hoe doen jullie dat??

heb ff vraagje
mijn dochtertje is vaak van 19u tot ongeveer 21.30 wakker sávonds
dan krijgt ze een papfles en dan gaat ze rond 21.45 naar bed toe
ze weet dit ritme zelf al heel goed...
21.15 bad
21.30 papfles
21.45 slapen
nooit meer huilen en ze slaapt gelijk hooguit nog 1x ff speentje in doen

vanaf wanneer moet ik dit terug brengen naar ongeveer 19u naar bed en dan doorslapen tot de volgende morgen
ze kan natuurlijk niet altijd tot 21.30 wakker blijven sávonds hihi
hoe doen jullie dit
nu trekt ze t nog niet om 19 papfles en dan naar bed tot de volgende morgen
dan is ze geheid om 5u wakker ofzo

ik was benieuwd wanneer ik het ongeveer af moet bouwen naar 19 ongeveer
er zit nu een lekker ritme in zeg maar..
ik was benieuwd hoe jullie dit doen???
annique is 27dec 4 maanden oud
groetjes sandra

hoi hoi,

Volgens mij heeft dat vooral met het gewicht te maken. Mijn zoon is 15 weken maar een klein mannetje (5400 gram ongeveer nu)en dus moeten wij hem nog steeds na 9 uur slapen wakker maken en hij drinkt rond de 140/150cc elke keer, dus een fles eraf halen kan echt nog niet. Volgens mij heb ik een keer gehoord dat als kinderen rond de 6500 gram wegen ze steeds minder behoefte hebben aan die 5e fles en je dan die er af kan halen, dat is rond de 5 maanden schat ik zo (verschild natuurlijk heel erg per kind)en rond die tijd krijgen ze ook fruit en groente, dus dan kan je bijvoorbeeld rond half 6 warme hap doen en dan 19:00 fles en dan naar bedje....
Als ik het mis heb hoor ik het wel. Het verschilt heel erg per kind, als ze die laatste fles ook aldoor slecht drinkt, kan je die eraf halen. Of heb je haar al op 4 flessen?Dan kan je volgens mij haar gewoon 12 uur laten slapen.Lekker warrig verhaal he haha Sommigen zijn rond de 3 of 4 maanden al 6500 gram en die mogen volgens mij dan die fles er al af halen, maar dat weet ik niet zeker.

Oke dus voor alle duidelijkheid haha het heeft met het gewicht te maken en met de behoefte van je kind, als ze niet zoveel zin meer heeft in de laatste fles en wel goed groeit kan je het dnek ik doen!

liefs leetje 1981

Hallo Tijn is morgen 3 maanden oud   en krijgt sinds vorige week nog maar 4 flessen. Hij weigerde die laatste fles, maar hij weegt dan ook al ruim 6,5 kilo, dus eigenlijk precies zoals Leetje zegt. Tijn krijgt nu zo tussen half 7 en half 8 de laatste fles (net hoe lang hij het volhoudt) en dan slaapt hij tot de volgende morgen half 8. Voor ons heerlijk dus. Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar hij geeft dit ritme zelf aan en dus volg ik hem daar in.

Groetjes danielle

Is inderdaad per kindje verschillend. Tijs is bijna 5 maanden en drinkt zijn fles van 22.30 uur nog met gemak leeg. We hoeven pas weer begin februari naar het cb terug, dus we gaan aankomende week maar eens wegen om te kijken of we de laatste fles eraf kunnen gaan halen.

Tijs gaat wel 's avonds om 19.30 uur naar bed, maar dat gaat hij al sinds hij 2 maanden was. We moeten hem sinds die tijd ook al wakker maken voor zijn fles van 22.30 uur. Na deze fles slaapt hij lekker verder en is de volgende ochtend over het algemeen rond 7.00 uur wakker voor zijn eerste fles van de dag. Daarna gaat hij meestal weer slapen tot 9.00 uur.

Groetjes,
mama van Tijs

Hoi,

Tiara is bijna 4 maanden en heeft ook nog 5 voedingen. Ze weegt wel 6.5 kilo maar van het cb kunnen we gewoon nog doorgaan met het aantal flessen. Tiara gaat ook om 19.30 naar bed en dan maken we haar wakker om 22.30 voor de laatste fles, maar deze gaat dan ook helemaal op.

Groetjes Nancy

Hoi Hoi

Sinds twee dagen hebben we bij Joost de laatste fles eraf gehaald. De laatste voeding kreeg hij om tien uur. Ik heb deze fles afgebouwd van 180cc naar 100cc met nutrix.
We waren heel benieuwd hoe hij zou reageren nu de laatste fles eraf is maar hij slaapt heerlijk door. We moesten hem altijd wakker maken om tien uur.
Joost krijgt om 19.30uur zijn laatste flesje met 200cc en twee scheppen nutrix en uiterlijk om 20.15 ligt hij in bed. We moeten hem om 07.00uur wakker maken voor zijn eerste fles.

Ik zou de laatste voeding en het badje steeds een half uur vervroegen zodat je kindje eraan kan wennen. Veel succes!

Joost is bijna 20 weken en weegt ruim 6,5 kilo.
Groetjes Liene

Terug
Bovenaan