hoe doen jullie dit?

Ik ben benieuwd hoe jullie het volgende aanpakken.
Vanaf 4 weken slaapt Sophie de nacht door. Uiterlijk 22 uur is haar laatste fles. Ook met fruit en groente geven past dit perfect binnen mijn schema. Maar het is wel de bedoeling dat ze uiteindelijk, net als al zoveel kindjes, haar laatste fles rond 20 uur krijgt. Nu is mijn vraag eigenlijk, hoe doen jullie dat als je op visite bent. Nu blijven we ergens tot 21.30 uur en dan lekker naar huis om Sophie gewoon in haar eigen bedje te laten slapen. Tot nu toe prima verlopen. Maar als die laatste fles al om 20 uur is....hoe moet dat dan. Gewoon een campingbedje mee en dan overtillen???? Worden ze daar dan niet weer te wakker van. Niet dat het heel vaak voorkomt dat wij tot laat ergens zijn hoor maar zo'n situatie zal voorkomen. En om haar dan altijd bij mijn ouders te brengen.... Om deze reden ben ik wat huiverig om de laatste fles te vervroegen, herkent iemand dit? Tips en ervaring zijn welkom!!
Groetjes, Anne

Hoi,

Wij nemen Yanick  overal mee naar toe, ook tot 's avonds laat. Hij past nu nog in de wandelwagenbak en daar slaapt hij dan in, dus dat is wel makkelijk. Als we hem dan in de autostoel zetten, en daarna thuis weer in bed, dan wordt hij wel altijd even wakker. Maar hij slaapt daarna altijd weer  verder (nou is het net alsof we heel vaak met hem s avonds op pas zijn, dat valt wel mee hoor!) Ik ga hem dan trouwens geen schone luiers meer aandoen of slaapzakje aan, gewoon hop zo in bed. Als hij niet meer in de  wandelwagenbak past, nemen we gewoon het campingbedje mee.

Ik zou het gewoon eens proberen. Het ergste wat kan gebeuren is dat je kindje wakker wordt en niet meer verder wil slapen. Ja, dan heb je een kl*tenacht, maar dan weet je dat het niet gaat. Misschien gaat het net als bij ons gewoon goed, en dan kan je het vaker doen.

Wij zorgen altijd dat we op tijd thuis zijn voor die fles, zo rond 19.30 uur. Tja, dan kun je het dus niet laat maken. Maar voor Esther lijkt me dat gewoon het rustigst. Die slaapt toch al zo slecht ergens anders en ze hangt ook best wel aan haar ritme. Dus we zorgen dat we op tijd thuis zijn en als dat niet kan, regelen we een oppas. Maar dan moet het wel iets bijzonders zijn.

Groetjes,

Eveline

Gewoon meenemen (nou heb ik makkelijk praten, nl een makkelijk kind en na 6mnd is er nog lang geen zicht op de fles van 23.00 uur vervroegen). Ik neem Laura ook altijd mee en leg haar dan daar ergens neer. Dan geef ik daar de fles van 23.00 uur en ga naar huis, of blijf nog even en maak haar dan wakker als ik weg ga. Helaas blijft ze niet slapen als ik haar van bed in de Maxi-Cosi wil zetten. Gewoon uitproberen, zou ik dus zeggen.

Groetjes Ilona

Het komt bij ons ook niet heel vaak voor dat we tot laat wegmoeten, maar soms kan je er niet onderuit. Inderdaad gewoon maar een keer proberen. Vind mezelf zo'n zeur als we bv op een verjaardag vroeg weg moeten omdat het meerendeel van onze fam en vrienden hier niet zo moeilijk over nadenken. Maar we stellen altijd het belang van Sophie voorop. Toevallig volgende week een verjaardag, we gaan het gewoon eens proberen met een bedje mee. En lukt dit niet  dan  kan ze altijd bij opa en oma logeren.
Groetjes, Anne

Hoi hoi,

Wij nemen Jessica ook overal mee naar toe!!! Nu ze nog niet rolt leggen we ze gewoon boven op het tweepersoonsbed nemen dekje en slaapzak mee!!! FF flesgeven of borst en ze slaapt tot we naar huis gaan!!! En zo ook weer terug in bedje en ze slaapt verder!!!
We gaan meestal niet zo laat naar huis om 0.00 zijn we dan toch thuis!!!
Ze is dit nu zo gewend daar worden ze denk ik ook makkelijke kinderen van als ze overal mee heen gaan!!!
Niet dat we nu iedre week zo iets hebben, maar als we naar vrienden gaan nemen we ze altijd gewoon mee!!!!

Liefs Sandy

Terug
Bovenaan