hoe doen jullie dat?

hoi hoi..
ik vroeg me af hoe doen jullie dat met het huishouden enzo..
ik heb het idee dat ik steeds maar bezig ben..
kan normaal al moeilijk ingen laten liggen,maar nu met een kleine zou ik welmoeten.
ik ben iedere dag zo gaar als een klontje,terwijl mijn vriend ook goed helpt.
heb last van mijn nek en schouders,zo gespannen ben ik.
hoe doen jullie dat toch?..strijken jullie bijvoorbeeld de hydrofiele luiers ook..ik heb vandaag ruim 1,5 staan strijken!..al die kleertjes en doeken..doen jullie in het weekend samen het huishouden en door de weeks andere dingen?
ben erg benieuwd hoe jullie het allemaal doen in z,on week en of jullie nog goede/tijdsbesparende tips hebben....
liefs een drukke piewie..mama van mila 16-9-06

Hoi Piewie,

Wat een drukte he! Nou is Jarkko bij ons de 2e dus we hebben onze handen vol! Om even in te gaan op je vraag hoe we het doen...ehhh iedere keer een beetje zeg maar.
Om te beginnen stijk ik alleen de kleertjes en  de lakentjes  van de kinderen en de overhemden van manlief meer niet. Hydrofiele doeken en flanelle doeken vouw ik strak op. Ik gebruik  zelf geen droger dus met de was ophangen sla ik het goed uit en hang het recht op zodat het zo min mogelijk kreukt. Dit doe ik vaak in de ochtend als Jarkko nog slaapt. Kirsten helpt me dan op haar manier, ze heeft een eigen strijkplankje en de knijpers zijn ook erg leuk om mee te spelen.  

Verder probeer ik iedere dag iets te doen in huis. De ene dag stofzuigen en dweilen de andere dag  bijv de toiletten of de badkamer. Er zijn ook dagen dat het niet lukt dan gebeurt er alleen het noodzakelijke zoals de keuken(vaatwasser, flesjes stereliseren en koken)  Nou ben ik niet zo'n super huisvrouw dus het is hier meestal wel wat rommelig maar vies is het niet!
Probeer je er niet te druk om te maken en neem in ieder geval wel je rust, niemand heeft er straks wat aan als jij instort...dan maakt het niet uit hoor dat je huis super aan kant is!

Groetjes Sandra, mama van Kirsten en Jarkko

Hoi,

Ik maak me niet zo druk meer om het huishouden. "s ochtends als Jamie
de fles heeft gehad (07.30 uur) dan ga ik douchen en aankleden en Jamie
ligt dan te slapen. Daarna ga ik even in huis wat rommelen. Dus
afstoffen of de douche of wc. Net wat er moet gebeuren. Stofzuigen doe
ik elke dag. (Ik heb nl een paar   huisdieren). En dan is het tijd
voor Jamie's 2e flesje (11.30 uur). Hierna ga ik lekker de deur uit. Of
wat boodschappen doen of gewoon lekker wandelen. Of ik ga bij iemand
langs op   koffie ofzo. En verder laat ik het huishouden voor wat
het is. Is ga me er dus niet de hele dag druk om maken. Ik heb er nog
tijd genoeg voor en ik wil ook nog lekker van mijn mannetje genieten.

Strijken heb ik zowieso altijd weinig gedaan het enige wat ik op het
moment strijk zijn de hydrofiele luiers.De rest hang ik zo op dat ik
niet hoef te strijken.

Ik ben dus eigenlijk alleen 's ochtend druk in huis en verder geniet ik van de dag en van mijn kleine mannetje.

Wat vandaag niet af komt, komt morgen wel af.

Groetjes Natasja

's Ochtends: voeding Rafael maken voor de hele dag, flesjes en speentjes uitkoken, spelen met de kinderen, even de deur uit (wandelen, naar de speeltuin, naar de winkel of bij opa en oma op visite)
's Middags: na de lunch gaat Miguel op bed en ga ik aan het werk. Dagelijks ga ik stofzuigen, opruimen, ga ik overal even met een doekje langs en doe ik het toilet beneden.
Dweilen doe ik beneden 2 keer per week (doordeweeks).
's Avonds: natuurlijk kook ik voor ons en daarna ruim ik alles op in de vaatwasser.

De was doe ik tussendoor. Gooi alles in de droger, dus dat scheelt ook weer. Strijken doe ik alleen de kleertjes van de kinderen en overhemden. Hydrofielluiers strijk ik niet.

In het weekend ga ik boven stofzuigen en dweilen. Op zondag doe ik de badkamer.
Ongeveer 1 keer per 2 maanden was ik de ramen en de vitrages.

Ik hoop dat het zo allemaal duidelijk is en dat ik niets vergeten ben. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Toen Miguel net geboren was, maakte ik me er ook druk over. Maar je moet begrijpen dat als je kinderen hebt het toch gauw weer een zooitje in huis wordt. Niet als ze nog baby zijn, maar wacht maar als ze gaan kruipen en lopen en de hele tijd al het speelgoed door het hele huis gooien. Dan wordt je ook wel makkelijker hoor. HIhihi.
Maar maak je dus niet zo druk om het huishouden. Geniet lekker van je kindje. En probeer het huis gewoon bij te houden, dan komt het wel goed en heb je genoeg tijd over voor andere dingen.

Liefs Maria
mv Miguel (2jr, 3mnd) en Rafael (vandaag 1 mnd!)

Nou, ik ben ook niet zo super huisvrouw hoor! Ik doe ook alleen het hoognodige. Strijken doe ik eigenlijk helemaal niet. Alles babykleertjes gaan de droger in en die van mijn oudere zoontje hang ik netjes op. Als alles droog is, vouw ik het netjes strak op en het gaat zo de kast in. Als ik dat allemaal moet gaan strijken, dan ben je inderdaad wel een tijd bezig. Hydofielluiers kun je trouwens ook beter niet strijken, ze zeggen dat ze dan minder vocht opnemen. Zelf heb ik ook weinig kleren die echt gestreken moeten worden en de overhemden van mijn vriend doet ie lekker zelf. Hij draagt ze, dus mag hij ook zelf strijken . Goed geregeld niet waar! Dit stamt nog uit de tijd dat we alletwee fulltime werkte. Stofzuigen doe ik 2x in de week en het stoffen probeer ik een beetje bij te houden. Maar een echte schoonmaakster ben ik ook niet hoor, zeker met 2 kinderen komt het er niet altijd van. Als ze nu alletwee op hetzelfde tijdstip slapen dan kan ik even iets doen, maar ik vind het dan vaak ook wel lekker om zelf ook even rustig te zitten. Daar komt het toch al zo weinig van.

Groetjes,
Josie

bedankt voor jullie reacties,ik moet echt dingen leren loslaten..
ben ook erg netjes moet ik zeggen hoor!
ik ga echt proberen het meer te verdelen over de week.wil ook echt meer van mijn moppie gaan genieten.voor je het weet moet ik weer aan het werk.en wil toch echt genieten nu het nog vollop kan..dus moet er echt mijn best voor gaan doen om dat onbelangerijke te laten liggen.want mijn gezinnetje komt op nr 1 toch!
liefs piewie

je hele leven staat ook op z'n kop. Van te voren kun je er toch moeilijk een voorstelling van maken. Iedereen zegt wel iets, maar je kunt het pas ervaren als de baby er is. Voor is het dus de 2e, maar bij de 1e vond ik zeker de 1e zes weken niet echt een pretje. Je moet jezelf zo aanpassen en eigenlijk jezelf ook wegcijferen. Nu bij de 2e had ik me op het ergste voorbereid de eerste weken, maar Borus is nu al weer 5 weken oud en het valt me allemaal reuze mee. Nou is hij gelukkig ook niet zo heel druk en huilerig (op het inslapen na dan), maar ik had meer drukte verwacht met 2 kinderen. Maar dat komt misschien nog.
Groetjes,
Josie

Terug
Bovenaan