Hoe doen jullie dat??

A

Anoniem

Guest
Nou wij wisten al dat we een klein eigenwijsje hebben, maar nu wel heel erg!!
Hij is 5mnd en we zijn al een poosje bezig met het proberen van bijvoeding maar echt niks lust meneer. worteltjes,banaan,peer enzenz hij hoeft het niet, zn mondje blijf keurig dicht. Als wij zitten te eten, kijkt hij wel het eten uit de mond en zit te smakken, maar zogauw hij iets in zn mond krijgt, begin tie te huilen. Ook ander drinken lust hij niet dan word het krijsen, bijv water op een lepeltje, of beetje slappe thee, diksap alles wat anders is als flesvoeding word krijsen. Nu krijg hij 4flessen op een dag en echt flinke flessen, 210water met 7scheppen en sinds zondag begin hij weer om de 3.5uur te komen dus hij krijg weer meer trek.
Vandaag gaf ik hem voor de gein een stuk rijstwafel in zn hand, daar hebtie flink op liggen sabbelen en wastie boos toen ik het afpakte omdat het begon te brokkelen.

Hebben jullie nog tips?? Op moet ik voorlopig maar weer stoppen met bijvoeden??

Groetjes

hoe doen jullie dat?? Nou   bij ons gaat het heeeeeeeeeel anders :) Meneer vindt het allemaal wel erg lekker!! Hij drinkt 4 flessen van 200 en krijgt 1 fruithapje.
Maar goed... daar ben jij niet mee geholpen.
Ik vind het wel erg leuk dat jouw mannetje het heerlijk vond om op een rijstewafel te sabbelen. heb je het afgepakt omdat je bang was dat hij stukjes in zijn mond zou krijgen en daarin zou verslikken? dat klinkt in ieder geval voor mij logisch. Wat je zou kunnen proberen is een stuk banaan geven die hij vast kan houden en in zijn mondje kan stoppen. Wel in de buurt blijven natuurlijk. Ik weet dat mijn moeder al heel snel ons een korst brood gaf... je weet wel, die aan het begin en het einde van een brood zit. Dat vonden we altijd heerlijk. Misschien dat je zo een begin kunt maken? En kijk anders eens bij die andere methode op dit forum (kben even de naam kwijt) misschien is dit wel iets voor jou mannetje!
succes ermee!

Hoi hoi...
Hier geen probleem met bijvoeden, het dametje vind het wel best allemaal.

Heeft jullie mannetje het wel al eens geproeft en vind hij het écht niet lekker en houdt hij daarom zijn mondje dicht? Of snapt hij het niet dat het een kwestie is van happen en kauwen ipv zuigen aan de fles? (dan ook natuurlijk).
Misschien kan je hem laten wennen aan vaster eten door eerst de fles steeds wat in te dikken dmv rijstebloem (of vanaf 6 mnd met bambix ofzo), zodat hij went aan de wat dikkere structuur.
En het sabbeln zou evt ook prima kunnen, maar kan me voorstellen dat je bang bent voor de stukjes van een rijstewafel. Als hij die in z'n keeltje krijgt ofzo. Misschien kan je het proberen met een soepstengel of babykoekje? Die worden wat zachter denk ik en brokkelen minder denk ik.

Heb zelf nog niks van koekje, rijstewafel of soepstengel geprobeerd. Ze krijgt alleen fruit en groente, heel fijn 'gemalen' en begin het nu steeds wat in te dikken en laat de appel, peer, banaan nu ook iets steviger dan voorheen. Ook gaan we aardappel proberen (door de groente). Ze is over 9 dagen een half jaar.

Hi!!

Eigenlijk heb ik geen idee en ook geen ervaring met dit soort dingen, maar ik heb ooit begrepen dat kinderen via de moedermelk ook smaakverschillen proeven dus ik dacht, kun je niet iets door zijn melk heendoen zodat hij aan de smaak went? Een gepureerde banaan of wortel???

Hoi,

Lastig hè, als ze niks willen? Mijn dochter   had dat ook. Wat ik deed met het drinken was in eerste instantie alles mengen met flessenmelk. Klinkt heel vies, maar werkte wel. Dus dan maakte ik een beetje melk (60 cc ofzo) en deed daar een scheutje Roosvicee doorheen. En toen ze dat eenmaal accepteerde steeds een beetje minder melkpoeder, tot ze (na een week ofzo) alleen Rooosvicee met water dronk. Datzelfde heb ik ook wel gedaan met fruit en groentehapjes. Overigens was mijn dochter nooit een fan van potjes, ze vond 'vers' veel lekkerder. En als je stukjes wil geven, de Rapley-methode was hier ook favoriet. Gewoon een stukje banaan gegeven als wij aan het eten waren.

Succes!

He meiden!! Bedankt voor de tips!!
Heb hem gisteren een halve banaan in zn handje gegeven toen die bij papa op schoot zat!! Hij heb er heerlijk op lopen sabbelen, dus het lig niet echt aan de smaak denk ik maar het besef van de lepel en happen, maar hoe kan je dat aanpakken?? Iemand een idee??
Rijstebloem krijg die al door zn flesje en nu ga ik proberen bij de fles van 12uur een scheutje roosvicee te doen, want zoals vandaag zijn we na babyzwemmen geweest en erna heeft die wel trek dus krijgtie een flesje, maar het zou makkelijker zijn als die gewoon fruit eet  en  wat roosvicee drink!!
Maar we gaan gewoon verder proberen!!
Doeidoei

Terug
Bovenaan