je weet dat je zwanger bent, moet je natuurlijk met je eetgewoontes wel op gaan passen!
Ik denk dat het het belangrijkst is dat je je een beetje relaxed voelt bij wat je doet.

Groetjes,
Marjon

Hoi meis,

Ik sluit me helemaal aan bij Marjon. De eerste twee weken leeft het kindje in een soort luchtbel en kan het dus geen schade ondervinden als jij wat drinkt of eet. Maak je dus geen zorgen en drink lekker een wijntje!

X F.

Hier nog iemand die er zo over denkt als Marjon en F.

Als je iedere keer er te veel rekening mee houdt dan maak je jezelf ook gek en kun je niets meer. Als het bijv 2 dagen voor mijn nod is hou ik er al wel wat meer rekening mee, dan drink ik geen wijntje meer misschien maar verder moet je gewoon leven zoals je wilt leven en als je een positieve test hebt de alcohol en rauwe vlees laten staan. Roken is altijd al slecht dus dat kun je beter wel al laten.

Groetjes po

Helemaal eens met Marjon. Rokenis neit echt heel erg goed dus als het kan zou ik daar sowieso mee proberen te stoppen. Maar af en toe nog een glas alcohol, filet americain etc. kan in de eerste paar weken nog geen kwaad omdat er inderdaad nog geen contact is tussen jou en je baby. Bij mij duurde het 20 mnd voordat ik zwanger was van de eerste en af en toe heb ik best iets genomen. Anders moet je je sommige dingen heel erg lang onthouden. En zodra je weet dat je zwanger bent stop je met alle liefde met de dingen die niet goed zijn voor je baby.

Dank dames voor alle reacties. Dat wijntje zal er vrijdag nog wel goed ingaan denk ik. Waarschijnlijk bij jullie ook: lekker toosten op een goed en babyrijk jaar! haha. Roken inderdaad niet oke, maar zaterdag is het 1 januari en was ik van plan sowieso te stoppen. Half Nederland stopt dan, dus ik doe gezellig mee en ga dus ECHT stoppen. Valt het tenminste niet meer op als ik hopelijk weer zwanger raak. Als ik dan opeens stop weet iedereen direct wat er aan de hand is. Haha, daar heb ik over nagedacht. En mocht het niet zo snel lukken om zwanger te raken, dan kan ik in ieder geval van al het geld wat ik per maand over hou een leuke spaarpot maken voor ...... een kleine.

Liefs Sammy

Terug
Bovenaan