Hoe doen jullie dat?

Hallo Allemaal!

Ik heb een vraagje. Mijn dochtertje van 2 en half heeft nu een 1 persoons bed (90x200)
Met een dekbedje!
Hoe maken jullie zo`n bed op. Misschien een rare vraag.

Bij Het ledikantje gaat het zo van laag opmaken. Zo heb ik dus nu ook het 1 persoons bed opgemaakt. Maar goed nu krijg je de helft van het dekbed onder het matras en de andere helft boven. En waar het dekbed onder ligt ligt hoger.
Dus je hebt zeg maar op die manier het matras schuin liggen. Jah beetje moeilijk uit te leggen. Dus nu vraag ik me eigen af hoe maak je zo`n bedje op voor zo`n kleintje??

Greetzzz Paulien!
 
halllo paulien,

ik heb een zoontje van 3 jaar en hij is voor zijn 2de jaar al in een 1pers bed gegaan, dit omdat hij steeds uit zijn ledikantje klom en nog zo klein was ik dit dood eng vond.
toen heb ik bij de gamma een bed gekocht 1pers voor 50 euro ik heb er een goede matras in gekocht en een dubbeldekbed die je van elkaar af kan halen.
ik heb altyd het bed laag op gemaakt je moet het eenbeetje secuur doen ik legde altyd de deken op het bed dan trok ik hem naar beneden tot zover als hij  moest komen en dan pakte ik de matras op helemaal omhoog aan het voeteneinde en dan deed ik daar de deken onder dan heb je aan de onderkant van de matras een heel stuk deken liggen maar ik zorgde altyd dat dat mooi glad lag en dan trok ik boven aan waar ze onder liggen nog eenkeer aan de deken zodat de spanning eraf was en dan is het goed en het kan misschien wel iets hoger liggen maar mijn zoontje heb er nooit problemen mee gehad!
ik heb nu voor een aantal maanden geleden een halfhoogslaper met glijbaan en alles voor hem gekocht het andere bed was om te proberen ze kunnen niet direct zo hoog vind ik maar ik maak nog steeds zijn bedje half op en hij slaapt altyd heerlijk.

ik vind ze zijn nog zo klein en aqls ze dan helemaal bovenin liggen dan is dat zo koud
ze moeten wel het hele bed verwarmen vandaar dat ik het zo doe!
en de kussen heb ik vanf zijn 3de jaar gegeven hij is nu precies 3jr en 5mnd vandaar
ik zal het niet eerder doen mijn zoontje vroeg er ook om ik vond het de eerste nacht dood eng maar ik had een klein kinderkussentje gekocht en daar heeft hij op geslapen en na 2 maand heeft hij di ehelemaal ondergespuugd en moest dus wel een andere en toen heb ik eennormaal kussen gekocht maar geen dons!

ik hoop je geholpen te hebben!
ik hoor het nog wel wat je doet!

groeten mama van devran
 
Hoi Paulien,
Ik maakte het bedje van mijn dochterje gewoon op zoals ieder ander bed. Inderdaad als je dat onder de matras gaat stoppen, ligt de matras hoger. Dat lijkt me niet lekker liggen. Ik legde wel veel knuffels aan het voeteinde, zodat ze toch een beetje het gevoel had dat het bed niet zo groot was. Misschien ook een idee voor jullie?

Succes ermee.

Groetjes,

Mama van lieve2
 
Hoihoi,

mijn kraamhulp had mij een ander trucje geleerd ipv het bedje laag opmaken. Ik vond het zo raar lijken, zo'n kindje helemaal onder in bed.
Ik maak het ledikantje op met een lakentje en sla die dubbel waar de voetjes van mijn
dochtertje zijn. Het lakentje stop je dan gewoon aan de zijkant in. Ze ligt dus bovenop
het lakentje. Hoop dat je het snapt.  Zo kan ze nooit naar het voeteneind zakken en het lijkt een stuk leukerzo'n baby gewoon boven in het bedje.
Dus als je op het grote bed ook een laken gebruikt kun je het misschien zo proberen.

Groetjes Saskia.
 
Mijn dochter slaapt vanaf ongeveer haar 3e in een "groot" bed , onder een dekbed. Ik maak dit normaal op, met op het voeteinde kussentjes en knuffels.
Ook kruipen mijn meiden nooit onder het dekbed of dekens, maar juist altijd omhoog naar het hoofdeinde. Het ledikantje heb ik dus ook altijd normaal opgemaakt, anders zouden ze boven in gaan liggen, zonder dekentje.
groetjes Melanie
 
Mijn zoontje slaapt nog in een ledikantje, maar hij kruipt ook al sinds hij klein is helemaal naar boven. De eerste 1,5 jaar had ik hem daarom in een CombiSleeper liggen, maar nu ligt hij gewoon onder een dekentje.


Groetjes Kora
Moeder van Pepijn (7 oktober 2004) en Okke (29 mei 2006)
 
Terug
Bovenaan