Spannende tijden weer!!
Wij doen het als volgt: ik werk drie dagen, mijn man de ene week 4, de andere week 5.
Onze dochter gaat 2 dagen per week naar het kdv en is drie dagen thuis. Onze zoon gaat naar school, blijft daar over (dat doen alle kindjes daar) en gaat 2 dagen naar de bso.
Een dag in de 14 dagen komen mijn ouders of schoonouders oppassen (in de week dat mijn man 5 dagen werkt). Als ze over 1,5 jaar allebei naar school gaan, gaan ze óf drie dagen naar de bso, óf mijn man gaat regelen dat hij elke donderdag om kwart voor drie op school kan zijn (en dat heeft onze voorkeur omdat we 3 dagen opvang na school erg veel vinden). Mijn ouders/schoonouders wonen te ver weg om ze alleen te vragen voor een paar uurtjes na school.
Een gastouder hebben wij niet overwogen omdat we daar beiden niet zo'n gevoel bij hebben: je bent te afhankelijk van 1 persoon (ziek, vakantie) en we voelen ons erg prettig bij de professionele en min of meer 'zakelijke' opvang die we geregeld hebben met bso en kdv.
Tot slot: mijn man brengt onze zoon naar school op dagen dat we allebei werken en ik breng dan onze dochter naar het kdv. We halen allebei meestal 1 kind op, en als dat niet lukt haal ik ze ook wel eens allebei, maar dat is wel haasten aangezien ze niet echt bij elkaar in de buurt zitten.
Groetjes en succes (was jij niet ook degene die laatst die vraag stelde over 2 auto's?)
Susan