Hoe doen jullie dit? (lang verhaal)

Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen van jullie! Yinthe is erg actief, kruipt/teigert overal heen, zit overal aan, trekt zich aan alles op etc. Of te wel niets is meer veilig in huis. Op zich wel grappig, maar ook erg vermoeiend. Want "nee" begrijpt ze nog niet natuurlijk. Mama's dingen zijn ook veel interessanter dan speelgoed!

Normaal nam ik haar mee naar zolder als ik de was ging doen, of legde ik haar in de douche op de grond te spelen als ik ging douchen. Maar tja, ze kruipt onder de douche, achter de schotten op zolder...kortom niets is veilig en ik kan niet veel doen behalve achter haar aanlopen..! Haha, wel leuk, maar het huishouden moet ook gebeuren natuurlijk.

Ik heb haar nu wel eens in haar bedje laten spelen, maar wil eigenlijk niet dat ze verkeerde associaties krijgt met het bedje. In de box beneden vind ik ook niet echt een succes als ik op zolder ben. Ze trekt ze op tot staan en tja dan ben ik graag in de buurt.

Iemand tips??

Ik sleep de wipper overal mee naar toe. De babygym er boven en ik heb mijn handen minimaal een half uur vrij. Dani blijft dan lekker tevreden liggen spelen. Misschien kun je hier iets mee. Ik heb haar ook wel eens in d'r bedje gelegd met wat om te spelen, maar dat vond Dani GEEN goed idee. Dat werd 1 groot drama. Heb haar er toen uit gehaald en er was niks meer aan de hand. Hier werkt de wipper goed.

Succes ermee

Willem is nog niet zo actief maar in bed leggen om te spelen doe ik wel eens en vind hij geen probleem en ook geen probleem daardoor met slapen. Probeer duidelijk nee te blijven zeggen als iets niet mag. Kan ze niet op de boven verdieping spelen terwijl jij doucht neem aan dat je een trap hek hebt en alle gevaarlijke spullen weg zet. Op haar eigen kamer met favoriete speelgoed. Ik weet het verder ook niet want zoals ik zei is Willem nog niet zo actief dit komt vooral door zijn spreidbroek als die straks af mag zal ik ook weer moeten ontdekken hoe ik bepaalde dingen doe.
succes ermee

Wacht maar tot ze gaat lopen! haha! Dan zijn ze nog sneller!

Ik zou zeggen, neme een poetsvrouw! Ik vind het ideaal!

Maar nu ff sreieus. ik probere het zo uit te kienen dat de was opgehangen moet worden als ze slaapt.
En zo poberen om je dingen ene beetje te regelen.

Je kunt nu eenmaal minder doen met een kind in huis. helemala met 2 kindjes!

Probere verder alles zo veilig mogelijk te maken. dat scheelt al een hoop!
Dus er zoveel mogelijk bij bkijven en het vanuit je ooghoeken in d egatenhouden! En vooral genieten, want time flies.....

Probeer zoveel mogelijk de dingen als de was en douchen te plannen als ze slapat!
Dan heb je tussendoor je handen vrij om haar aandacht te geven!

Of neem een poetsvrouw;)

ik probeer ook bepaalde klusjes te doen wanneer swen slaapt.
verder gebruik ik toch de box als hij even alleen moet spelen en ik bijvoorbeeld boven ben.

ik neem aan dat de box naar beneden staat, dan maakt het toch niet uit als ze gaat staan??

de wipstoel is ook een goed idee...als ik wat aan tafel moet doen, dan zit swen weleens in de kidnerstoel met een koekje.

en ik heb me er maar bij neergelegd dat je niet zoveel kunt doen met een kleintje om je heen. ik ga nu dus heerlijk met hem op het grote kleed in de kamer zitten en meespelen...

Dat mee spelen doe ik ook regelmatig, haha echt leuk. Ik kan al hele kunstwerken bouwen met de megablocks ;-)!

Ik probeer ook wel veel tijdens haar slaapjes te doen en omdat ze nu zo ondernemend is slaapt ze ook meer. Ideaal wat dat betreft. Wipstoel zal ik eens proberen, maar die hebben we al een tijdje niet gebruikt. Ze hangt te veel voorover, opzij o.i.d omdat ze overal aan wil zitten. Dan ben ik veel te bang dat ze omvalt.

Box staat inderdaad naar beneden, maar zelf gaan zitten gaat niet altijd even zachtaardig. Vandaag heb ik haar regelmatig moeten troosten omdat ze weer ergens op was gevallen. Tja, zal wel een fase zijn waar we even door heen moeten.

Traphekjes hopen we van 't weekend te plaatsen en ik denk dat we dan ook het huis maar eens grondig op de baby manier moeten bekijken.

Het is ook wel erg gezellig hoor! Voor al als er weer iets gelukt is kan ze met een voldane blik / grijs naar me kijken. Ben wel trots op m'n kleine meid!

Ook Thomas is een erg ondernemend tiepje.

Hij kruipt en gaat als n speer..
Ik loop m de hele tijd achterna, want ja..alles waar ie bij kan is veeeel leuker dan zijn eigen speelgoed!
Stevast naar de plant die op de grond staat want daar zitten leuke korrels in (plant verplaatst inmiddels)
Aan de gordijnen trekken..
Ook de salontafel is leeg inmiddels want hij trekt zich eraan op en zit zo op zijn knietjes, en met zijn handen graaien wat op tafel ligt!

De box wil ie niet in, dan is het krijsen.
(en tuurlijk, als ik even iets moet doen dan gaat ie er wel in)

de wipstoel..geen optie, hij wurmt net zo lang dat ie scheef zit en hangt, zodat ie bijna omvalt.

Gelukkig vind ie het ook leuk om samen met zijn zus en mij op de grond te spelen. Ik ga er dan bij zitten, dat is leuk voor hem en ook voor zijn zus natuurlijk; voor haar is er ook veel veranderd.

Dus hier met 2 kids mijn handen vol.

En als ik wil huishouden doe ik het als ie smiddags op bed ligt..

Terug
Bovenaan