Hoe doen jullie dat.

Dag dames,

FF een vraag.
Ze mogen nu een hoop extra eten, fruithapje, brood groentehapje.
Je bent de hele dag in de weer met eten.
Maar de agenda gaat ook gewoon door.
Hoe doen jullie dat als je een paar uur on the road bent en de kans niet hebt om het brood, fruithapje of groente te geven.
Vaak verschuif ik het maar dat kan niet altijd omdat ze dan eigenlijk alweer toe is aan het volgende.
Slaan jullie dit dan gewoon over.
Je hebt namelijk niet altijd de kans om het eten ergens mee te nemen laat staan te geven.

Ik ben beniuewd.

Hoi hoi
Ja het klopt, ze mogen er ineens heel veel bij!
Eerste half jaar mocht ze alleen maar BV en toen ineens vanalles erbij hihi
Maar het gaat natuurlijk om het aanbieden en proeven ervan. Aan het begin eten ze er toch nog niet zo veel van en dan gaf ik soms af en toe een paar hapjes fruit bijv en nam ik een broodkorstje mee als ik ergens heen ging ofzo.
Nu eet ze wel met alles goed mee en ook meer haar fruit meestal ga ik dan ontbijten en eet ze tussen de middag brood met ons mee, halve boterham ofzo. haar groente geef ik dan smiddags om een uur of half 5 maar ja net wat jij zegt je bent ook weleens op pad, dan probeer ik de groente mee te nemen maar als dat niet gaat om het te geven, rek ik het even bijv met een soepstengel of met niks. heel soms als we s morgens op pad gaan sla ik het fruit weleens over en geef haar dan bijv bij de boterham nog wat fruit...
Heel verhaal he?
Melk is het eerste jaar de belangrijkste voeding voor een baby, de rest is gewoon bijvoeding en leren proeven en leren eten dus ik zou me er niet al te druk om maken
Hoe oud is je kleintje eigenlijk?

Groetjes Linda

Ik vroeg me eigelijk hetzelfde af. Ik probeer mijn planning zoveel mogelijk af te laten hangen van de kids. Meestal lukt het met dan wel om ergens anders fruit of groente te geven. Ik vraag me nu alleen af vanaf wanneer ze echt brood 'moeten' eten. Ze krijgen nu iedere dag een korstje en dat vinden ze wel lekker. Vanaf wanneer een boterham met beleg??

Groetjes Nathalie

Bij ons krijgt de kleine ook iets wanner het uitkomt. Hij krijgt 3 flessen en dat is om groot en sterk van te worden. Daarnaast fruit probeer ik elke dag te geven, maar groente en brood laat ik wel eens zitten als dat zo uitkomt. Als ik weg ga neem ik altijd een bekertje koude thee mee dan heeft hij iig iets als hij dorst krijgt. Maar eerlijk gezegd komt hij nooit uit zijn eiegn voor eten en drinken. Denk wel eens, als ik het hem niet geef vind hij het ook goed ofzo!

Groetjes, Mariek

Hoi hoi, Ja hier ook een hele planning...

Nog geen boterhammetjes (is net een half jaar geworden), Maar wel vaker een korstje brood. Fruit en groente (maaltijd ook met vlees enz) krijgt Stan wel iedere dag. En 4 flessen. Schema is als volgt:

6.00 fles
8.00 fruit
11.00 fles
15.00 fles
17.00 groente (maaltijd) hapje
20.00 fles

Ik plan mijn dagen meestal zo in dat ik het fruit en de groente gewoon mee kan nemen net zoals een fles. Ik hoef dan ook niet bijzonder veel weg. Als ik ga werken krijgt hij uiteraard alles daar op dezelfde tijden. Als het echt niet anders uit komt dan geef ik hem in plaats van groente het 's avonds, een fruithapje. Ik maak die altijd zelf, maar als ik weet dat ik ergens heen ga neem ik voor het gemak een potje.

liefs

Het is inderdaad even wennen om alles in te passen. Maar bij ons lukt het aardig. 's Ochtends geven we fruit en aan het eind van de middag groente. Dit zowel thuis als bij de oppas. Als ik ergens op bezoek ben, dan neem ik fruit of groente gewoon mee.
We gaan in het weekend wel eens winkelen, dan plannen we dit zo dat ze thuis een fruithap kan krijgen. Eigenlijk gaat het bij ons een beetje vanzelf.

In het begin was ik heel krampachtig met schema's enzo. Maar daar ben ik vanaf gestapt. Ik houdt uiteraard wel rekening met Julia, maar ze hobbelt vooral mee met ons ritme. Dus als ze een keer eerder of later haar fruit of groente krijgt, dan vindt ze dat gelukkig geen probleem. Ze is best flexibel/

Liefs

Ik probeer ook zoveel mogelijk op zijn ritme te varen ipv naar de klok te leven. Ik geef nog bv dus als we op pad zijn en hij krijgt 'eerder' honger dan gepland dan is vers 'eten' altijd voorradig!
Het is nog een gezellige kliederbende dat vaste voedsel, dus neem ik het niet mee als we gaan wandelen of winkelen, maar wel als we op visite gaan (en dan ook schone shirtjes en snoetepoetsers)

Wij doen ook fruit in de ochtend en groente in de namiddag. Ik maak me soms nog wel zorgen om de hoeveelheid vocht die hij binnenkrijgt, het lijkt ineens zo weinig. Zeker nu hij niet zijn flesjes bv op de creche meer leegdrinkt (en we al van 3 naar 2 flesjes zijn) ben ik wat terughoudend met water/thee geven. Ik las wel dat ze nog maar 500/600 cc aan melk hoeven, maar toch.
Ik heb liever dat hij alle melk opdrinkt, of is dat heel raar?

X
Evje

Terug
Bovenaan