hoe doen jullie dat?

onze zoon is 6 maanden krijgt groente en fruit en nu ook een kom pap in de ochtend og middag.dit gaat prima allemaal.maar nu op het cb zeiden ze dat ik nu kon proberen
om 8.00 fv
        12.00 pap
         16.00 middageten met wat sap  en om
         20.00 fv      
tussendoor fruithapje

maar hij heeft nu al altijd om de 3 uur honger.hij mag nu wel iets  om te  "snoepen"rijstwafeltje en  het fruit dan maar daar heeft hij geen genoeg aan lijkt het wel.kon wat meer in de fles doen zeiden ze hij krijgt nu 200 ml per fles of pap.hij is 70 cm en weegt 8800 gr.
herkent iemand dit?

nu is hij ook nog eens om half 7 steeds wakker dit was eerst niet(voel wel dat tandjes doorkomen kan natuurlijk ook een rede zijn van vroeg wakker zijn)gaat wel om 19.00 naar bed dus aan t schema is wel wat aan te passen.probeer ook een beetje op mijn eigen gevoel af te gaan.
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna zes maanden en heeft nu nog vier flessen. Moeten ze eigenlijk direkt als ze zes maanden zijn naar drie flessen? Ik heb op het pak opvolgmelk zien staan ( was al nieuwschierig) dat er drie a vier flessen tot ik geloof acht maanden gegeven mogen worden. Die van mij krijgt al wat groente en fruit maar eet nog niet erg veel ervan om een flesje te vervangen denk ik. Ik ben ook benieuwd hoe anderen dat doen????

Groetjes Renate
 
ik zou t niet weten of ze met 6 maanden naar 3 flessen moeten
maar bij 5 maanden zeiden ze op het cb als de voedingen te kort op elkaar  kwamen er toen al 3 voedingen gegeven konden worden maar dan evt wat meer in de fles.maar onze zoon heeft gewoon een biologische klok om de 3 uur eten.ik heb dan ook nog tot 6 maanden op 4 flessen gehouden en warm eten.
 
Ik zou me niet druk maken over het aantal voedingen, maar gewoon kijken of je kindje tevreden is.
Mijn zoontje is 6,5 maand krijgt fruit en groente en drinkt nog steeds 5 flessen (drinkt ze niet allemaal leeg ong. 800cc p.d.).
Hij weegt 7 kilo en is ongeveer 68cm lang, dus te zwaar is hij niet.
Blijkbaar heeft hij er gewoon nog behoefte aan 5x fv, mijn consultatiebureau vindt het ook geen punt, zo zie je maar weer hoe verschillend de consultatiebureau's zijn.

Succes! Meinke
 
Hoi hoi ik zal me ook niet teveel zorgen maken hoor over het aantal flessen. Mijn zoon is 6.5.maanden oud en het gewicht/lengte verhouding is prima.

0700- 200 cc rest 10
1000- fruithap
1100- 200 cc
1330- 200 cc rest 20
1430- roosvicee + koek
1700- bij erge trek al 90 cc van de fles van 1800 uur (zo geen gejammer en gedoe)
1800- 150 cc + groente + danone

slapen 0800-0900
slapen 1130-1330
slapen 1530-1630
slapen 1845-0645

Zoals je ziet krijgt hij nog steeds rond de 800 cc melk. Hij heeft hier voldoende aan.


Succes groetjes Celie
 
Terug
Bovenaan