Hoe doen jullie dat?

A

Anoniem

Guest
Ik heb gehoord dat Tara minimaal 300 ml melk moet drinken per dag.
Het mag ook wel minder, maar dan wel graag kaas of andere melkproducten gebruiken (kwark, yoghurt), zodat het toch 300 of meer wordt.
Nu is het zo dat Tara na het opstaan een flesje melk van 210-220 ml krijgt.
Soms eet ze kaas op haar brood, maar niet elke dag.
In de middag en avond wil ze geen melk meer drinken.
Soms krijgt ze een Danoontje 's avonds.

Hoe doen jullie het als jullie kind(jes) niet zoveel melk(producten) binnen krijgt/krijgen? Geven jullie extra kalk daarnaast bijv.?

Groetjes,
Shivana

Goede vraag!

Ik vraag me dat nml ook af. Ik geef Birgit nu alleen in de avond en ochtend BV( ook 's nachts soms), en overdag wil ze haast niet drinken, en al helemaal GEEN melk! Ik weet niet hoeveel ze aan de BV binnenkrijgt, maar dat houdt ook een keer op natuurlijk. Het is dat ze koemelkallergie heeft, dus geef ik haar geen normale melk maar soyamelk ( die ze dus thuis niet meer wil..)..   Een danoontje gaat wel.. Ik denk dat ze nu dus wel voldoende binnen krijgt maar ik vraag me ook wel af of ik dat straks moet gaan aanvullenmet t een of ander.

Hopelijk meer antwoorden! Oja en hoeveel vit d moeten ze nu hebben? ik geef 5 druppels..

Evelien

Hoi hoi

Volgens mij moeten de kids  toch ongeveer 300 ml zuivelproducten per dag hebben! En niet minimaal???

Eerlijk gezegd let ik er helemaal niet zo op.
's ochtends krijgt Jennifer 160 cc melk met 5 druppels vit. D.
Tussen de middag een tuitbeker met melk met een smaakje (weet ff niet meer hoe het heet)
en 's avonds een toetje, optimel.

Dus ja ik kom er wel aan, maar soms drinkt Jennifer tussen de middag de melk niet eens op. En ik ga haar dan niet meer toetje geven ofzo...

En ook niet elke dag kaas op haar brood.

Volgens mij is het gewoon een richtlijn.

gr. Ilone

Hoi Shivana,

Allereerst: weet je dat 300 cc maar heel weinig is eigenlijk.Doe het maar eens in een maatbeker en verdeel dat over drie bekers. Er blijft echt niks over. Dus je zit al snel aan 300 cc hoor.
Bas eet sinds kort het 's morgens een boterham. Voorheen altijd pap. Toen zaten we ruim over de 300 cc, maar dat heb ik ook nooit een probleem gevonden. Ik geef hem daar wel melk bij. Ik maak het warm, want anders is de overstap wel erg groot, maar echt enthousiast is hij er niet over. Ik blijf het gewoon aanbieden. Ik weet dat dat bij Eva net zo ging in het begin en die drinkt nu gewoon twee bekers melk op een dag.

Verder eten ze hier altijd een toetje. Yoghurt, vla of kwark. Al die kindertoetjes doen wij hier niet aan (ik vind ze zo duur). Bas drinkt nog een fles melk voordat hij gaat slapen. Zo komen wij dus aan die 300 cc. Als hij straks beter melk drinkt bij zijn boterhammen, dan gaat de avondfles er helemaal vanaf...

Even iets anders. Je moet met de kindjes uitkijken met Optimel produkten. Er zit vaak aspartaam in. Dat is een zoetstof en die is echt slecht voor kindjes. Gewone suiker is dan ook wel niet zo goed, maar voor de kinderen minder schadelijk als aspartaam...

Groetjes, Karin

Hoi Karin,

Je schreef dat Optimel slecht is vanwege de zoetstof???
Nou echt nooit geweten, als ik straks thuis ben zal ik eens op het pak kijken!

Bedankt voor de tip!!!!

gr. Ilone

300 cc is echt genoeg voor een peuter. De meeste ouders maken de vergissing te denken dat veel melk gezond is. Je hebt melk wel nodig, maar niet zo belachelijk veel. Eline krijgt 's ochtends pap van 200 cc melk. Dan krijgt ze meestal een klein beetje melk tussen de middag, maar soms ook niet, en een klein beetje yoghurt 's avonds. Dan zitten we al net over de 300 cc heen.

Over zoetstoffen weet ik niet zoveel. Waarom is dat slecht voor kleine kinderen? Wie weet dat?

Aspartaam is een kunstmatige zoetstof, tegenwoordig in meer dan 6000 voedingsproducten verwerkt en dit aantal stijgt nog altijd. Aspartaam wordt gebruikt in dieet ('light') producten zoals frisdrank en tafelzoetjes, maar ook in producten als ranja, yogi, dubbeldrank, yoghurt, kwark, yakult, snoep, taart, kauwgom, vitaminepreparaten, peutertandpasta, enz.

Aspartaam blijkt niet alleen al kankerverwekkend te zijn bij doseringen vanaf 20 mg/kg per dag, een hoop mensen schijnen er ook nog eens behoorlijk ziek van te worden.

Aspartaam blijkt in zijn geheel niet geschikt te zijn voor kinderen; 1 liter ranja per dag (= 600 mg aspartaam) is voor een kind dat 30 kilo of minder weegt een absolute overdosis:

Vele onderzoeken hebben reeds aangetoond dat aspartaam schadelijk zou zijn voor de volksgezondheid en in speciaal voor kinderen en zwangere vrouwen. Niet voor niets heeft aspartaam jaren lang op de lijst van verboden middelen gestaan. Het feit dat aspartaam in 1992 in Europa toch veilig bevonden is, wekt op zijn minst vragen op.

Ik heb dit van aspartaam.nl

Terug
Bovenaan