hoe doen jullie dit

A

Anoniem

Guest
Of hebben jullie dit gedaan.
Onze zoon van ruim 7 maanden krijgt 3 en soms 4 flessen opvolgmelk per dag.
Ik heb al langzaam brood zonder korstjes geprobeerd, maar hij begint al vrij snel te kokhalzen als hij een stukje brood in zijn mond heeft.
Ik heb laatst wel wat meer stukjes gegeven maar op een gegeven moment moest hij zo kokhalzen en hoesten dat hij ook wat moest spugen.

Nu wilde ik van jullie weten hoe je nu het beste brood kunt introduceren bij kleine kinderen.
En ik las hier ook dat er al vele van jullie aan de koekjes (liga) en dergelijke zitten met de kinderen en bijvoorbeeld diksap, maar ook diksap lust hij volgens mij niet en ben ik maar begonnen met thee smiddags te geven en dit drinkt hij wel redelijk, maar hoe geven jullie nou zo'n koekje.

Alvast bedankt.
Esther mv Daan(29-03-2007)

Hoi, ik heb een grandioze tip gehad: doe kleine stukjes brood in zijn wangzakje, dan begint 'ie automatisch te kauwen; en idd hij ging kauwen.
Het kokken is puur een reflex en meestal na twee, drie keer bij Dylan over, want dan is 'ie gewent aan de smaak/vorm van het eten.
Probeer het koekje eerst op te bouwen door hem kleine stukjes te geven en dat je zeker weet dat 'ie kauwt...eerst maar even flink oefenen, althand zo heb ik het gedaan ;)

Succes ermee,

groetjes vonneg

P.s. aan diksap moet 'ie ook wennen, hoor, doorgeven is het allerbeste. Hij drinkt toch eerst kleine hoeveelheden, geregeld aanbieden totdat hij aan de smaak is gewent ;)

Groetjes vonneg

Brood legde ik vanaf het begin (7 maanden) in kleine stukjes 1 voor 1 op zijn kinderstoel en stopte hij in zelf in zijn mond.
Persoonlijk zie ik het probleem niet dat je kindje geen diksap wil en wel thee. Lekker thee laten drinken zou ik zeggen. Waarom zou je je kindje zoet gaan aanwennen als hij thee ook lekker vindt? Bent krijgt bv en drinkt ook nog geen diksap, af en toe wat water.

Judith

Eten in de wangzak werkte hier niet omdat Berend al te veel tanden had en me heel hard in de vingers beet.

de 2e en 3e tip die ik destijds kreeg werkten hier wel goed:

- gewoon blijven aanbieden en niet opdringen (kokhalzen wordt inderdad vanzelf minder, probeer het kokhalzen niet als iets engs maar als iets positiefs te zien nml : het overlevingsmechanisme van je kind werkt goed)

- in het begin: stukjes liga die door het sabbelen uit elkaar vallen in de mond in plaats van brood. inmiddels wil hij geen liga's meer, hij wil alleen nog maar brood.

Hier heb ik gewoon een aantal weken het bovenste korstje met brooe eraan in haar handen gegeven zodat ze daar lekker aan kon sabbelen. Ik merkte dat het steeds sneller weg was en ben toen met een hele boterham beegonnen wat heel goed gaat.
Als je kleintje geen diksap lust lekker thee of water geven, is geen probleem hoor.

Groetjes Anja

Terug
Bovenaan