Hoe doen jullie dat????

Goeiemorgen,
Ik zit met een dilemma. Meerdere.....
Mijn zoon is 3 jaar en gaat 3 dagdelen naar de peuterspeelzaal (psz. En ik heb een dochter van 13 maanden.
De psz begint om half 9 (tot half 12). Maar met de 2 kinderen red ik het nooit om half 9 op psz te zijn.
De laatste paar weken lukt het ons om pas ca half 10 er zijn. Ook al staan we om 7 uur op. Maar het eten gaat zo langzaam. Ze treuzelen en ik heb al van alles geprobeerd. Voorheen was ik zo gestressd en werd dan boos en dat verpeste de hele ochtend. Nu laat ik het een beetje z'n beloop gaan. We eten, en probeer niet te veel te stressen. Op psz vinden ze het helemaal niet erg dat hij later komt.

Op het moment gaat hij 3 ochtenden naar psz, dat was mogelijk, maar de psz gaat sluiten en hij gaat naar een andere en daar gaat hij dan weer 1 middag (13 tot 15 uur). Maar mijn dochter slaapt van 12:30 uur tot ca 15:00 uur of later. Dus die middag kan ik mijn zoon niet naar psz brengen, want ik laat mijn dochter niet alleen thuis. Dat doe ik gewoon echt niet. Dus hoe kan ik dit oplossen.
Ik ga proberen of misschien een andere ouder hem kan thuisbrengen.......of ik ga vragen of Jarno ook weer in de ochtend kan.......
Maar misschien heeft iemand nog andere tips.
groetjes Chantal
 
Hoi hoi

Mijn dochter eet ook erg langzaam, maar ik blijf haar stimuleren om door te eten. Wij staan 's ochtends om half 7 op en dan is ze om half 9 klaar met alles. Ze kan het dan kalm aan doen. Ik heb ook nog een zoon van 3 maanden.
Is de oudste langzaam met eten of de jongste? Anders zou je de jongste verder kunnen laten eten als je de oudste weggebracht hebt.

En voor het andere probleem lijkt het me inderdaad een goed idee om te kijken of hij met iemand mee kan rijden/lopen.

Succes ermee.


Groetjes Ria
 
Hoi,
Ik heb 1 zoontje dus kan niet zo goed advies geven over die planning met wegbrengen.
Wel kan ik een tip geven over eten: als ouder bepalen wat de eettijden zijn. Bijv. je eet 's ochtends van half 8 tot kwart over 8. Ook al zit je kind dan nog te treuzelen, gewoon afruimen en je kunt weg. Je kind leert dan vanzelf sneller te eten, of hij/zij heeft gewoon niet zoveel eten nodig 's ochtends.
Ik haal mijn zoontje om 7.15 uur uit bed en hij eet tussen 7.30 en 8.00 uur want dan moeten we op de fiets naar het KDV. Hij eet nooit veel, maar als hij honger krijgt eet hij heus wel.
Wij hebben nooit een strijd gemaakt van het eten, want kinderen hebben haarfijn door dat zij daar macht mee hebben.
Als ouder bepaal je wanneer er gegeten wordt en je kind moet zich daarnaar vormen.
Klinkt heel streng, maar het scheelt heel veel getreuzel en stress.
Succes!
 
hoi

ik heb een zoontje van 2 maanden en een zoontje van 2,5 jaar. Af en toe is de oudste ook een enorme treuzel met eten. Maar ik laat hem dan maar gewoon doen, pushen en verplichten te eten heeft toch geen effect. Hij gaat 2 dagendelen naar school. Als hij smorgens gaat dan haal ik hem om half 8 uit bed en om 8.15 uur haal ik de bordjes van tafel, dus hij heeft alle tijd om zn boterhammetje en ontbijtkoek op te eten. De jongste krijgt zn jasje aan en gaat de maxicosi of wandelwagen in. Die slaapt altijd door, hij word daar geeneens wakker van. hij slaapt ook altijd beneden in de box. In zn bedje wilde ie nooit. Maakt ook niet uit!!
Maar als mijn oudste een keertje smorgens wat slechter eet dan haalt hij dat smiddags wel weer in. Hij heeft genoeg tijd om lekker te eten en zo niet, dan niet!   hij drinkt ook altijd smorgens nog zo'n 250cc peutermelk in 1keer leeg, dat vind ie nog zo lekker en natuurlijk ook erg vullend.

liefs kim
 
hoi
Op de dagen dat ik werk (2x per week) moeten we om half 8 de deur uit. Zelf sta ik om  6 uur op, ga douchen, aankleden  en brood klaarmaken. Om half 7 haal ik de meiden uit bed, Marissa is 3 en komt er zelf uit en gaat even beneden spelen. Rebecca (1,5) kleed ik vast aan. Kwart voor  7 zijn we dan beneden en ze hebben dan ongeveer een half uur om te eten. Rebecca is altijd zo klaar (broodje en bekertje melk, soms nog ontbijtkoekje). Marissa is ook zo'n treuzel. Een broodje krijgt ze echt niet weg, dus mag ze kiezen, een beschuitje of een cracker en een bekertje melk. Dit lukt meestal wel in die tijd. Daarna nog gauw Marissa aankleden, soms hebben ze zelfs nog even tijd om wat te spelen of tv te kijken.
Op de dagen dat ik thuis ben staan we tussen half 8 en 8 uur op, en dan zijn we meestal rond 9 uur klaar met eten en aankleden. Marissa moet van mij dan wel een broodje eten.

Marissa kreeg tot  ze bijna 2 was pap, maar bij Rebecca heb ik dat al voor haar 1e verjaardag afgeschaft. Nu eet ze zelf en hoef ik haar niet te voeren, scheelt ook weer tijd en kan ik ook Marissa wat meer aandacht geven.

groetjes
Melanie
 
dag,

ik ken regelmatig het probleem. Raf gaat 3 dagen per week naar het KDV. Daar begint hij al om 07.45 uur. Mijn man staat om 06.30 uur op en legt Raf bij mij op bed (hij is 3) want ik mag nu blijven liggen ben met zwangerschapsverlof.

Eten gaat niet altijd goed, maar de nodige variatie levert juist goeie resultaten op. Een tijdlang eet hij zijn boterham goed (06.45 uur aan tafel en om 07.00 uur klaar), maar naar verloop van tijd wordt hij steeds langzamer en kun je wachten tot je een ons weegt. Dan is het voor ons tijd om meneer mee te nemen naar de supermarkt voor een wijziging in het ontbijt. Op dat moment wil hij wel brinta of cruesli. Dat eet hij dan een geruime tijd en dan komt hij weer terug op de boterham (liefst zo donker mogelijk).

Daarnaast mag hij als hij zijn brood en melk op heeft en zich heeft aangekleed totdat hij weg gaat naar sesamstraat kijken (dit is voor hem echt een stok achter de deur).

Mocht hij een weigerdag hebben betreffende eten ga ik daar niet moeilijk over doen, want ik heb 's ochtends geen zin in gechagerijn. We melden het wel op het KDV en die houden er dan ook rekening mee. Als ik hem dan ophaal zie ik ook dat hij die dag daar meer heeft gegeten, maar ik heb geen idee hoe dat gaat op een psz........

groet,

mamaraf
 
Hoi,
Ik weet niet hoe goed je met je buren bent, maar misschien kun je vragen of ze een kwariertje op wil passen met de babyfoon, zodat jij je oudste kunt halen.
Wanneer je dat lukt is het natuurlijk heerlijk, omdat je dan direct de middag voor je zelf hebt.
groetjes Sonja
 
Hoi Chantal,
Ik heb lange tijd alleen mijn zoontje uit bed gehaald om te ontbijten voor school; mijn dochter (later dochters) haalde ik pas op het laatste moment er uit, omdat zij toch pas gingen ontbijten, als Maarten al op school was. Scheelt een hoop stress bij getreuzel.
Succes,
Michelle.
 
Terug
Bovenaan